Skjult hensigt
Fra : Erik L

Dato : 26-08-02 13:30

Trosbevægelsen er kendt for sin autoritære ledelsesstil, og måden, den
udøves på, har gjort åndelig skade på mange mennesker. Hvis den menneskelige
kritiske sans og intuition bliver tolket som noget dæmonisk, bliver
bevidstheden låst fast. Menneskers spontanitet bliver således udskiftet med
paranoia.

Hvis for eksempel en person fornemmer, at noget er galt, kan han eller hun
selv - eller ledelsen - tolke denne tvivl som noget diabolsk, der forsøger
at skabe splid. Det er bibelsk korrekt, at Satan anfægter mennesker ved at
så tvivl i deres sind som i Første Mosebog kapitel 3 vers 1:

"Har Gud virkelig sagt, at I ikke må spise af træerne i haven?"

Men det er ikke sandt, at mennesker ikke må stille spørgsmål til en leder.
Hvis tvivl i sig selv opfattes som diabolsk, vil den tvivlende let komme til
at føle, at Satan influerer hans tanker, og at han derfor er nødt til at
følge lederne blindt. Men jo mere han alligevel tvivler, jo mere føler han
sig forfulgt af Satan.

En af måderne at manipulere et menneske til at underordne sig sådan en
ledelsesstil, er gennem monotone massemøder. Under sådan et møde vil mange
af deltagerne få en enhedsoplevelse ligesom den, der tager euforiserende
stoffer flere gange, vil mødedeltageren ofte føle sig ensom og alene mellem
enhedsoplevelserne og ønske at få dem igen. Og da ledelsen er ansvarlig for
denne stærke enhedsoplevelse, må man underordne sig dens meninger.

En sådan massemanipulation, hvor nogle få mennesker overtager kontrollen med
andre, er "okkult", forstået på den måde, at hensigten er skjult. Religio
okkulta ("skjult religion") hentyder blandt andet til, at en religion har en
skjult dagsorden. "Diabolsk" (fra græsk diabolos) betyder "den der bringer
forvirring". På den måde er det skjulte det samme som det diabolske i en
religion, hvor det ligger gemt under overfladen og bringer forvirring i
forhold til religionens officielle hensigt. Det skjulte er i dette tilfælde
beregnet til at opnå herredømmet over andre mennesker.

En anden person fra trosbevægelsen, Christian Hedegaard, der har stiftet det
"tværkirkelige" missionsselskab Evangelist, har også kontakt med FaderHuset.
Han skriver også om ledelse:

"De personer, som vil underordne sig lederskabet, det er dem, der får
gennembrud og oplever udfrielse." (Sejr over Dæmoner, side 135.)

