Java og Windows XP!
Fra : Lars

Dato : 26-08-02 17:17

Jeg har lige installeret Windows XP på min maskine og opdagede ved den
lejlighed at JAVA ikke længere er understøttet!

Derfor hentede jeg Sun's XP Java runtime engin, men er - for at sige det
mildt - meget skuffet over dens "preformance".

Min maskine har "crashet" et par gange (grundet overload i memory), den
arbejder langsommere i både min web bank og på bl.a. spil.tv2.dk, jeg har
prøvet at installere et par Shockwave/Java spil der ikke ville afvikles
o.s.v.

Er der nogen der har et godt råd?

MVH
Lars

Fra : Brian Matzon

Dato : 26-08-02 18:44

Lars wrote:
> [...]
> arbejder langsommere i både min web bank og på bl.a. spil.tv2.dk, jeg har
> prøvet at installere et par Shockwave/Java spil der ikke ville afvikles
Jeg skal ikke lige kunne sige med shockwave?

*rigtig* mange applets er skræddersyet til at køre Java 1.1.4, som er
den version Microsoft bruger. Derfor vil mange applets forsøge at fixe
de fejl som der er i microsofts version, hvilket ofte resulterer i at
Java 2 (1.4.x, Sun's version) kører mindre optimalt, grundet disse hacks.

Derfor, der er ikke så meget at gøre :/ - skriv til din lokale applet
pusher om at du vil have ordenlig support for Java 2+ - jeg ved jeg har
skrevet mange gange til min bank, forgæves *suuuuuk*.

/Brian Matzon

Fra : Michael Banzon

Dato : 26-08-02 20:08

Lars wrote:
> Er der nogen der har et godt råd?
Skift operativsystem??

/ Michael

Fra : Lars

Dato : 26-08-02 20:43

Kan jeg detsvære ikke, da jeg sælger et produkt der kun virker under et
Windows operativ system og jeg skal kunne dokumenterer at det virker på selv
det værste af slaksen! )

Nej, spøg til side, produkter er såmend ret fantastisk (kan genopbygge og
reetablerer en computers harddisk på under et minut efter f.eks. i tilfælde
af slettede filer, virus angreb, hackker angreb, uautoriserede software
installationer - ja selv Fdisk eller slætning af MBR'en, bare med den ene
hage at det skal installeres under et Microsoft OS (hvorefter det så kan
beskytte andre OS også)!

Derfor er den - ellers åbenlyse - løsning udelukket!

MVH
Lars

Fra : Peter Jespersen

Dato : 27-08-02 00:01

On Mon, 26 Aug 2002 21:43:22 +0200, Lars wrote:

>Kan jeg detsvære ikke, da jeg sælger et produkt der kun virker under et
>Windows operativ system og jeg skal kunne dokumenterer at det virker på selv
>det værste af slaksen! )

Nedtur!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
....... <- Stealth Tagline

Fra : Jesper S. Knudsen

Dato : 27-08-02 08:24

Hej Lars

Jeg var heldig at finde en version hos Microsoft ved at søge på Google (det
tog kun tre timer) med det var ikke på den officielle site for VM download
hos dem. Her fik jeg at vide, at der ikke er en VM til WinXP.

Prøv evt. at kigge hos http://www.visualware.com/support/javasupport.html
Måske kan du bruge den version de har liggende.

Ellers kan du kontakte mig på jsk@orwtech.dk så skal jeg prøve at kigge i
mine gemmer efter den version jeg fandt på nettet og downloadede.

Venligst

Jesper

Fra : Jes Søndergaard

Dato : 27-08-02 09:10

"Lars" <lars_lemming(clear)@hotmail.com> wrote:

> Jeg har lige installeret Windows XP på min maskine og opdagede ved den
> lejlighed at JAVA ikke længere er understøttet!

Lidt info fra (http://www.microsoft.com/java/xp.htm):

"As mentioned above, Microsoft will include the Microsoft VM as part of the
upcoming Windows XP Service Pack 1 (SP1). This means that any Windows XP
licensee who does not already have the Microsoft VM will receive the
Microsoft VM as part of this service pack."

/Jes