Erik L. - Prøver du at starte et nyt korst~
Fra : LowLifeDK

Dato : 26-08-02 17:37

Hvad sker der ?

Du er jo fuld af had og skuffelse til en gruppe mennesker der ikke fortjener
din opmærksomhed !

Kom nu videre !

--
Drager lever i bedste velgående !

De har bare lært kunsten at
gemme sig i bøgerne...

Fra : Erik L

Dato : 26-08-02 18:43

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad sker der ?
>
> Du er jo fuld af had og skuffelse til en gruppe mennesker der ikke
fortjener
> din opmærksomhed !

En trosvækkelses mand mere, med arkurart den samme teknik som prædikanterne
lære på LOs tros-skole i Upsala.

Så snart man piller ved LO/trosvækkelsens forkyndelsesmetoder, så skal man
straks have så mange på lampen at man entern åndelig/sjæligt bryder sammen
eller også bliver smidt ud stemplet som frafaldet.

Hva er du så for en, ---

Erik L

Fra : LowLifeDK

Dato : 26-08-02 18:56

> [...]
> straks have så mange på lampen at man entern åndelig/sjæligt bryder sammen
> eller også bliver smidt ud stemplet som frafaldet.

Jeg ANER ikke hvad du taler om, men du er vist klar til kolbøtte-fabrikken.

TAG DIG SAMMEN for helvede !

Undskyld jeg bander, men det er første gang.

Fra : Erik L

Dato : 26-08-02 19:22

> prædikanterne

> Jeg ANER ikke hvad du taler om, men du er vist klar til
kolbøtte-fabrikken.

> TAG DIG SAMMEN for helvede !

Ja, helt bestemt du er low-life

Erik L

Fra : LowLifeDK

Dato : 26-08-02 19:25

> Ja, helt bestemt du er low-life

ingen kommentarer... EOD.

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-08-02 19:55

> ingen kommentarer... EOD.

Åh, du kan ikke tåle at nogen siger dig lidt imod og bruger din egen
form for low-life udsagn mod dig

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-08-02 20:24

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fortjener
>
> En trosvækkelses mand mere, med arkurart den samme teknik som

Øh, nej...

Prøv at læse tråden "Død mand opstår i Nigeria", så ville du vide - hvad der
også synes temmeligt oplagt - at i hvert fald "Henton" - men højst
sandsynligt også "LowLifeDK", "Biger Bo" og "Bjarne Børge" - er nye aliaser
for vor generte odenseanske forfatterven, der åbenbart stadig ikke tør
skrive under eget navn her i gruppen, selv om han da i alle fald er begyndt
at stille nogle relevante spørgsmål under disse fjollede dæknavne.

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-08-02 20:31

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> writes:

> [...]
> skrive under eget navn her i gruppen, selv om han da i alle fald er begyndt
> at stille nogle relevante spørgsmål under disse fjollede dæknavne.

Man må lade ham, at hans aliaser er blevet mindre
gennemskuelige. Deres pinlige påståelighed og snævertsynethed er dog
stadig den samme.
--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-08-02 20:39

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Man må lade ham, at hans aliaser er blevet mindre

"mere"?

> gennemskuelige. Deres pinlige påståelighed og snævertsynethed er dog
> stadig den samme.

Manden debatterer ud fra noget der udmærket kan være hans egne holdninger.
Det er nyt. Og et skridt i den rigtige retning.

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-08-02 21:03

> "mere"?

Mindre. Tidligere fangede jeg dem efter en eller to postings. Nu tager
det lidt flere.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I desire macaroni pictures."
The RockBear. ((^)) -Moses.

Fra : Vidal

Dato : 26-08-02 22:19

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Manden debatterer ud fra noget der udmærket kan være hans egne holdninger.

Ja, tror du? Jeg synes godt, at der kan være grund til at
gemme sig lidt bag et alias, men når man kører med 87
forskellige, er det så ikke bare en overlegen tagen pis på
os dumme kristne. Eller også opfatter han nyhedsgrupperne
som et rollespil, hvor han så kan vælge den idenditet, han nu
synes, kan være morsom i dag. Måske afspejler det også hans
tro på, eller måske er det en selvusikker insisteren på, at hans
overlegne intelligens, tillader ham at indtage en ophøjet stilling,
langt over os andre.

