Tømme lejers værelse
Fra : Niels Henriksen

Dato : 25-08-02 22:39

Hejsa

Jeg har udlejet et værelse som jeg har opsagt hvorved det skal være forladt
nu på lørdag. Jeg tvivler dog på at lejeren kommer og fjerner sine ting, så
jeg vil vide hvad jeg har ret til.

Jeg er heller ikke interesseret i at han bare kan komme ind efter d. 1. så
må jeg skifte min lås?

Lejligheden skal sælges 1/10 så der skal værelset være tømt. jeg har tænkt
på at få et flyttefirma tilat pakke hans ting ned og opmagasinere dem. Må
man det?

--
Niels

Fra : rasmus carlsen

Dato : 26-08-02 10:40

både og ... du må i al fald gerne skifte din lås, men pågældende lejer skal
jo have mulighed for at komme ind frem til det tidspunkt, hvor lejeaftalen
ophører.

Så vidt jeg ved må du gerne fjerne lejerens ting - men det er nogle
bestemmelser om tidsfrister osv .... og dem skal du nok lige undersøge.

ras

Fra : Niels Henriksen

Dato : 26-08-02 12:24

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så vidt jeg ved må du gerne fjerne lejerens ting - men det er nogle
> bestemmelser om tidsfrister osv .... og dem skal du nok lige undersøge.

Det er derfor jeg spørger her... Jeg er klar over at lejer naturligvis skal
have adgang til sine ting indtil lejeaftalen ophører. Det er i tiden
bagefter jeg er interesseret i at vide noget om.

Niels

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 26-08-02 13:39

Niels Henriksen <niels@biggs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:akd34f$3hh$1@sunsite.dk...
> [...]
> have adgang til sine ting indtil lejeaftalen ophører. Det er i tiden
> bagefter jeg er interesseret i at vide noget om.

Den situation, jeg har kunnet finde, der lignede mest, var om en, der ville
vide, hvad han skulle gøre med sin eks.kærestes ting, som denne ikke havde
afhentet. Iflg. svaret skulle personen sende et anbefalet brev til
ex.kæresten med en rimelig frist til at hente tingene og derefter kunne han
sende tingene til opmagasinering på hendes regning.
Oplysningerne er fundet på www.familieadvokaten.dk efter at have lavet en
søgning på lejer AND fraflytning AND møbler.
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Fra : Peter Hansson [7950]

Dato : 26-08-02 20:19

"Niels Henriksen" <niels@biggs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> have adgang til sine ting indtil lejeaftalen ophører. Det er i tiden
> bagefter jeg er interesseret i at vide noget om.

Det forudsættes af opsigelsen af lejeaftalen er iorden

Er sagerne ikke ude kl. 1200 den pågældende dag kan du roligt fjerne dem og
lade dem opmagasinere på lejers regning. Husk dog på at det er dig der
aftaler opmagasineringen og dermed hæfter du for regningen såfremt lejer
ikke kan/vil betale.

Har lejer ikke afleveret nøglerne kan du udskifte låsen(e) og sende ham
regningen for dette.

Send ham et anbefalet brev og tag en kopi af bevismæssige årsager, hvori du
gør ham opmærksom på hvor han kan hente sine ting mod betaling af
opmagasineringen. Giv ham desuden en rimelig frist for hvornår du vil lade
tingen gå på auktion.

Kommer det såvidt at tingene auktioneres bort, fratrækkes først
auktionsalæret. Dernæst regningen for opmagasinering og til sidst kan du få
dine udgifter til nøgle m.v. dækket.

Er der herefter penge tilovers er det klart at disse skal sendes til
lejeren.

PH

Fra : Niels Henriksen

Dato : 27-08-02 07:39

"Peter Hansson [7950]" <phansson@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det forudsættes af opsigelsen af lejeaftalen er iorden
Jeg ved at han har fået den og jeg har intet hørt (bortset fra at han
brokkede sig over den måde den blev afleveret på, jeg hængte den op på hans
dør).

> [...]

> dine udgifter til nøgle m.v. dækket.
>
> Er der herefter penge tilovers er det klart at disse skal sendes til

Det hele lyder bare helt fint... Tak for svaret...

Niels

Fra : Henning Makholm

Dato : 27-08-02 19:44

Scripsit "Niels Henriksen" <niels@biggs.dk>

> Jeg ved at han har fået den og jeg har intet hørt (bortset fra at han
> brokkede sig over den måde den blev afleveret på, jeg hængte den op på hans
> dør).

Det Peter forudsatte, var at du havde en gyldig grund til at opsige, at
du har givet det lovpligtige opsigelsesvarsel, etc.

Kravene til opsigelse udlejning af enkeltværelser som er del af
udlejers beboelseslejlighed er dog ikke særlig skrappe (ingen særlig
anledning fordres og opsigelsesfristen er kun en måned, jf §86 stk 2.
Der kræves end ikke skriftlighed, se §87 modsætningsvis).

--
Henning Makholm "They want to be natural, the anti-social
little beasts. They just don't realize that