/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
DT125R vs. DR350S ?!
Fra : Morten Juel


Dato : 25-08-02 18:21

Hejsa NG

Når kawa'en er solgt så skal jeg jo ha en offroader.. jeg prøvede lige
Pede's (ja ham herinde fra - og tak pede )) DR350S, og den er jo lækker i
motorkarateristik, men har en tørvægt på 118kg. hvorimod DT'eren vejer
109kg.. de har begge ca 30HK.. jeg ved at DT'eren kan tunes til 45HK.. hvad
kan man med DR'en ??
DT'eren har en fjedervandring for/bag på 270/260mm hvorimod DR'en har lidt
mere nemlig 280/280mm..
DR'en er en 1cyl 350ccm 4takt og DT'eren er en 1cyl 125ccm 2takt..

Nu kommer 1mio kr spørgsmålet så

Hvilken en skal jeg vælge ?? der skal ca køres 30min frem/tilbage til/fra
work hver dag.. men den skal så sandeligt også kunne gå offroad hvis jeg har
lyst til det, evt enduro bredde klassen...

Er der en af jer der har prøvet begge cykler og kan komme med et kval bud..
er de 125ccm for lidt til landevejen ?? eller er de 250ccm et helvede at
sparke igang ude i mudderet ??

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 21000,- !**



 
 
wheeler (25-08-2002)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 25-08-02 19:44


"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:akb383$su6$1@sunsite.dk...
> Hejsa NG

>
> Hvilken en skal jeg vælge ?? der skal ca køres 30min frem/tilbage til/fra
> work hver dag.. men den skal så sandeligt også kunne gå offroad hvis jeg
har
> lyst til det, evt enduro bredde klassen...
>
Hvis det også skal være sjovt er der ingen tvivl: 125'eren

Hvis du primært skal køre "trillebør" og vil slippe for rystelserne så er
det 4-takteren.

Jeg har kørt en del 4-takt offroad, senest 1000 km på en splitny Kawa KLE
500 (vistnok 46 hk). Den var mildest talt elendig til offroad.

På vejen - ja på pairet har den en hurtigtere tid fra 0-100, men acc. føles
ikke nær så sjov og den er som sagt svær at håndtere...

Hvis du er urutineret på offroadområdet vil du føle dig godt tilpas på
DT'eren..

Wheeler
>
> --
> Mvh
> Morten
> Golf II GTI --- http://golf2.dk
> GPZ 750 **til salg, kun 21000,- !**
>
>



Pede L@rsen (25-08-2002)
Kommentar
Fra : Pede L@rsen


Dato : 25-08-02 23:15

Det glæder mig at du kunne lide turen idag Morten :) jeg må da også indrømme
din kawa gik godt :).

Jeg ved som sagt ikke så meget om off-road...... men der er kun 10Kg. til
forskel.

Nu er det så jeg må spørge wheeler om man kan mærke de 10Kg. ??
Og om hvorfor ikke en 350ccm 4 takter ikke er lige så sjov som en 125ccm 2
takter....
jeg ved at 125 ccm 2 takteren arbejder i et højre omdrejnings felt, er det
det der gør det sjovere ? at smide den op på 10.000 Omd/min for at den skal
yde sin max heste, frem for 6500 Omdr/min ??
350ccm 4 takter har et meget højre moment 29.4 Nm ved 6500 Omd/min, 125 ccm
2 takter har 13.6 Nm ved 6500 Omd/min.
Har bundrtækket ikke noget at sige hvis man køre Off.road ??

jeg må jo sige at hvis Morten får en Off-roader en dag, sååååååååååå må jeg
jo også til at lege lidt med min DR350S :)


"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> wrote in message
news:akb383$su6$1@sunsite.dk...
> Hejsa NG
>
> Når kawa'en er solgt så skal jeg jo ha en offroader.. jeg prøvede lige
> Pede's (ja ham herinde fra - og tak pede )) DR350S, og den er jo lækker
i
> motorkarateristik, men har en tørvægt på 118kg. hvorimod DT'eren vejer
> 109kg.. de har begge ca 30HK.. jeg ved at DT'eren kan tunes til 45HK..
hvad
> kan man med DR'en ??
> DT'eren har en fjedervandring for/bag på 270/260mm hvorimod DR'en har lidt
> mere nemlig 280/280mm..
> DR'en er en 1cyl 350ccm 4takt og DT'eren er en 1cyl 125ccm 2takt..
>
> Nu kommer 1mio kr spørgsmålet så
>
> Hvilken en skal jeg vælge ?? der skal ca køres 30min frem/tilbage til/fra
> work hver dag.. men den skal så sandeligt også kunne gå offroad hvis jeg
har
> lyst til det, evt enduro bredde klassen...
>
> Er der en af jer der har prøvet begge cykler og kan komme med et kval
bud..
> er de 125ccm for lidt til landevejen ?? eller er de 250ccm et helvede at
> sparke igang ude i mudderet ??
>
> --
> Mvh
> Morten
> Golf II GTI --- http://golf2.dk
> GPZ 750 **til salg, kun 21000,- !**
>
>