> Det er nyt. Og et skridt i den rigtige retning.

Det, man kan undre sig over, er den ømskindethed, han
udviser. Han ønsker, vi skal tage stilling til Josef og
Maria, men når folk går lidt tæt på den holdning hans
ord afspejler, så begynder han at tale om, at folk bliver
personlige, og det kan han slet ikke lide.

For ham er holdninger noget, man kan lege lidt med,
så kan man være den ene og så kan man være den
anden, men være sig selv, det kan han ikke. Det er
for personligt

"Nå, bliver du personlig, så leger jeg altså ikke med"

Er der ikke lidt gymnasial påståelighed over det hele?
Umodenhed? En usikker afprøven af verden og sig selv.
Det hele oser af pubertet, der ikke er overstået.

Nu aner jeg ikke, hvor gammel manden er, men hans
brug af usenet undrer mig lidt. Han ønsker tilsyneladende
at blive respekteret, for det han og hans aliasser står for,
men han respekterer ikke de forudsætninger, der er for at
blive repekteret på usenet. F.eks. at man skal stå bag de
holdninger, man giver udtryk for.

Det er som om han lige har opdaget news, og tror det
kan bruges til hvad som helst.

Og så¨det pjat med politianmeldelsen. Egentligt
troede jeg det var et publicitystunt, men måske hænger
det sammen med denne ømskindethed, han hele tiden
udviser. Det må ikke blive personligt. Han vil have lov
til at lege med sine aliasser i fred, der må virkeligheden
ikke trænge ind.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Morten Gulev

Dato : 26-08-02 23:31

> [...]
> men han respekterer ikke de forudsætninger, der er for at
> blive repekteret på usenet. F.eks. at man skal stå bag de

Det der undrer mig er at der stadigvæk er folk der svarer på hans indlæg.
Jeg ikke god til at gennemskue aliaser, så jeg har svaret på et par stykker,
men når jeg fremover læser noget der ikke mening eller bare udtrykker en
hadsk stemning, så går jeg videre ......

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 27-08-02 09:29

Morten Gulev med adressen morteng@oncable.dk og som forhåbentlig ikke anvendte
Outlook Express uden OE-Quotefix fra http://jump.to/oblivion skrev:

> [...]
> men når jeg fremover læser noget der ikke mening eller bare udtrykker en
> hadsk stemning, så går jeg videre ......

Jeg synes det smarteste er at prøve at overse *hvem* det er som har skrevet et
indlæg og kun svare på
*hvad* der står (hvis det overhovedet fortjener et svar).

Det lyder så ulideligt frelst og det er heller ikke til at efterleve 100%, men
som ideal er det godt nok. Desuden syntes jeg at f.eks. "Jomfrufødsel" var en
kærkommen afveksling fra den ulidelige Moses-sommer vi har haft.

Jeg har nu anskaffet mig et filter som straks fjerner alle indlæg krydspostet
til dk.politik.(indvandring) eller til mere end 3 nyhedsgrupper - og det hjælper
mod trætheden.

Lars Erik Bryld
27 aug AD 2002
Skt. Monika

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-08-02 06:27

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gemme sig lidt bag et alias, men når man kører med 87
> forskellige, er det så ikke bare en overlegen tagen pis på

Tjo, men det er _relativt set_ mere "ærligt" end hans fordømte
"Kirsten"-postings, som jo var en parodi på kristne: Her er bolden således
på hans egen banehalvdel og svagheden i hans egen argumentation bliver
åbenbar.

> Eller også opfatter han nyhedsgrupperne
> som et rollespil, hvor han så kan vælge den idenditet, han nu
> synes, kan være morsom i dag.

Ganske sikkert.

Han har jo et lidt syret forhold lidt eventyr, idet han som kritik af
Bibelen bare mener at man kan digte sig en virkelighed.

Det er vist også dèt, hans "stunt" går ud på?

Måske afspejler det også hans
> tro på, eller måske er det en selvusikker insisteren på, at hans
> overlegne intelligens, tillader ham at indtage en ophøjet stilling,
> langt over os andre.

Selvfølgelig.

