Andet multimedie
bentjuul 3670
Automatiks opdeling af Tiff filer
Fra : T r o e l s P e d ~

Dato : 26-08-02 14:34

Jeg har i forbindelse med mit arbejde fået tilopgave at scanne en ordentlig
stak papirer ca. 2000 A4 ark. jeg ønsker det skal gå å hurtigt som muligt.
Til jobbet bruger jeg en kopimaskine der kan scanne alle mine enkeltstående
A4-ark til en enkelt tiff fil, hvori man så kan bladtre mellem siderne.
Kan det lade sig gøre med et følgende lade sig gøre med et simpelt program?:

I mellem hver enkel dokument (Hvert dokument indeholder fra 1-10 sider)
indlægges et A4 ark med en bestemt stregkode. Min fil vil således bestå af
100+ ark, og programmet skal således opdele dene fil i nogle mindre filer,
som indeholder hvert enkelt dokument, hvor den skiller ved stregkode
siderne.

Er det helt umuligt?

--
MVH Troels

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-08-02 15:04

T r o e l s P e d e r s e n wrote:

> [...]
>100+ ark, og programmet skal således opdele dene fil i nogle mindre filer,
>som indeholder hvert enkelt dokument, hvor den skiller ved stregkode

Irfan View (Freeware) håndterer multipage TIFF-filer. Du bliver
sikkert nødt til at "udpakke" alle siderne enkeltvis og efterfølgende
samle dem i de ønskede bundter. Irfan View kan begge dele, så vidt jeg
husker.

http://www.irfanview.com/

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : T r o e l s P e d ~

Dato : 26-08-02 15:07

> [...]
> sikkert nødt til at "udpakke" alle siderne enkeltvis og efterfølgende
> samle dem i de ønskede bundter. Irfan View kan begge dele, så vidt jeg

Tak! Jeg kigger på det. Men det lader til ud fra din beskrivelse at det
bliver for stort et arbejde. Jeg skal scanne ca. 5000-6000 stk. A4 ark, og
det bliver rigtig mange filer. Derfor ville det være rart med et program der
lige kunne genkende en skilleplade jeg havde lagt imellem papirerne, og
opdele tiff filen hvergang den kom til en sådan plade!

--
MVH Troels