Hvordan opdager man R2 DVD-udgivelser?
Fra : Richard Flamsholt

Dato : 25-08-02 22:06

Helt tilfældigt så jeg, at Reservoir Dogs (RD) nu fås i R2, med danske
undertekster (fx hos http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=9036).
Det var ret overraskende.

Situationen er desværre typisk. Jeg har den allerede i R1, men ville alt
andet lige hellere have film med danske tekster. Samtidig så jeg hos
dvdoo, at Delicatessen var nedsat. Den har jeg længe gerne ville have,
men hellere med danske fremfor engelske undertekster. Kommer den monstro
om en måned? Om et år? Aldrig? Den ti år gamle RD er ganske pludselig
tilgængelig med danske undertekster; det samme kan vel ske Delicatessen,
så jeg venter sikkert lidt endnu.

Mit spørgsmål er: hvordan finder man ud af hvad de danske distributører
planlægger af udgivelser? Nye film kommer næsten alle i R2, men de gamle
udkommer bare ud af det blå.

GeekCultures www.releaseplan.dk er god, men den nævner fx ingenting om
RD-udgivelsen. Hvor får geekculture-folkene informationerne fra og
hvordan kan vi gøre dem bedre? Scanne distributørernes websites jævnligt
og tilføje dem til releaseplan.dk? Selv det ville ikke have hjulpet her,
for hos distributøren, On Air (http://www.onairvideo.dk), står der intet
om deres RD-udgivelse. Hmmm.

Et par konkrete eksempler på nogle film, jeg gerne så på R2 med danske
undertekster, er: Delicatessen, Usual Suspects (SE), Top Secret, Leon
(director's cut) og Kokken, tyven, hans kone og hendes elsker.

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk

Fra : Jesper Winding

Dato : 26-08-02 06:36

Vil bare lige gøre opmærksom på at den danske udgivelse af Reservoir dogs er
en rigtig flad udgivelse - lidt det samme som da den fede udgivelse af
Legend kom i USA - kom der en utålelig version herhjemme - nu kommer der så
en for fed Rservoir Dogs udgivelse derovre - og herhjemme følger de op med
en flad udgivelse helt uden alle de fede ekstra der er med i USA... bare
lige for at advare...

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/pulterkammer/

Fra : Jens Thomsen

Dato : 26-08-02 10:37

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> en flad udgivelse helt uden alle de fede ekstra der er med i USA... bare

....bortset fra, at den nye amerikanske SE har fået seriøse stryg for
billedkvaliteten (DVDFile giver den således kun 2 point!), hvorimod den
danske udgave skulle være en overførsel af den britiske version (+ et nyt
lydspor), der pt. har ry for at være den flotteste udgave af filmen. Jeg
tror ikke, at vi kan klage til prisen.

MVH
Jens

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 26-08-02 21:01

"Jens Thomsen" <nobody@home.dk> skrev:
>den
>danske udgave skulle være en overførsel af den britiske version (+ et nyt
>lydspor), der pt. har ry for at være den flotteste udgave af filmen.

Den britiske version er flot, ja. Hvis den danske udgave er den + danske
tekster + nyt lydspor, ja så lyder det som et scoop til prisen på 99kr!

Så tak for informationen. Men hvor fandt du den? Der står intet på On
Airs hjemmeside. Ej heller www.dvd-basen.dk eller www.dvdcompare.org.uk
eller en google/groups søgning noget fingerpeg.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 26-08-02 23:05

"Richard Flamsholt" <richard@flamsholt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Airs hjemmeside. Ej heller www.dvd-basen.dk eller www.dvdcompare.org.uk
> eller en google/groups søgning noget fingerpeg.

On Airs udgivelse har været diskuteret (sammen med den amerikanske SE) på
dahf.dk nogle dage. En af gutterne har mailet og fået svar fra On Air.

MVH
Jens

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 27-08-02 22:01

"Jens Thomsen" <nobody@home.dk> skrev:
>On Airs udgivelse har været diskuteret (sammen med den amerikanske SE) på
>dahf.dk nogle dage. En af gutterne har mailet og fået svar fra On Air.

Den dahf ser sørme informativ ud! Tak, tak.