Men han er jo egentlig ikke så ophøjet, men snarere ret stakkels, når det
kommer til stykket? Hvor mange "venner" tror du han har, som hjælper ham med
"projektet", sådan som han ellers hævder ? Mit gæt er: "Ingen".

Det er netop derfor at han leger "Tordenskjolds soldater" under billige
aliaser.

Det er sgu' sørgeligt.

> Det, man kan undre sig over, er den ømskindethed, han
> udviser.

Ja, dèn er spøjs, ikke?

Han vil jo meget gerne opfattes som stakkels martyr (hvilket ironisk nok er
et udpræget _kristent_ trick!) over min aldeles tvivlsomme "trussel" om en
"dummeflad", men samtidig mener han sig berettiget til at pisse på alt og
alle, så længe det tjener til provokation og følgelig omtale...Hellere
dårloig end ingen omtale, du ved...

Han ønsker, vi skal tage stilling til Josef og
> Maria, men når folk går lidt tæt på den holdning hans
> ord afspejler, så begynder han at tale om, at folk bliver
> personlige, og det kan han slet ikke lide.

Ork, angående Josef og Maria, så har du vist ikke læst hans bog? Ifølge
selvsamme bog står Josef og onanerer ud over den unge fødende Maria og
klatten rammer Jesusbarnets hoved mens et rumskib flyver over stalden...En
mystisk bille farer op i enden på Jesusbarnet, hvorefter denne bliver et
kannibalistisk monster...

Du skal lige regne med at manden tilsyneladende selv opfatter disse
skriblerier som "grundbog" i hans lille "Snehvide"-kult...

> For ham er holdninger noget, man kan lege lidt med,
> så kan man være den ene og så kan man være den
> anden, men være sig selv, det kan han ikke. Det er
> for personligt

Jeg giver dig ret i din opfattelse. Det virker jo nærmest som om han er
lystløgner?

> "Nå, bliver du personlig, så leger jeg altså ikke med"

Se, dèt er tabu!

> Er der ikke lidt gymnasial påståelighed over det hele?
> Umodenhed? En usikker afprøven af verden og sig selv.
> Det hele oser af pubertet, der ikke er overstået.

"Narj, pjaaaat?"

> Nu aner jeg ikke, hvor gammel manden er

Nogleogfyrre...43, tror jeg...Måske fyldt 44.

, men hans
> brug af usenet undrer mig lidt.

Jeg tror simpelthen at det er det eneste socialliv han har efter at konen
skred med barnet i forbindelse med at han skrev bogen? (Jeg har undersøgt et
par gamle artikler i Fyens Stiftstidende...)

Hvis man har læst den kan det næppe forbløffe een.

> [...]
> men han respekterer ikke de forudsætninger, der er for at
> blive repekteret på usenet. F.eks. at man skal stå bag de

Tror du egentlig at manden har respekt for de sexmisbrugte børn, han hævder
at kæmpe for, eller er det ikke bare lidt videre PR-misbrug for hans egen
berømmelses skyld? (Jvf. den igangværende debat om menigheder og magtmisbrug
kunne man jo påstå at "snehvide" er hans egen "menighed"?)

> Det er som om han lige har opdaget news, og tror det
> kan bruges til hvad som helst.

Han tror han kan være "Gamemaster". Begrebet kendes netop fra rollespil,
hvor een af deltagerne er "dommer" og styrer spillets gang.

> Og så¨det pjat med politianmeldelsen.

Ja, det er ligefrem morsomt, ikke?

Hvis det er de samme pansere som i givet fald skulle have modtaget hans
anmeldelse af Tove Fergo for medskyld i pædofile overgreb, så tror jeg sgu'
sjovt nok at man har deponeret den lodret?

> Egentligt
> troede jeg det var et publicitystunt, men måske hænger
> det sammen med denne ømskindethed, han hele tiden
> udviser.

Jeg har ikke hørt en kæft fra panserne. Men jeg skrev til vores fælles
udbyder TDC i forbindelse med sidste "træfning" på nettet, og de gad ikke
engang blande sig.

> Det må ikke blive personligt. Han vil have lov
> til at lege med sine aliasser i fred, der må virkeligheden
> ikke trænge ind.