Claus Rittig (26-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 26-08-02 08:29

"Pede L@rsen" <pede@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d6956db$0$671$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Nu er det så jeg må spørge wheeler om man kan mærke de 10Kg. ??
> Og om hvorfor ikke en 350ccm 4 takter ikke er lige så sjov som en 125ccm 2
> takter....
> jeg ved at 125 ccm 2 takteren arbejder i et højre omdrejnings felt, er det
> det der gør det sjovere ? at smide den op på 10.000 Omd/min for at den
skal
> yde sin max heste, frem for 6500 Omdr/min ??
> Har bundrtækket ikke noget at sige hvis man køre Off.road ??

Her har du nemlig fat i noget vigtigt!
DR'en er da tungere, men for det meste mærker man ikke vægtforskellen, dels
fordi bundtræk er meget, meget vigtigere end topydelse off-road, dels fordi
DT'en er meget næsetung, og derfor kommer til at føles tungere end den er.
DT'ens store fordele er at den er billig, og billig at reparere på, DR'en er
nok en af de bedste off-roadere der nogensinde er solgt i større mængder i
DK, den er dog desværre ikke kendt for sin holdbarhed, og man skal nok regne
med at den er dyrere at holde kørende.
Begge cykler ser jeg som fremragende off-roadere til Mortens kørselsbehov.

Rittig
(Som har kørt på mange eksemplarer af begge cykler, men aldrig ejet nogen af
dem)



wheeler (26-08-2002)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 26-08-02 20:25


"Pede L@rsen" <pede@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3d6956db$0$671
>
> Nu er det så jeg må spørge wheeler om man kan mærke de 10Kg. ??
> Og om hvorfor ikke en 350ccm 4 takter ikke er lige så sjov som en 125ccm 2
> takter....
>
> [KLIP]

Det sjove/udfordrende for mig ligger i at holde "gryden i kog", måske fordi
det leder tankerne tilbage på de glade Puch-dage...det er en mere opslidende
udfordring at køre offroad i løst undelag og på skråninger...hvis momentet
ligger i den "forkerte" ende af skalaen..

Jeg tror det er meget individuelt hvad man foretrækker, afhænger af ens
temperament (og pengepung)..

Mht. slidstyrken så kender jeg ikke DR 350 udover at jeg ved den ikke er
vandkølet - på den anden side er DT'eren jo forholdsvis hårdt pumpet - så
det kommer vel ud på et?
På den anden side er DT'eren let at skrue på og bliver hurtig varm efter
start

Jeg vil klart anbefale, at man prøver både en 2 og 4-takter, inden man
beslutter sig!

Evt forhøre sig om reservedele (+priser)

Wheeler



Mads Lund (26-08-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 26-08-02 07:26

> Når kawa'en er solgt så skal jeg jo ha en offroader.. jeg prøvede lige
> Pede's (ja ham herinde fra - og tak pede )) DR350S, og den er jo lækker
i
> motorkarateristik, men har en tørvægt på 118kg. hvorimod DT'eren vejer
> 109kg.. de har begge ca 30HK.. jeg ved at DT'eren kan tunes til 45HK..
hvad
> kan man med DR'en ??

Tjo, men la' vær. Hk er ikke nogen nødvendig ting på jord. Kontrol er langt
vigtigere. Og DT'eren er en af den bedre begynder cykler. Den er relativ
lav, let at køre, og så er den let at starte (hvilket absolut ikke er nogen
uvæsentlig detalje). XT'eren er lidt mere komfortabel og egner sig bedre til
daglig transport og lange ture i de svenske skove. Men til sjov og spas
ville jeg vælge DT'eren.

> Hvilken en skal jeg vælge ?? der skal ca køres 30min frem/tilbage til/fra
> work hver dag.. men den skal så sandeligt også kunne gå offroad hvis jeg
har
> lyst til det, evt enduro bredde klassen...