Hedegaard er i øvrigt kendt gennem visse medier, da hans kone, journalisten
Karen Hedegaard, skriver temmelig ofte om sin mands aktiviteter og sejre.

~~~~~~~~~~~~~~~

EL

Fra : Erik.D

Dato : 27-08-02 14:07

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev

> Trosbevægelsen er kendt for sin autoritære ledelsesstil, og måden, den
> udøves på, har gjort åndelig skade på mange mennesker.

Er det trosbevægelsen, eller selve det autoritære, der skydes på. Det første
kan jeg forstå, det andet tror jeg desvære nærmer sig sandheden i stadig
større grad. Dvs....en menighedsforstander eller ældstebror som handler
autoritært overfor en person i menigheden, kan nu sammelignes med ledere i
trosbevægelsens regi ! Måden autoritet udøves på, er sjældnent behagelig for
den der irettesættes...mv, så hvad menes der ?? At alle ubehageligheder, en
menighedsforstander eller ældstebror måtte påføre en person i menigheden, nu
skal tolkes som værende udtryk for trosbevægelsens ledelses struktur.
Åndelig skade, er et vidt begreb, men må vel betyde at et menneskes forhold
til Kristus går i stykker. Vil det sige at mennesker som f.eks er psykisk
skadet, belastet af et hårdt liv og som det desvære ofte er tilfældet, ikke
helt og fuldt har valgt at følge Kristus, nu har deres legitime undskyldning
og dertil kan skyde på diverse menigheders ledere og anklage dem for at stå
i ledtog med trosbevægelsens ødelæggende virksomhed ??

Hvad er trosbevægelsen ?? Engang var skellet mellem denne bevægelse og de
traditionelle frikirker til at få øje på (der skete et brud)....men idag !
Er billedet langt mere utydeligt. For i takt med den voldsomme kritik
trosbevægelsens har oplevet, er der sket en tilpasning af denne bevægelse.
Man har forsøgt at blive stuerene og det har mange af de traditionelle
kristne menigheders ledere accepteret. Dette medføre som jeg ser det, en
farlig kurs i kritikken af trosbevægelsen, som jo er omstruktureret og nu er
en bevægelse INDEN FOR MURENE af den traditionelle vækkelses-kristendom. Jeg
efterlyser derfor en langt mere nuanceret kritik af trosbevægelsens rolle af
idag, langt mere bevidste kritikkere, der forstår den skarpe kant de bevæger
sig på i deres kritik, for ellers ender vi der hvor det ikke er
trosbevægelsen der kritiseres, men den tradiotionelle vækkelses-kristendom,
trosbevægelsen i sin tid udsprang fra der undermineres.

> [...]
> kritiske sans og intuition bliver tolket som noget dæmonisk, bliver
> bevidstheden låst fast. Menneskers spontanitet bliver således udskiftet

Hvis den menneskelige kritiske sans får frit spil og tolkes som et sikkert
tegn på sund bedømmelse, er vejen åben for at diverse menighedsledere og
deres respektive menigheder, nu kan dæmoniseres af alle der "føler" sig
trådt på ! Den kristne leders Gudsgivne autoritet, til at føre tilsyn med
menigheden og skride autoritært ind, hvor han finder det nødvendigt, er
således blevet udskiftet med anarkistiske tilstande.

___

Jeg læste for nogle år siden en artikkel, husker desvære ikke forfatteren,
som proklamerede at kristendommens værste fjender findes i kristendommens
egne rækker. At den enkelte kristnes største modstandere, findes iblandt
deres egne ! Værd at tænke lidt over, inden man begiver sig ud i sin
tjeneste som "løftet pegefinger"...med fuldmagt til at knytte næven på
Herrens vegne

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 29-08-02 07:08

"Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev
> >

> Hvad er trosbevægelsen ?? Engang var skellet mellem denne bevægelse og de
> traditionelle frikirker til at få øje på (der skete et brud)....men idag !

Trosbevægelsen er en sekt der ikke tror på treenighedens Gud og den del af
treenigheden der mangler er Jesus selv!

I Joh 1v3 fortæller treenighedens Gud, at Ordet var Gud og af Ordet er
alleting blevet til, det vil sige Hr, Erik D, at når trosbevægelsen og du
selv umøndiggøre dåbsbetydningen i Bibels-regi så fjerner i dåbsbefalingen,
dåbslæren og fejler at døbe dem i kalder for "ny frelste" så fjerner i også
en del af Guds Ord. Ligeledes er det med ægteskabet hvor man stik imod Guds
Ord tillader skildsmisser og at man gifter sig flere gange.

Igen Hr. Erik D, fjerner den dåbslæren fjerner I Guds Ord, som er i f.eks.
""Tit 3v5 frelste han os, ikke fordi vi havde gjort retfærdige gerninger,
men fordi han er barmhjertig; det gjorde han ved det bad, der genføder og