Sidste kommentar i RD-tråden er dog "Er der slet ingen som har modtaget
On-Air udgave af Reservoir Dogs fra Dvdoo?" så nogen endelig dom er der
ikke faldet over kvaliteten af netop den udgivelse.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 28-08-02 10:11

> Den dahf ser sørme informativ ud! Tak, tak.

Dahf er et rigtigt godt, lille forum med en fin stemning. Der er flere af de
faste skribenter herfra, som også er aktive derinde.

> Sidste kommentar i RD-tråden er dog "Er der slet ingen som har modtaget
> On-Air udgave af Reservoir Dogs fra Dvdoo?" så nogen endelig dom er der
> ikke faldet over kvaliteten af netop den udgivelse.

Ja, det opdagede jeg også. Det lyder ikke som om, den overhovedet er kommet
på gaden endnu?

MVH
Jens

Fra : Anders W. Grau-Chris~

Dato : 28-08-02 12:49

Jeg fik den da fra Dvdoo for over en uge siden.

mvh Anders Grau-Christensen

Fra : Rikke & Brian

Dato : 26-08-02 11:23

> [...]
>
> Mit spørgsmål er: hvordan finder man ud af hvad de danske distributører
> planlægger af udgivelser? Nye film kommer næsten alle i R2, men de gamle

Jeg har meldt mig til DVDoo's nyhedsbrev, og der får jeg de fleste
informationer fra. Det plejer at holde mig rimelig godt ajour.

Brian

> [...]
> undertekster, er: Delicatessen, Usual Suspects (SE), Top Secret, Leon
> (director's cut) og Kokken, tyven, hans kone og hendes elsker.

Leon har jeg da på R2, købt for 100.- i "læsehesten" men jeg har da set den
en del steder til den pris. Det er ikke en speciel fed udgave, hvis du
tænker på ekstras og sådan, men billed og lyd kvaliteten er ok, og det er da
stadig det vigtigste.

Fra : Jesper Winding

Dato : 26-08-02 11:57

Den Leon du har i region 2 er den korte udgave - den lange med "oplæringen"
af Natalie Portman er kun med i den lange version. og har man én gang set
den - er den korte udgave altså lidt til grin!

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 26-08-02 12:26

On Mon, 26 Aug 2002 12:56:56 +0200, "Jesper Winding"
<jesperw@tdcadsl.dk> wrote:

>Den Leon du har i region 2 er den korte udgave - den lange med "oplæringen"
>af Natalie Portman er kun med i den lange version. og har man én gang set
>den - er den korte udgave altså lidt til grin!

Så sandt, så sandt

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Rikke & Brian

Dato : 26-08-02 14:08

> [...]
> af Natalie Portman er kun med i den lange version. og har man én gang set
> den - er den korte udgave altså lidt til grin!
Så må jeg jo ud og bruge penge igen på et tidspunkt. Vidste godt at det var
den skrabede udgave, men fik aldrig set den lange, har kun set biograf
versionen, og den første vhs udgave. Giver den så meget ekstra til filmen,
at man skal have fat i den lange udgave.

Nu synes jeg bestemt ikke altid at filmene der udkommer i directors cut,
eller speciel edition osv. altid bliver bedre, men har det relevans for
handlingen, ja så vil jeg da ud og have fat i den forlængede version.

Fra : Jesper Winding

Dato : 26-08-02 15:34

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3d6a2872$0$22875$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

>Giver den så meget ekstra til filmen,
> at man skal have fat i den lange udgave.

Ja det gør den absolut...

SPOILER.......
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
I den korte version er Natalie Portman den her vidunderlige tøs der oplever
noget frygteligt og Leon passer på hende, Og da hun selv kommer ind på
branchen bliver hun ikke affærdiget men heller ikke særligt stimuleret - I
den lange version kommer hun med Leon på arbejde - lærer faget, Og venskabet
får en helt anden klang og slutningen får en helt anden betydning. men som
sagt er det smag og behag. Luc Besson har udtrykt utilfredshed med The Big
Blue og Leon i den version han fik trukket over hovedet til biffen - begge
film i Director's Cut er filmene som han mener de skal ses - og har man set
dem i deres lange versioner, er der ingen tvivl.

Fra : Morten DH

Dato : 26-08-02 17:04

> [...]
set
> dem i deres lange versioner, er der ingen tvivl.

Og han har så evigt ret, sjældent har jeg set 2 så vigtige DC udgaver - de
skal ses hvis man kan li filmene...