Jagttegn hvordan?
Fra : Howard

Dato : 25-08-02 14:37

Hvor tager man et jagttegn, jeg bor i Holeby på Lolland, hvor går jeg hen?
Hvad koster det?
Hvordan forgår det?
Hvor lang tid tager det?

Er der noget jeg skal være opmærksom på, nogle gode råd?

Mvh

Carsten Howard

Fra : John Reinau

Dato : 25-08-02 15:08

Prøv at spørge i din lokale jagtforening, eller i den nærmeste jagtbutik, de
kan som regel altid være behjælpelige.
Mvh
John Reinau
www.danhunters.dk

Fra : B.J.Hansen

Dato : 25-08-02 18:50

Howard <news@chiptech.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3d68dd7a$0$153$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Hvordan forgår det?
> Hvor lang tid tager det?
>
> Er der noget jeg skal være opmærksom på, nogle gode råd?

Normalt er der her i området ( Lolland) kurser på aftenskole, hvor du lære alt det der skal til for at bestå jagtprøven, som normalt afholdes 2 gange årligt. Hvis du kan få plads på et af aftenskole holdene her til sep - oktber, har du mulighed for at komme op til prøven til foråret.
Prøven er skriftlig, afkrydsning af felter på et spørgeskema, og den praktiske skydeprøve skal aflægge i forlængelse af den skriftlige prøve, hvis du består denne.
Her på Lolland, foregår prøverne normalt på Idalund skydebane, hvor der før den egentlige prøve, afholdes nogle test prøver, så man kan fornemme hvordan selve prøven aflægges.
Efter de nye priser på aftenskole området, kan jeg ikke sige noget om prisen.
I det område hvor du bor, ligger der en god jagtforening som hedder Vestenskov Kappel Jagtforening, det kan være man derfra kan hjælpe dig med oplysninger om kurser i det område.
Her er telefon nr. på formanden for foreningen:
Jørn Madsen
Maglehøjvej 217
4983 Dannemare
tlf. 54943504.

eller check deres hjemmeside: www.vkj.dk

venlig hilsen Bent.

Fra : Howard

Dato : 25-08-02 19:04

"B.J.Hansen" <bentjuhl@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

oplysninger om kurser i det område.
Her er telefon nr. på formanden for foreningen:

Hej Bent

Tak for det!

Mvh

Carsten