Parkeringsbøde.
Fra : Niels Martin Albrech~

Dato : 25-08-02 15:25

Hejsa gruppe.
Når man får en parkeringsbøde, ved et privat parkeringsfirma, er der så
faldet domme ang om man skal betale eller lade være ?

NMA

Fra : Reino Andersen

Dato : 25-08-02 15:37

http://www.usenet.dk/oss/dk.videnskab.jura/#5.2

--
Reino

Fra : Niels Martin Albrech~

Dato : 25-08-02 15:49

> http://www.usenet.dk/oss/dk.videnskab.jura/#5.2
Vil dette sige, at det private parkeringsselskab, skal påvise, hvem der har
ført bilen, og hvis ejer ikke har mulighed for at dokumentere dette, kan
parkeringsselskabet ikke pålægge ham afgiften ???

NMA

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-08-02 16:08

"Niels Martin Albrechtsen" <nmartin@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ført bilen, og hvis ejer ikke har mulighed for at dokumentere dette, kan
> parkeringsselskabet ikke pålægge ham afgiften ???

Står der det? Sådan læser jeg det ikke.
Jeg læser, at man måske kan udlede ovenstående, men man ved det ikke, idet
der åbenbart ikke er faldet nogen domme.
Så du kunne jo evt. blive den første
I øvrigt er FDM vist nok ved at gøre klar til nogle prøvesager ang. disse
afgifter, men de nærmere påstande kender jeg ikke. Det kan være, at du kan
få mere at vide hos dem eller evt. på deres hjemmeside.

Kurt

Fra : Knud Thomsen

Dato : 25-08-02 15:53

> Hejsa gruppe.
> Når man får en parkeringsbøde, ved et privat parkeringsfirma, er der så
> faldet domme ang om man skal betale eller lade være ?
>
> NMA

Du vil aldrig kunne få en parkeringsbøde af et privat parkeringsfirma - et
sådant kan i bedste fald udskrive en parkeringsafgift.
Bøder kan være følgen af politiets arbejde.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Niels Martin Albrech~

Dato : 25-08-02 22:25

Er der nogen der kan henvise til en lov eller cirkulære angåede disse
private parkeringsafgifter?

Fra : Peter G C

Dato : 26-08-02 11:58

"Niels Martin Albrechtsen" <nmartin@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan henvise til en lov eller cirkulære angåede disse
> private parkeringsafgifter?

Der findes ingen love eller andet vedr. parkeringsafgifterne. Der
foreligger i midlertid en del domme som fastslår, at også private p-afgifter
skal betales.

Et godt råd: er p-afgiften ok, så betal med det samme. Det er billigst for
dig. Er afgiften ikke ok, så lad os høre hvorfor.

/Peter