Belagt tunge
Fra : Elisabeth

Dato : 25-08-02 21:39

Hej gruppe
nu har jeg i flere år lidt af en belagt tunge. jeg skrubber og skraver, men
det kommer igen hver nat..addrr
selv om jeg holdt op med at ryge, hjalp det ikke
jeg har forsøgt med homoøpatisk medicin mod maveproblemer, akupunktur og
zinksugetabletter, intet hjælper...
nogen bud??

HIlsen Elisabeth

Fra : Bjarne Krog

Dato : 25-08-02 22:21

On Sun, 25 Aug 2002 22:38:33 +0200, "Elisabeth" <beks@hongnet.dk>
wrote:

> [...]
>selv om jeg holdt op med at ryge, hjalp det ikke
>jeg har forsøgt med homoøpatisk medicin mod maveproblemer, akupunktur og

Hej Elisabeth

Hvis du har været til en akupunktør, og han/hun ikke kunne fortælle
dig hvad det var grunden til din belagte tunge, så skulle du bede
akupunktøren finde en skole som uddanner akupunktøre, og lade
ham/hende prøve at tagen en eksamen i akupunktur, og hvis der stadig
ikke dukker noget op for din "akupunktør" skulle han/hun finde sig et
andet job.

Grunden til at der er belægning på tungen er at du har en ubalance i
kroppen, og hvis du ikke for den oprettet, bliver din tunge ved med at
være belagt.

Hvis din tunge er med en gul belægning, så skyldes det at du har hede
i kroppen, og hvis den er hvid skyldes det kulde.

Dette er blot en rettetråd, den egentlige diagnose kan ikke laves ud
fra kun at vide at tungen er belagt, men en akupunktør ser ALTID på
tungen for at stille en diagnose, det er "næsten" umuligt at stille en
diagnose "på Kinesisk" uden at have set på tungen.

Jeg skriver "lidt" om tungediagnose på min hjemmeside, se link
herunder.

Du kan evt. tage et billed af din tunge og sende det til mig, og jeg
vil prøve at hjælpe dig.

---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.akupunktoerer.dk/

Fra : all4you.dk

Dato : 26-08-02 20:29

"Elisabeth" <beks@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selv om jeg holdt op med at ryge, hjalp det ikke
> jeg har forsøgt med homoøpatisk medicin mod maveproblemer, akupunktur og

Det lyder som om du har "svamp" i munden.!

Jeg husker ikke hvilken urt det er der hjælper på dette, men mon ikke der er
en der kan det. Det er en ganske almindelig krydderurt som der skal laves et
afkog af og så er det på vej væk.!

Er det "Timian" - jeg kan ikke huske det - hørte det i et radioprogram for
et stykke tid siden.!

Men mon ikke der er nogle "krydderurteeksperter" på linien.!

Jan

Fra : Johnny H. Nielsen

Dato : 03-09-02 04:40

Hej Elisabeth.

For nogle år siden købte jeg på en messe noget tandpasta der hedder 'Forever Bright' som er med aloe vera. Det var først, da jeg var udgået for almindelig tandpasta (colgate), at jeg 'prøvede' det. Efter et par dage, sad jeg om aftenen og syntes at der var et eller andet underligt, som ikke plejede at være der, og opdagede, at 'jeg havde fået min mundhule tilbage'. (Det var de ord jeg tænkte). Det er, synes jeg, temmelig dyrt, 71 kr. for en tube (130 g), men jeg har ikke selv brugt andet siden, og kommer heller ikke til det. Jeg ved ikke om det kan fås i almindelige butikker, men ellers kan det sendes til dig fra : Linda Steenholdt, tlf 36 70 03 78 / 26 59 39 69.

Hilsen Johnny

Fra : Elisabeth

Dato : 03-09-02 17:47

"Johnny H. Nielsen" <news.inet.tele@.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Tusind tak for tippet..jeg går straks i gang med at skaffe noget "forever.."
det kan jo ikke skade at prøve..
Hilsen Elisabeth

Fra : Johnny H. Nielsen

Dato : 03-09-02 19:34

"Elisabeth" <beks@hongnet.dk> skrev i en meddelelse news:al2p60$vfi$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
>
> Hilsen Johnny
>
> Tusind tak for tippet..jeg går straks i gang med at skaffe noget "forever.."

Hej Elisabeth.

Yes, jeg skulle have skrevet nederst, sorry.
Når nu du har prøvet det, så må du da gerne lige give et 'pip' om det har hjulpet dig. Min teori, for mig selv er, at da der ikke er nogle kemikalier i, ikke engang flour, så er det mundhulens egne bakterier der begynder at virke (igen). Det smager forbasket godt, det var faktisk en prøve på smagen, der fik mig til at købe det, og jeg er glad for at jeg ikke fortrød, da jeg hørte prisen

Hilsen Johnny