adgangskode
Fra : Søren

Dato : 25-08-02 12:53

Hej Gruppe

Er der nogen der kan fortælle hvorledes lave en adgangskode på min
hjemmeside.

Det skal virke således, at det kun er nogen af siderne der skal password
til.

Det skal helst ikke være for advanceret.
på forhånd tak.

mvh.
Søren
http://hjem.get2net.dk/AGS

Fra : Tore V. Gulliksen

Dato : 25-08-02 14:02

Du kan gå over på ASP. Det er enklere. Hvis du er interessert, kan du sende
meg en mail på web@krkh.no så skal jeg forklare deg det.

Fra : rea721

Dato : 25-08-02 14:03

Tore V. Gulliksen wrote:

> Du kan gå over på ASP. Det er enklere. Hvis du er interessert, kan du
> sende meg en mail på web@krkh.no så skal jeg forklare deg det.

Heyyyy
Måske var der andre i gruppen der kunne bruget et svar, mig feks..

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Tore V. Gulliksen

Dato : 25-08-02 16:58

Okay!

Jeg skal lage scriptet og legge det ut på en hjemmeside. Kommer tilbake til
URL'en i løpet av denne uge

Fra : Gevaldi

Dato : 25-08-02 16:53

Søren skrev:

> [...]
>
> Det skal virke således, at det kun er nogen af siderne der skal
> password til.
>
> Det skal helst ikke være for advanceret.

<script language="JavaScript">
<!--
function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + password+'.htm';
}
//-->
</script>

Ovenstående script kan bruges, men sikkerheden
er jo selvfølgelig også derefter.

Du laver en login side hvor scriptet indsættes, og
så laver f.eks. en side der hedder:
ligemeget1hvad.html hvor så <ligemeget1> er username
og <hvad> er password.

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : Søren

Dato : 26-08-02 20:25

Jeg er ikke al for kvik til det her.
Hvor ligger jeg scriptet ind. er det som html koder (faneflad, html.)???

Fra : john@boyschau.dk

Dato : 25-08-02 23:14

On Sun, 25 Aug 2002 13:52:32 +0200, "Søren" <fangphil@get2net.dk>
wrote:

>Det skal virke således, at det kun er nogen af siderne der skal password
>til.
>mvh.
>Søren

On a UNIX server :
If you have a page(s) on your root web, that you want to
Login/Password protect then :
1. Remove page(s) from root web (http://www.yourdomain.com)
2. Create a new web in (http://www.yourdomain.com/subweb
3. Create page(s) you want to protect in "Subweb"
4. Set permissions for subweb in "Frontpage Explorer"
tools/permissions/Users
5. Make link(s) from root web to page(s) in subweb

NB: On a NT server, must the server administrator first set up the
User | Groups for permissions. Then, you open your online web
in FP explorer and set proper permissions via the User |
Groups...this is not done on the client,
Or you can use ASP.

On a UNIX server is it also possible to use " .htaccess".

--
Yours Sincerely : John Boyschau.
The future has arrived; it's just not evenly distributed.