Hjælp til Suzuki GSF 600s fra 1999
Fra : Bettemand

Dato : 25-08-02 18:19

Hej NG

Jeg har et problem med at montere baghjulet efter at jeg har fået nyt dæk
på.

Jeg har behov for at vide om der sidder andet mellem højre svingarm (når man
sidder bag cyklen) og hjulet (dvs. bremseskiven), end det støbte stykke der
sidder på hjulbolten og bremsekaliberen spændes fast til.

Jeg har en anelse om at der må sidde en skive eller afstandsstykke - et
eller andet - mellem det beskrevne stykke og så baghjulet.

Mit problem er nemlig at det beskrevne stykke og bremsekaliberen
"overlapper" hinanden når jeg spænder baghjulet, som det er nu, dvs. at det
er umuligt at spænde det beskrevne stykke og bremsekaliberen sammen med de 2
bolte som det er beregnet.

Kan nogle hjælpe mig ?

Mvh

Bettemand

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 25-08-02 19:48

"Bettemand" <lars.kirkegaardSPAMFILTER@12mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er umuligt at spænde det beskrevne stykke og bremsekaliberen sammen med de

Hej Bettemand!

Jeg havde samme problem, da jeg skiftede dæk. Du skal løsne kæde strammerne,
ellers er det stort set umuligt at få kaliberen på!

Venlig hilsen Rune (bandit600R)
http://bandit600.netfirms.com

Fra : Danteknik

Dato : 25-08-02 22:00

Hej Bettemand.

Der sidder jo den afstandsskive eller hvad man kan kalde det, som dels
holder afstand, dels lægger an mod pakdåsens læbe. (Som jeg lige husker
det).

Den sidder mellem "det støbte stykke der sidder på hjulbolten og
bremsekaliberen spændes fast til", og så hjulet, og lægger an mod
baghjulslejet..

mvh

KD Bandit 600 S

Fra : Armand

Dato : 06-09-02 20:39

Danteknik <danteknik@get2net.dk> skrev i en
> [...]
> Den sidder mellem "det støbte stykke der sidder på hjulbolten og
> bremsekaliberen spændes fast til", og så hjulet, og lægger an mod

Jup!
Der må sidde en afstandsbøsning ind pakdåsen på begge sider af hjulet -
Den ene (venstre) sidder imellem navet og bagsvingeren, mens den anden
sidder imellem navet og caliperens montering!

--
Armand.