Cocoa programmering
Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 26-08-02 18:29

Nogen der ved hvilken software man skal anskaffe sig?
Jeg synes ikke RealBasic er tilstrækkeligt; det er for langsomt, og så har
jeg på fornemmelsen (uden at vide det) at RealBasic ikke kompilerer ens
projekt men derimod bare putter ens kode og interpreter i samme pakke, som
så kaldes et program. Men ... Nogen der ved hvilken software man skal
anskaffe sig uden at det er for dyrt?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 26-08-02 18:37

Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> writes:

> [...]
> projekt men derimod bare putter ens kode og interpreter i samme pakke, som
> så kaldes et program. Men ... Nogen der ved hvilken software man skal

Developer Tools fra Apple(gratis)?

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 26-08-02 18:45

Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> wrote:

> [...]
> projekt men derimod bare putter ens kode og interpreter i samme pakke, som
> så kaldes et program. Men ... Nogen der ved hvilken software man skal

Apples udviklerværktøj ProjektBuilder og InterfaceBuilder er gratis og
følger med købet af en Mac OS X, senest jaguaren. Det kan også hentes på
<http://www.apple.com/developer/> og kræver kun et online medlemsskab af
ADC, som er ganske gratis.

Jeg kan kun anbefale det!

RealBasic har intet med Cocoaprogramering at gøre.
--
Michael Tysk-Andersen Member of ADC
iChat://mta@mac.com

Fra : Jakob Bock

Dato : 27-08-02 13:01

Henning Vestergaard Poulsen skrev:

> Jeg synes ikke RealBasic er tilstrækkeligt; det er for langsomt, og så har

Du kan faktisk kode ting i RealBasic der afvikles meget hurtigt. Det er
klart, at du ikke har samme muligheder for at optimere din kode, som i andre
udviklingsmiljøer, men du må ikke tro, at bare fordi du programmerer et
program i C, C++ eller Objective C, så bliver det automatisk væsentligt
hurtigere. De modsatte kan også være tilfældet. Det afhænger helt af,
hvordan du skruer dit program sammen.

> jeg på fornemmelsen (uden at vide det) at RealBasic ikke kompilerer ens
> projekt

Det gør det. Denne diskussion er foresten lige så gammel som RealBasic selv.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-08-02 18:29

Jakob Bock <jakobb@mail.tele.dk> wrote in

> Du kan faktisk kode ting i RealBasic der afvikles meget hurtigt. Det

Politikens Ordbog til Mac (både Classic og OS X) er lavet i RealBasic.

--
Mvh.
René Frej Nielsen