Problemet er at vi måske ikke helt er så simple og sort-hvide, som han i sit
sind forestiller sig os? Og at vi bestemt ikke er een homogen gruppe?

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik L

Dato : 27-08-02 09:17

> [...]

begyndt
> at stille nogle relevante spørgsmål under disse fjollede dæknavne.

Er man ny og vil stille spørgsmål er det OK, men en irettesættelse som " TAG
DIG SAMMEN for helvede !" vel lige uden for det man gider svare på, ikke.

Erik L

Fra : Henton

Dato : 27-08-02 10:13

> [...]

TAG
> DIG SAMMEN for helvede !" vel lige uden for det man gider svare på, ikke.

Trods sproget kunne det være et godt råd.
En præst kaldes også en sjælesørger.

Med venlig hilsen
Henton

Fra : Henton

Dato : 27-08-02 10:11

> [...]

begyndt
> at stille nogle relevante spørgsmål under disse fjollede dæknavne.

Hva snakker du om, har man ikke lov at være medlem af onsdagsklubben.
Dog ser det ud til at du kender disse "personligheder", noget af det finder
jeg oså blasfemisk, hvorfor skulle hun begraves på en muslimsk kirkegård
bare fordi hun var sorthåret, og så med enden mod Mekka.
Men lad os komme tilbage til Moses, jeg har fundet min gamle bibel frem og
leder efter de 10 bud, hvor er de beskrevet, jeg kunne selvfølgelig læse
alle mosebøgerne igennem, men et lille fingerpeg ville gøre godt.
Nu vi taler om "personligheder" så er et af de 10 bud jo, at du ikke må
lyve, sker der noget ved det hvis ikke det bliver opdaget. Kan en løgn ikke
engang imellem legitimatiseres.

Henton

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-08-02 10:42

"Henton" <snyd@adresse.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Men lad os komme tilbage til Moses, jeg har fundet min gamle
> bibel frem og leder efter de 10 bud, hvor er de beskrevet,

De står både i 2. Mos. 20, 1-17 og i 5. Mos. 5, 6-21

Fra : Henton

Dato : 27-08-02 11:15

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Henton" <snyd@adresse.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> De står både i 2. Mos. 20, 1-17 og i 5. Mos. 5, 6-21

Der kan man se, jeg havde nu aldrig ventet et svar.. Men du Andreas må jo
tro på det gode i dine medmennesker.
Jeg kan se at opsætningen af de 10 bud er andrledes end jeg husker fra min
børnelærdom. Måske kunne vi snakke lidt om 5.8
Du må ikke gøre dignoget udskåret billede af det, som er oppe i himmelen
eller nede på jorden eller i vandet under jorden. det forsynder vi da os
groft imod, har jeg ret ?
Har vi ikke et problem med lukkeloven. ?
Det bliver værre og værre det her, er jeg virkelig kommet så langt eller
sunket så dybt. Tænk at jeg skulle finde min gamle bibel frem, men det
betyder stadig ikke at jeg tror hvert ord i den,
Tak for svaret.

Jeg kalder mig stadig Henton

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-08-02 11:30

"Henton" <snyd@adresse.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Der kan man se, jeg havde nu aldrig ventet et svar..

Jamen dog, hvorfor ikke? Dit spørgsmål og din indgang virkede seriøs
og saglig, så hvorfor skulle jeg dog ikke svare dig?

> Men du Andreas må jo
> tro på det gode i dine medmennesker.

Mit udgangspunkt er netop at tro på det gode i hvert menneske indtil
det modsatte er uigenkaldeligt bevist!

> Jeg kan se at opsætningen af de 10 bud er andrledes end jeg
> husker fra min børnelærdom.

Det er muligvis fordi du husker dem fra en katekismus-udgave, hvor
budene ikke er gengivet som de findes i Bibelen!

> Måske kunne vi snakke lidt om 5.8

Det ka' vi da godt!

> Du må ikke gøre dignoget udskåret billede af det, som er
> oppe i himmelen eller nede på jorden eller i vandet under
> jorden. det forsynder vi da os groft imod, har jeg ret ?

