Hmm, lav 3Dmark 2001 SE (build 330) score?
Fra : Martin T.

Dato : 25-08-02 15:07

Hejsa alle

Har lige brugt det meste af weekenden på et generationsskifte

AMD -> Intel

Intel P4 1.8A NW @ 2,4Ghz (1,6V, alm. Intel køler, 42C idle, 51 full load)
P4B533-V
512Mb RAM
Built by ATI Radeon 8500 64Mb

Min score og resten af mit systemsetup kan ses her:
http://service.madonion.com/compare?2k1=4278175

Dog synes jeg den er lidt lav. Jeg build 3Dmark 2002 SE BUILD 330.

Hvis man fx. sammenligner med denne
http://service.madonion.com/compare?2k1=2722504

Er de næsten identiske dog på nær "High Polygon Count (1 light)", hvor min
er meget lav.

Dog ser jeg mange scores på over 10.000, hvordan kommer jeg derop?

Udover overclocking af CPU er resten standard.

Mvh. Martin Tong

Fra : Martin Andersen

Dato : 25-08-02 15:21

Jeg fik en meget meget lav score, cirka 4217....med samme version af 3D
benchmark

nogenlunde samme system som dig, Windows XP Pro DK - dog bare med Nvidia
GeForce2 GTS - driverversion 30.82 fra 8. august....og Asus P4B-533V,
northwood 2,26 Ghz.(512 MB DDR-RAM 266 Mhz).

har hentet seneste biosversion, og Intel Application Accelerator.

Tænker meget på om det er den rette score jeg får eller om jeg kan optimere
mit system yderligere

Fra : Martin T.

Dato : 25-08-02 15:40

"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> wrote in message
> [...]
> northwood 2,26 Ghz.(512 MB DDR-RAM 266 Mhz).
>
> har hentet seneste biosversion, og Intel Application Accelerator.

Jep, har også installeret USB 2.0 fix'en, installeret IAA 2.2 og kører med
den biosversion boardet kom med 1003, dog irriterer det mig, at Asus, har
overclocket FSB lidt. Mit system kører 133 x 18 ~ 2400Mhz, men boardet kører
rent faktisk 134,66 x 18 ~ 2424Mhz (WCPUID 3). Selvfølgelig gør ekstra fart
ikke noget, men jeg vil have kontrol over detaljerne.

> Tænker meget på om det er den rette score jeg får eller om jeg kan
optimere
> mit system yderligere

Tænker præcis det samme. Jeg bruger dog de seneste ATI Catalyst drivere og
ved ikke om de tidligere driverversioner er bedre.

Jeg må prøve at tweake Ram. Jeg kører pt. med 2-3-3-6 og turbo mode enabled.
Har også en ekstra 512Mb klods liggende (også Kingston Valueram PC2100 med
Nanya memory chips, nogle mener de er PC2700 i disguise

Mvh. Martin

Fra : Martin Andersen

Dato : 25-08-02 16:04

En god ide vil også være at hente TweakXP inde fra www.tweak.dk
Har du fundet ud af hvordan man stiller CPU multiplieren???? kan ikke stille
den når jeg sætter den på manual inde i BIOS. Som standard skulle den køre i
jumperfree mode. Min CPU har en temperatur på 45 grader med både CPU
blæseren og kabinetblæseren.

Jeg synes Asus manual er en smule kryptisk til P4B-533V kortet, hvordan skal
man stille jumperen på bundkortet for at være sikker på den står i
jumperless?

Ellers må jeg vel manuelt indstille den til 19x 133 Mhz -> 2,53 Ghz

Fra : DWM

Dato : 25-08-02 16:10

"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> skrev i en meddelelse
> En god ide vil også være at hente TweakXP inde fra www.tweak.dk
> Har du fundet ud af hvordan man stiller CPU multiplieren????

Det kan du ikke da den er låst på P4 processorere.

