Q: SIM-kort, 3 eller 5 V ?
Fra : Bo Andersen

Dato : 26-08-02 13:29

Hvordan finder jeg ud af, om mit SIM-kort er 3V eller 5V ?
-Bo-

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 26-08-02 20:04

On Mon, 26 Aug 2002 14:29:08 +0200, "Bo Andersen" <boing@stofanet.dk>
wrote:

>Hvordan finder jeg ud af, om mit SIM-kort er 3V eller 5V ?
>-Bo-
Sætter det i en telefon som kun understøtter 1.8V og 3V.

En anden metode er at få fat i noget udstyr til at kommunikerer med
kortet. Sådant udstyr kan for det meste vælge alle typer Vcc, på 1.8V,
3V og 5V.

5V SIM kort bliver ikke lavet mere. Det benyttes kun af de fremtidige
betalings SIM (USIM), spørg mig ikke hvorfor lige netop denne
latterlige spænding er valgt, men de har sikkert kunnet få lovning på
et kæmpe lager af 5V SIM kort.

/Thomas

Fra : Fischer

Dato : 27-08-02 03:49

> Hvordan finder jeg ud af, om mit SIM-kort er 3V eller 5V ?

Alle er 3V i dag - og har vist været det de sidste 4-5 år.

*Fischer

Fra : Bo Andersen

Dato : 27-08-02 07:21

> Alle er 3V i dag - og har vist været det de sidste 4-5 år.
>
> *Fischer

He, ja men min telefon er så også ca. 4 år gammel. (Dengang 3110'eren var
ny)
Ja, jeg skifter ikke unødigt. Virker dog forsat glimrende, med samme batteri
!
Nå men jeg venter så indtil jeg har den nye, brugte, telefon.

Hvis det viser sig at mit SIM-kort ikke virker, kan (har jeg krav på) jeg så

et nyt 3V, uden beregning fra TDC-Mobil

Fra : Birkoff

Dato : 27-08-02 10:27

Jeg mener kun det er hvis du køber en ny tlf hos tdc du får den gratis,
ellers ligger prisen normalt på 100,- for et nyt simkort. Men nogengange er
de flinke.
MVH Birkoff

Fra : Bo Andersen

Dato : 29-08-02 06:26

> Jeg mener kun det er hvis du køber en ny tlf hos tdc du får den gratis,
> ellers ligger prisen normalt på 100,- for et nyt simkort. Men nogengange
> [...]

De var så flinke overfor mig. Nu har jeg så også været abonnement hos
"TDC-Mobil"
i 9 år ! Det er vist de færreste der har.
Så jeg fik et nyt "gratis" (Som jeg sikkert har betalt så rigeligt)

-Bo-