Jo, det er der mange der forbryder sig imod. Men for at forstå dette
bud (vers) må vi jo lige se lidt på den sammenhæng hvori det er givet.

Israelitterne var lige blevet friet ud fra slaveriet i Egypten, hvor
der jo fandt en massiv tilbedelse sted af guder i form af billeder og
statuer.

Og vi ser jo at straks efter (eller medens Moses var på bjerget)
støbte og opførte israelitterne jo en guldkalv som de tilbad

Det der reelt siges i dette bud er, at vi ikke må lave os billeder af
noget som helst med det formaål at tilbede det og tildele et sådant
billede en gudelig status eller kraft.

At der slet ikke kan være tale om et generelt billedforbud ses jo
tydeligt af, at Gud giver Moses klar besked på, i form af en meget
detaljeret beskrivelse, hvordan tabernakkel-teltet skulle udsmykkes
med bl.a. engefigurer.

> Har vi ikke et problem med lukkeloven. ?

Jo, vi har et stort problem med lukkeloven, - i form af at vi i det
hele taget har en lukkelov. Det kan og skal ikke være statens opgave
at blande sig i hvem der arbejder hvornår (ud over naturligvis
fornuftige hviletidsbestemmelser o.lign.).

Selv om Gud siger at vi ikke skal arbejde, eller købe og sælge, på
sabbatsdagen, så vi stadig vores frie vilje til at gøre som vi vil.

Staten skal ikke lovgive på det religiøse område, ud over at sikre at
alle har religionsfrihed, også de religioner vi anser for at være
"falske" religioner. Endvidere skal staten naturligvis sørge for at
ingen lider overlast på grund af religiøse fanatikere, f.eks. i form
af selvmordssekter m.m. (mange andre eksempler kunne naturligvis også
fremdrages).

> Det bliver værre og værre det her, er jeg virkelig kommet så
> langt eller sunket så dybt.

Tja, jeg vil da fortrække betegnelsen: kommet så langt!

> Tænk at jeg skulle finde min gamle bibel frem, men det
> betyder stadig ikke at jeg tror hvert ord i den,
> Tak for svaret.

Ja, den gamle Bibel indeholder faktisk mange gode tanker, som hvis de
blev efterlevet, ville forhindre megen nød og lidelse for os mennesker
(og dyr med, for den sags skyld).

Fra : Henton

Dato : 28-08-02 08:38

> [...]
>
> Selv om Gud siger at vi ikke skal arbejde, eller købe og sælge, på
> sabbatsdagen, så vi stadig vores frie vilje til at gøre som vi vil.

jeg lærer aldrig at forstå jer fuldtidskristne. Jovist har vi vore fri
vilje, men er den fri vilje da ikke til, for at vi skal lære at følge Guds
love, og gør vi ikke det går det på et eller andet tidspunkt galt.

> [...]
> ingen lider overlast på grund af religiøse fanatikere, f.eks. i form
> af selvmordssekter m.m. (mange andre eksempler kunne naturligvis også

det kunne vi nok være enige om.

> Ja, den gamle Bibel indeholder faktisk mange gode tanker, som hvis de
> blev efterlevet, ville forhindre megen nød og lidelse for os mennesker
> (og dyr med, for den sags skyld).

ja f.eks de 10 bud, men jeg kan da godt se nødvendigheden af at nogle
stjæler.

Henton

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-08-02 17:26

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev:

> jeg lærer aldrig at forstå jer fuldtidskristne.

Er der noget der fultids-kristne og deltids-kristne? Det var jeg
faktisk slet ikke klar over!!

> Jovist har vi vore fri vilje, men er den fri vilje da ikke til,
> for at vi skal lære at følge Guds love, og gør vi ikke det
> går det på et eller andet tidspunkt galt.

Den frie vilje er ganske enkelt til for, at vi selv kan vælge hvad vi
vil og ikke vil.

Der findes jo også et udtryk der hedder: Frihed under ansvar!

Vi har frihed til at bruge vores vilje til det vi selv finder for
godt. Men vi skal stå til ansvar for vore handlinger og valg! - Det
siger Bibelen ganske tydeligt og klart!

[ ... ]
> ja f.eks de 10 bud, men jeg kan da godt se nødvendigheden
> af at nogle stjæler.