Nu siger du enduro bredde. Mine kramper er faldet til ro, og er har fået
følelsen tilbage i det meste af kroppen. Og så snart Rittig kan benytte er
tastatur igen kommer der sikkert en udførlig rapport fra vores Aalborg
enduro, vi kørte igår.

Mads Lund, 6. i bredde igår
WR200 #181 der også ser lidt brugt ud efter igår



Claus Rittig (26-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 26-08-02 08:33

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
news:HRja9.5$nT1.166@news.get2net.dk...

> Nu siger du enduro bredde. Mine kramper er faldet til ro, og er har fået
> følelsen tilbage i det meste af kroppen. Og så snart Rittig kan benytte er
> tastatur igen kommer der sikkert en udførlig rapport fra vores Aalborg
> enduro, vi kørte igår.

Er du åndssvag? Jeg har sgu da ikke så meget kontrol over mine hænder idag,
at jeg kan skrive en race report! Men jeg har da ikke krampe mere...

> Mads Lund, 6. i bredde igår
> WR200 #181 der også ser lidt brugt ud efter igår
(Med Variomatic!)

Rittig, 4. i Bredde igår
(EXC380 #104 der lige skal have et eftersyn - og en totalkvadret Yamaha
efter at min svoger havde hjulpet med at lave baner)




Claus Rittig (26-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 26-08-02 08:39

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:akb383$su6$1@sunsite.dk...

> jeg ved at DT'eren kan tunes til 45HK.. hvad
> kan man med DR'en ??

Ja, og så har du en off-roader der er toltalt uanvendelig til at køre
off-road. Du kan også tune DR'en så den heller ikke dur til off-road. Er du
så glad?

Heste er en meget lille del af historien når der skal køres off-road, og i
enduro er de som regel en direkte ulempe. Hvis du er i tvivl må du gerne
prøve min KTM på en fiks lille enduro-prøve i Øster Hornum jeg tilfældigvis
kender... (en prøve som nær havde taget livet af både Mads Lund og hans
Yamaha).

> DT'eren har en fjedervandring for/bag på 270/260mm hvorimod DR'en har lidt
> mere nemlig 280/280mm..

Ja, DR'ens affjedring er klart bedre end DT'ens. Pein har ikke tunet sin DT
motor, men har tunet sin DT affjedring voldsomt. Det rykker!

> Hvilken en skal jeg vælge ?? der skal ca køres 30min frem/tilbage til/fra
> work hver dag.. men den skal så sandeligt også kunne gå offroad hvis jeg
har
> lyst til det, evt enduro bredde klassen...

Der er ikke noget entydigt svar, tror jeg, men det er to gode kandidater du
har fundet dig!

> Er der en af jer der har prøvet begge cykler og kan komme med et kval
bud..
> er de 125ccm for lidt til landevejen ?

Hmmm... Det kan vist kun du afgøre?

> eller er de 350ccm et helvede at
> sparke igang ude i mudderet ??

Ja, det er de, men så har cyklen jo andre fordele.

Rittig



Pein (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 27-08-02 22:06

"Claus Rittig" skrev ...
>
> Pein har ikke tunet sin DT
> motor, men har tunet sin DT affjedring voldsomt. Det rykker!
>
Ja det har du ret i.
Jeg har endnu ikke vænnet mig til, hvor meget den kan klare nu. Man kan køre
hen over det vildeste pis, der før ville have givet et styrt.

/Pein



Morten Juel (26-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 26-08-02 09:30

Tak for jeres indlæg, det er fedt at kunne kaste den slags spørgsmål ud og
der så er folk der har prøvet, og man kan høre at de ved hvad de snakker om
)
Jeg vil så kigge på DR350'ere.. nu må vi se om jeg kan finde en i ES model
(er med elstart )
Er der nogle svage led/dele, man skal kigge efter ved køb.. eller er det
bare alm sund fornuft ?

Mvh
Morten
BILLIG GPZ til salg



Claus Rittig (26-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 26-08-02 10:33

"Morten Juel" <mp@mail1.OSTEPOPstofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d69e5ed$0$16825$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Jeg vil så kigge på DR350'ere.. nu må vi se om jeg kan finde en i ES model
> (er med elstart )

Klogt, men det bliver nok svært.

> Er der nogle svage led/dele, man skal kigge efter ved køb.. eller er det
> bare alm sund fornuft ?

