Messenger og anden Users partition
Fra : noh

Dato : 26-08-02 12:00

Hejsa,

Min harddisk er delt op i to, og jeg har derfor flyttet Users-skuffen
til den anden partition ved at lave et symbolsk link (Users ->
/Volumes/2partition/) i rodbiblioteket. Det virker saamaend fint,
bortset fra MS Messenger. Den kan ikke finde ud af at gemme preferencer
i min nye brugerbibliotek, saa jeg skal skrive login/password hver gang,
men den kan stadig ikke logge paa.
Hvis jeg flytter Users-skuffen til den primaere partition igen, saa
virker det fint. Det har jeg proevet og derefter kopiere
com.microsoft.Messenger.plist over i brugerskuffen paa den nye
partition. Det virker heller ikke.

Er der nogen, der har en ide om, hvad der vil virke?

Mvh.

Jens

ps. det er self. under OS X

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-08-02 12:06

In article <sLna9.21314$ww6.2185818@news010.worldonline.dk>,
"noh" <noh.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
> virker det fint. Det har jeg proevet og derefter kopiere
> com.microsoft.Messenger.plist over i brugerskuffen paa den nye

Det virker fint her med MSN Messanger i /Applications og home i
/Volumes/Users/mit_shortname. Problemet må ligge andet steds...

Besides, if you can't get a decent kernal panic <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living? <aim://reippuert>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-08-02 17:57

"noh" <noh.news@kandu.dk> wrote in news:sLna9.21314$ww6.2185818
@news010.worldonline.dk:

> [...]
> partition. Det virker heller ikke.
>
> Er der nogen, der har en ide om, hvad der vil virke?

Da MRK kan få det til at virke, så må det være noget med rettighederne. Er
Messenger det eneste program med kvaler? Tjek at ejer af filen er dit
brugernavn og gruppen er staff. Det kan også være højere oppe i hierakiet
at problemet ligger.

Hvis du istedet for et symbolsk link bruger NetInfo Manager til at pege på
den nye Users mappe, så kan det være at problemet forsvinder... Ved du
hvordan du gør det?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : noh

Dato : 26-08-02 19:06

> [...]
> Messenger det eneste program med kvaler? Tjek at ejer af filen er dit
> brugernavn og gruppen er staff. Det kan også være højere oppe i

Messenger er det eneste, der giver problemer. Alle filer/skuffer i mit
hjemmedir har ejer jens.staff (som det skal vaere). Messenger burde jo
ikke vaere klar over at det er et link, men bare foelge stien.

[g406a/Library/Preferences/Microsoft] jens% ll MSN\ Messenger\
Preferences
-rwxr--r-- 1 jens staff 0 Aug 23 01:38 MSN Messenger Preferences

Messenger forsoeger ikke engang at skrive til filen, naar jeg giver den
login.

Hmm... nu proevede jeg lige at lave /Users til en skuffe paa den
primaere partition igen, koere setup, lave Users om til den anden
partition inden den skulle gemme keychain (~/Library/keychain) Den kan
jeg ikke gemme, da noeglen allerede eksisterer?! Keychain'en er binaer,
saa det faar jeg ikke ret meget ud af at kigge i.

> Hvis du istedet for et symbolsk link bruger NetInfo Manager til at
pege på
> den nye Users mappe, så kan det være at problemet forsvinder... Ved du

> hvordan du gør det?

Jeps, men det hjalp ikke

Nu kan jeg heller ikke faa den til at virke, selv om jeg har flyttet
Users tilbage...

Da jeg flyttede min Users-skuffe over paa den anden partition brugte jeg
ditto til at kopierer det hele over. Derefter lavede jeg bare et link og
loggede ind igen. Er det den normale procedure eller skal der mere til?

Mvh.

Jens

http://www.kandu.dk/

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-08-02 20:40

"noh" <noh.news@kandu.dk> wrote in news:C_ta9.21799$ww6.2249531
@news010.worldonline.dk:

> Da jeg flyttede min Users-skuffe over paa den anden partition brugte jeg
> ditto til at kopierer det hele over. Derefter lavede jeg bare et link og
> loggede ind igen. Er det den normale procedure eller skal der mere til?

Det lyder rigtigt nok og det lader jo også til, at du har rettighederne i
behold.

Vi må nok have MRK på banen her... Jeg er lidt tom for ideer.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-02 13:26

On Mon. d. 26 Aug. 2002 kl. 18:05 GMT, noh wrote:

> [...]
> jeg ikke gemme, da noeglen allerede eksisterer?! Keychain'en er binaer,
> saa det faar jeg ikke ret meget ud af at kigge i.

Har du prøvet at køre Apples "repair priviliges"? (integreret i Disk
Utility under 10.2, seprat program til download under +10.14).

Har du både version 2.x og version 3.x installeret? I givet fald, slet
2.x og dine gamle indstillinger og start for fra. Office opdateringen
installerer 3.x uden at slette den gamle 2.x.

Har du tjekket dine keychain indstillinger?

> [...]
> ditto til at kopierer det hele over. Derefter lavede jeg bare et link og
> loggede ind igen. Er det den normale procedure eller skal der mere til?

Ja, det skulle virke med sudo, --rsrcFork optionen og samme login som den
mappe du forsøger at flytte. Husk efterfølgende at logge ud og ind. Du
skal vist være root (su eller sudo -s) for at lave dit symboæske link.

Fra : noh

Dato : 08-09-02 16:01

"Morten Reippuert Knudsen" skrev d. 08-09-02 13:26 dette indlæg :
> [...]

> installerer 3.x uden at slette den gamle 2.x.
>
> Har du tjekket dine keychain indstillinger?

Jeg proevede alle disse ting, slettede alle filer, der havde noget at
goere med Messenger, loggede ud og installerede det igen, og nu virker
det!

Tak for hjaelpen.

http://www.kandu.dk/