Kan du godt det?

Hvis vi alle sammen brugte de Ti Bud som en rettesnor for vort liv, da
var der slet ikke behov for at nogen skulle stjæle noget som helst.

Både i GT og i NT fremgår det helt klart, at de Ti Bud handler om vort
forhold til Gud og vort forhold til andre mennesker.

Der står også at kærligheden er lovens opfyldelse. Kærligheden til Gud
vil nemlig ikke gøre noget forkert over for Gud, og kærligheden til
vore medmennesker vil nemlig heller ikke gøre noget forkert over for
dem. Derfor står der at kærligheden opfylder loven.

Fra : Henton

Dato : 28-08-02 19:00

> "Henton" <snyd@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> Er der noget der fultids-kristne og deltids-kristne? Det var jeg
> faktisk slet ikke klar over!!

det er heller ikke officielt !!

> Den frie vilje er ganske enkelt til for, at vi selv kan vælge hvad vi
> vil og ikke vil.
>
> Der findes jo også et udtryk der hedder: Frihed under ansvar!

ja sådan kan man jo også sige det

> [ ... ]
>
> Kan du godt det?

ja som verden er i dag, der er nogle steder i verden, hvor der ikke er
arbejde til alle, og ingen socialhjælp, så hvis ikke man vil dø af sult , så
vil det nok være nødvendig at stjæle lidt, du mener det måske var nok med en
bøn ?

> Hvis vi alle sammen brugte de Ti Bud som en rettesnor for vort liv, da
> var der slet ikke behov for at nogen skulle stjæle noget som helst.

fuldstændig enig, var det ikke en ide at skære bibelen ned til de 10 bud, og
bønnen fadervor, rummer det ikke det hele i en nødeskal ?

> Både i GT og i NT fremgår det helt klart, at de Ti Bud handler om vort
> forhold til Gud og vort forhold til andre mennesker.

du skal nu have den ros et du er god til at forklare dig.

Hilsen

Henton

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-08-02 19:09

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev:

[ ... ]

> ja sådan kan man jo også sige det

Ja, og så enkelt er det i virkeligheden!

> [...]
> ikke er arbejde til alle, og ingen socialhjælp, så hvis ikke man
> vil dø af sult , så vil det nok være nødvendig at stjæle lidt, du

Har jeg så meget som antydet at en bøn skulle være nok?

Næh du, som kristen har jeg den opfattelse at det er min ret at være
med til at hjælpe andre mennesker i nød. Og det kirkesamfund jeg
tilhører har da også en hjælpeafdeling, som hjælper mennesker rundt om
i verden, både med nødhjælp og med udviklingsprojekter efter mottoer:
hjælp til selvhjælp.

Disse hjælpeprojekter (både udviklingsprojekter og nødhjælpsprojekter)
gives helt uafhængig af modtagerens religiøse og politiske
tilhørsforhold.

Hvad hjælper det at ville forkynde evangeliet for folk der er ved at
dø af sult. Giv dem først noget mad, så vil de måske høre på
budskabet. Vil de ikke høre på budskabet skal de have mad alligevel!

> fuldstændig enig, var det ikke en ide at skære bibelen ned
> til de 10 bud, og bønnen fadervor, rummer det ikke det hele
> i en nødeskal ?

Det kunne skæres endnu mere ned! Jesus gjorde dette da han sagde: "Du
skal Herren din Gud, og du skal elske din næste". - Så enkelt og kort
kan det sigers!

> du skal nu have den ros et du er god til at forklare dig.

Jeg plejer da ellers at blive beskyldt for det modsatte!!

Fra : Henton

Dato : 28-08-02 22:53

> Har jeg så meget som antydet at en bøn skulle være nok?

hej hej, det var ikke ment som en bebrejdelse, blot at bønnen hørte med.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-08-02 23:01

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev:

[ ... ]

> hej hej, det var ikke ment som en bebrejdelse, blot at bønnen
> hørte med.

Mit "udbrud" var heller ikke fordi jeg tog det som en bebrejdelse, men
nærmere som et retorisk høfligt host. Og ja, for en kristen hører bøn
naturligt sammen med oprigtig næstekærlig hjælp til nødstedte!