Alm. sund fornuft. Tjek alt det der normalt slides på en off-roader, lejer,
affjedring hjul, skiver. Tjek motoren grundigt, for den er ikke kendt for
sin holdbarhed.

Rittig



Morten Juel (26-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 26-08-02 10:48

> > Jeg vil så kigge på DR350'ere.. nu må vi se om jeg kan finde en i ES
model
> > (er med elstart )
>
> Klogt, men det bliver nok svært.
Ikke hvis man kigger i .de

> Alm. sund fornuft. Tjek alt det der normalt slides på en off-roader,
lejer,
> affjedring hjul, skiver. Tjek motoren grundigt, for den er ikke kendt for
> sin holdbarhed.
Oki takker. )

Mvh
Morten



-[ F e r ]- (26-08-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 26-08-02 20:36


"Morten Juel" <mp@mail1.OSTEPOPstofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d69e5ed$0$16825$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Tak for jeres indlæg, det er fedt at kunne kaste den slags spørgsmål ud og
> der så er folk der har prøvet, og man kan høre at de ved hvad de snakker
om
> )
> Jeg vil så kigge på DR350'ere.. nu må vi se om jeg kan finde en i ES model
> (er med elstart )
> Er der nogle svage led/dele, man skal kigge efter ved køb.. eller er det
> bare alm sund fornuft ?
>

Disse svagheder er fra DR600eren, som vi kiggede efter da vi invisterede

Skurelyd fra toppen, knastlejer skulle ikke være verdens bedste..
Olieforbrug (vi havde lånt den i en uge)
og så ellers al den sunde fornuft

mvh Tommy Fer



Morten Juel (26-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 26-08-02 12:37

har det meget at sige at DR'en ikke en vandkølet som DT'eren er ??

Mvh
Morten



Claus Rittig (26-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 26-08-02 14:59

"Morten Juel" <mp@mail1.OSTEPOPstofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d6a11c1$0$16826$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> har det meget at sige at DR'en ikke en vandkølet som DT'eren er ??

Nej, det tror jeg ikke.

Rittig




Pein (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 27-08-02 22:11

"Morten Juel" skrev ...
> har det meget at sige at DR'en ikke en vandkølet som DT'eren er ??
>
Min DT'er har tit tøffet rundt i det røde felt på termometeret, og i søndag
kogte den alt vandet væk, hvilket ikke er første gang.

Så godt nok er den vandkølet, men vildt godt kølet er den altså ikke. Så
DR'en er sikkert fin på det område.

/Pein



Morten Juel (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 28-08-02 00:42

Hejsa Pein

Ja det var jo det samme lorte problem, min MTX havde på sverigesturen som du
nok husker, det gidder jeg sq ikke.. jeg er også fast besluttet nu.. det
skal være en DR )

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk



Pein (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 28-08-02 21:38

"Morten Juel" skrev ...
>
> Ja det var jo det samme lorte problem, min MTX havde på sverigesturen som
du
> nok husker, det gidder jeg sq ikke.. jeg er også fast besluttet nu.. det
> skal være en DR )
>
Du husker nok den skråning hvor vi begge kom op i fin stil på vores små
to-taktere, mens bl.a. Michael måtte skubbe sin DR350'er det sidste stykke.
Se billede
http://www.pein.dk/offroad/20010513/20010512m.jpg

Det var altså ikke DR'ens skyld. Jeg er overbevist om at vi begge var kommet
endnu nemmere op på hans DR350'er. Han manglede bare at dreje højre hånd
lidt længere bagud. De små tings betydning

Held og lykke med at finde een.

/Pein
(der egentlig også godt kunne tænke sig en DR350)



Morten Juel (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 28-08-02 22:23

Hejsa Niels

> Du husker nok den skråning hvor vi begge kom op i fin stil på vores små
> to-taktere, mens bl.a. Michael måtte skubbe sin DR350'er det sidste
stykke.
> Se billede
> http://www.pein.dk/offroad/20010513/20010512m.jpg
Århh ja fede minder, men netop på den bakke, fløj jeg op, men så kogte den
lorte honda over ;o((
det er det jeg ikke gidder igen !

> Det var altså ikke DR'ens skyld. Jeg er overbevist om at vi begge var
kommet
> endnu nemmere op på hans DR350'er. Han manglede bare at dreje højre hånd
> lidt længere bagud. De små tings betydning
hehe ja det tror jeg også.. jeg er lidt ligeglad, jeg drejer sq bare så må
det gå galt, så må man tage det med )

> Held og lykke med at finde een.
Tak tak )

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste