formering af Lavendel
Fra : Per Olsen

Dato : 25-08-02 19:05

Hej NG.

Hvordan er lige den nemmeste måde at lave lidt flere lavendel på ?

PS. Jeg har ikke drivhus, så det må gerne kunne gøres uden sådan et....

Mvh. Per Olsen

Fra : Preben Andersen

Dato : 25-08-02 19:43

"Per Olsen" <per.olsen@post3.tele.dk> wrote in message
> Hej NG.
>

> Hvordan er lige den nemmeste måde at lave lidt flere lavendel på ?
>
> PS. Jeg har ikke drivhus, så det må gerne kunne gøres uden sådan et....

Træk sideskud af med "hæl" og stik dem i jorden.
mvh
Preben

Fra : Aksel

Dato : 25-08-02 20:30

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Per Olsen" <per.olsen@post3.tele.dk> wrote in message

> Træk sideskud af med "hæl" og stik dem i jorden.
> mvh
> Preben

Yræk en hvid affaldspose over så de ikke tørrer ud og stil kassen med
stiklingerne i skygge.

Hilsen Aksel

Fra : Kim Nielsen

Dato : 25-08-02 23:00

"Aksel" <akselj@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Yræk en hvid affaldspose over så de ikke tørrer ud og stil kassen med
> stiklingerne i skygge.
>
> Hilsen Aksel

Begge råd virker - jeg har selv brugt dem, men det skal foregå om
foråret - fx. i april.

De skal stå i skygge og må ikke tørrer ud.
Det er meget nemt, derefter (når du har lavet en meter eller mere)
breder de sig som næsten som kærkomment ukrudt.

Held og lykke.

Kim Nielsen

Fra : britalmp@yahoo.dk

Dato : 26-08-02 12:49

Per Olsen <per.olsen@post3.tele.dk> skrev:
>Hej NG.
>

>Hvordan er lige den nemmeste måde
>at lave lidt flere lavendel på ?
>
>PS. Jeg har ikke drivhus, så det må
>gerne kunne gøres uden sådan et....
>

>Mvh. Per Olsen

Hej Per - på et tidspunkt når jeg klipper mine lavender (forår
el.efterår - som det passer MIG!) stikker jeg brugbart matriale i
jorden og så kan det gro det der vil og det gør de så - mange af dem.

Jeg ville sætte dem ude i en lang rende nu-snart og så se til foråret

hvor mange der skyder og jeg vil regne med at det er 70 - 80 %, det
er min erfaring - held og lykke. Venlig hilsen Britalmp.

Fra : Per Olsen

Dato : 26-08-02 22:18

Ja, det sidste her lyder nok som det nemmeste, og hvis jeg alligevel skal
vente til foråret kan jeg jo ligeså godt fordrive ventetiden med at forsøge.
Men tak allesammen, hvis det ene ikke virker, så prøver jeg bare det andet.

Hilsen Per.

<3d6a15c4$0$87316$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...