/Kenneth Iversen

Fra : Martin Andersen

Dato : 26-08-02 15:01

> Det kan du ikke da den er låst på P4 processorere.

Så fortæl mig hvordan man unlocker den?

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 26-08-02 15:13

> Så fortæl mig hvordan man unlocker den?

Hvis man kunne tror jeg ikke der var blevet skrevet "Det kan du ikke..."

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : DWM

Dato : 26-08-02 23:12

"H3nrik V! [2670]" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis man kunne tror jeg ikke der var blevet skrevet "Det kan du ikke..."

Korrekt. Hvis man skal OC en P4 bliver det på bushastigheden.

/Kenneth Iversen

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 26-08-02 10:26

> [...]
> GeForce2 GTS - driverversion 30.82 fra 8. august....og Asus P4B-533V,
> northwood 2,26 Ghz.(512 MB DDR-RAM 266 Mhz).

Jeg må skuffe dig - et GTS kort ER bare ikke hurtigere... 3DMark er meget
grafikkort afhængigt - og din CPU løber så hurtigt, at grafikkortet slet
ikke kan udnytte den ekstra CPU-hastighed...!

Fra : Martin Andersen

Dato : 26-08-02 15:00

Det tror jeg gerne på......

21 dage til Radeon 9700 kortet kommer til DK

www.prcdata.dk

bliver for feeeeeedt at se Unreal Tournament 2003 og Doom 3....yippie kai
yeaaaaaaeaarh moderkn******

"H3nrik V! [2670]" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:akcs6v$qoj$1@sunsite.dk...

Fra : Peet - DK

Dato : 25-08-02 15:36

> Dog ser jeg mange scores på over 10.000, hvordan kommer jeg derop?

Du kommer ikke i nærheden af 10.000 3DMARK med ATI 8500, det er det som er
flaskehalsen i dit system. GF4 kommer nemt op på 10.000.

--
Peet - DK
Right now im suffering from memory loss and deja vu at the same time.

Fra : Martin T.

Dato : 25-08-02 15:49

"Peet - DK" <pellepirat@privat.dk_removethis> wrote in message

> Du kommer ikke i nærheden af 10.000 3DMARK med ATI 8500, det er det som er
> flaskehalsen i dit system. GF4 kommer nemt op på 10.000.

Hmmm, næsten 10600 med et Radeon 8500
http://service.madonion.com/compare?2k1=3723089 og der indtil flere der har
de tal.

Kan dog ikke se om Radeon kortet er overclocket.

Dog kører vedkommendes CPU 150Mhz FSB, men så kan kortet vel ikke være
flaskehalsen i mit tilfælde.

Mvh. Martin

Fra : Peet - DK

Dato : 25-08-02 16:13

"Martin T." <mt.inf@cbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> de tal.
>
> Kan dog ikke se om Radeon kortet er overclocket.

Det er nogle toptunede kort dyppet i flydende kvælstof Ej, de kort de
benytter er IKKE standard. Standard scor med et ATI 8500 64 mb ram ligger på
en 8500 marks.

> Dog kører vedkommendes CPU 150Mhz FSB, men så kan kortet vel ikke være
> flaskehalsen i mit tilfælde.

Hans system er FSB clocket, hvilket også øger frekvensen på AGP porten som
kan mærkes en HEL del. Så jo, det er er stadig flaskehalsen desværre.

Fra : DWM

Dato : 25-08-02 16:08

>Hvis man fx. sammenligner med denne
>http://service.madonion.com/compare?2k1=2722504

Nu kan man så heller ikke se om hans grafikkort er OC´d.

> Dog ser jeg mange scores på over 10.000, hvordan kommer jeg derop?

Tja...med et andet grafikkort?
P4 2.0A@2.1, Asus Geforce 8640 Ultra Deluxe 128mb(Nul OC),
Abit TH7-II, 256mb Samsung PC800 ram.
11581 3D marks