Elegant mobiltelefon lader til bilen!
Fra : Lars

Dato : 26-08-02 17:30

Da jeg er en ivrig bruger af både bil og mobiltelefon i forbindelse med mit
arbejde, har jeg overvejet om det ikke er muligt at lave en lader der ikke
skal i cigaret tænderen?

Der sider formodenligt lidt elektronik i min eksisterende cigaret tænder
lader, men hvorfor kan man ikke bare lave en lille boks (med tilsvarende
elektronik), forbinde den tilbilens eget strøm system, lede det gennem
"output" gennem en ledning der så - via det rigtige stik (i mit tilfælde en
Nokia 3210) - tilsluttes mobiltelefonen?

Jeg skulle mene det ville være en forholdsvis smal sag, men det er det måske
ikke?

Gode råd udbedes!

MVH
Lars

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 26-08-02 18:54

"Lars" <lars_lemming(clear)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "output" gennem en ledning der så - via det rigtige stik (i mit
tilfælde en
> Nokia 3210) - tilsluttes mobiltelefonen?

De ladere til cigarettænderen, jeg har haft fingrene i, er været meget
simple. Mener kun stikket indeholder to ledninger (velsagtens plus og
stel). Det burde være muligt at finde strømmen et andet sted, end
cigarettænderen.

\Mandal

Fra : Jean

Dato : 26-08-02 20:20

"Brian Fisker [8900]" <Fisker@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars" <lars_lemming(clear)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> tænder
> tilsvarende
> tilfælde en

Det kan du helt sikkert godt... men husk at det skal passe til det antal
volt telefonen bruger... du kan ikke bare ta' en tilfældig strømforsyning...

Jean

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 26-08-02 20:56

"Jean" <jean@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan du helt sikkert godt... men husk at det skal passe til det
antal
> volt telefonen bruger... du kan ikke bare ta' en tilfældig
strømforsyning...

Du skal selvfølgelig sørge for, at spændingen på kablerne, du bruger, er
lig spændingen i dit cigaretstik (12 volt vistnok).

\Mandal