fornyer ved Helligånden; og i 1 Pet 3v21 Det vand er et billede på den dåb,
som nu frelser jer; ikke en fjernelse af legemets snavs, men en god
samvittigheds pagt med Gud, ved Jesu Kristi opstandelse"" Hvor Bbelsk
frelse bliver knyttet sammen med dåben i begge skriftsteder, men som
Trosbevægelsen skruppelløs har fjernet og så er det Jesus I har fjernet,
Guds Ord.

Hvorfor tror du Hr Erik D, at dåben er omhandlet i alle Pauluses breve og i
Peters og profeteret om af GTs profeter, tror du virkelig at trosbevægelsen
er bedre vidende en de to Guds udvalgte Apostler og alle Profeterne i GT??

Og hvordan vil du bortforklare at vi ikke bliver omskåret i dåben når det
står i Bibelen, uden at fjerne Guds Ord og indsætte din egen bedre viden??
Kol 3v11 I ham blev I også omskåret, ikke med hånden, men ved at aflægge
det syndige legeme, ved omskærelse til Kristus, v12 da I blev begravet
sammen med ham i dåben, og i den blev I også oprejst sammen med ham ved
troen på Guds kraft, der oprejste ham fra de døde.

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 29-08-02 15:23

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6dba43$0$228$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Trosbevægelsen er en sekt der ikke tror på treenighedens Gud og den del af
> treenigheden der mangler er Jesus selv!

Dit indlæg efterlader som sædvanligt det indtryk at du IKKE har fattet det
du forsøger at argumentere imod. Et faktum der ikke ligefrem indbyder til
diskussion og som kun føre til dine obligatoriske sammenligninger af
personer hvis læremæssige baggrund har parraleller til trosbevægelsen, men
som ikke har det fjerneste med trosbevægelsen at gøre.

Livets Ord er et barn af den trosbevægelse du jo ynder at bruge IMOD folk
som mig og denne bevægelse tror helt klart på treenigheden..praktisere
troendes dåb ved fuld neddykning...bekender at Bibelen er Guds ufejlbarlige
ord til menneskeheden......tror på Guddommelige helbredelse ved tro...osv
osv. At du i din tåge-verden ikke kan få øje på de egentlige forskelle
imellem den kristendom jeg f.eks bekender mig til og så trosbevægelsens
sammenfaldende lære, men istedet anklager i øst og i vest på dette lattelige
grundlag, siger blot endnu gang....at du ikke ønsker eller formår andet end
tåbelige skriverier om noget du har bildt dig ind kan tages seriøst.

Fra livets Ords officielle website citere jeg :
http://www.livetsord.se/index.asp

Om Guddommen :

2. Det finns en enda sann Gudom, innefattande Fadern, Sonen och den helige
Ande vilka är helt likställda och eviga (Matt 28:19, 1 Joh 5:7). Jesus
Kristus, Gud uppenbarad i köttet, är den andra medlemmen i Gudomen (Jes 9:6,
1 Joh 1:1,14).

Om dåb i vand :

5. Dop i vatten innebär att en troende har dött med Kristus och uppstått med
Honom för att vandra i ett nytt liv (Matt 28:19, Apg 10:47-48, Rom 6:4).

Ps.
Lad mig lige tilføje at dette dåbssyn, LO her giver udtryk for, er
sammenfaldende med f.eks pinsekirkernes lære og praksis, som igen har dybe
rødder til den traditionelle Baptist vækkelse der nu, UÆNDRET, har
eksisteret i århundreder.

[CUT]

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 29-08-02 18:12

> [...]
> !

> Dit indlæg efterlader som sædvanligt det indtryk at du IKKE har fattet det

Ja! du begynder efterhånden med "du fatter ikke" hver gang du skriver noget.
Måske er du i din indbilske ubibelske fældesskab med alle forskellige
samfund blindere end den blinde, for i fældeskirkelig sammen er der mere en
en dåbsmetode der er accepteret og Jeres forklaring på den dåbskonflikt der
opstår i fældesskabet, er at man sløjfer 1 Pet 3v21 og flytter frelsen til
åndsdåben,

> Fra livets Ords officielle website citere jeg :
> http://www.livetsord.se/index.asp
>
> Om Guddommen :

Tak for at du viser mig LOs weeb-side jeg er desvære kommet til at læse
Bibelen først, men et er hvad LO skriver og et andet er hvad de praktisere i
deres menigheder og i den fældeskirkelige enhed. Har du hørt dem forkynde
dåben direkte til folkekirkelig fældesskab eller har du hørt dem forkynde
dåb til Jesu død, forsoning og syndsforladelse.

Det er måske ikke rigtigt Lille Erik, LO og trosvækkelsen siger; Bare man
har Helligånden og troen på Jesus så er man frelst og så kan man skide på
Guds dåbsanordning og befalinger. (MH gør det med 100% garanti)

Jeg slutter her, gider ikke høre på din bortforklaringer af skriftstederne
der omhandler dåb og renselser i Jesus blod.

Erik L