Død man opstår i Nigeria!
Fra : Live4Him

Dato : 25-08-02 12:41

„Bonnke oprejser død mand i Onitscha" skriver det store nigerianske dagblad
The Post Express.

Den fantastiske beretning om en præst der døde og så himmel og helvede for
derefter at blive opvækket som et vidnesbyrd, kan læses på
http://www.udfordringen.dk/

jørgen.

Fra : Filip D. Johnsen

Dato : 25-08-02 17:02

Jesus fortæller i Lukas 16 en lignelse om en mand, der døde og vågnede op i
et pinested. Det sjove er, at han bad Abraham om tilladelse til at blive
oprejst og fortælle om det han havde oplevet, så andre kunne blive
overbevist - men det fik han ikke lov til. "Hvis de ikke hører efter Moses
og Profeterne, vil de heller ikke blive overbevist, selv om nogen opstår fra
de døde" lyder svaret.

Jesus oprejste Lazarus. Der er ingen vidnesbyrd i Skrifterne om at han
fortalte noget om sine erfaringen mens han var død - noget der ellers kunne
have været et stærkt vidnesbyrd. Tværtimod er beretningen påfaldende tavs
her. Johannes skriver at mange fik tro fordi man "havde iagttaget hvad han
[Jesus] havde *gjort*" (Johannes 11:45).

Da Jesus selv blev oprejst viste han sig ikke for de almindelige mennesker;
han viste sig for apostlene og disciplene. Han påbegyndte ikke en
almindelige turné for at bruge sig selv som et bevis.

Jesus gjorde mange mirakler, heriblandt oprejste han flere fra de døde. Men
hans almindelige påbud var, at disse mirakler ikke skulle forkyndes (se fx
Markus 5:43).

Jesus gjorde mirakler, men hans arbejde var at forkynde den gode nyhed om
Guds rige. Det var det han ville kendes for, og det var reaktionen på dette
budskab der skulle hjælpe han til at samle sine disciple.

Disse beretninger om opstandelser passer ikke ind i dette mønster. Hvorfor?
Fordi det ikke kun er den almægtige Gud der kan gøre mirakler, dæmonernes
fyrste kan også (2 Mosebog 7:8-13; Mattæus 7:21-23).

----
Filip Johnsen
Et af Jehovas Vidner

Fra : LowLifeDK

Dato : 25-08-02 19:04

> Den fantastiske beretning om en præst der døde og så himmel og helvede for
> derefter at blive opvækket som et vidnesbyrd

Tja, man kommer jo næsten til at tænke på, om Gud og Jesus var negre....?

Var de det ?

Fra : Henton

Dato : 25-08-02 19:34

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, man kommer jo næsten til at tænke på, om Gud og Jesus var negre....?
>
> Var de det ?

Ifølge sikker kilde, både Gud og Jesus var/er negre
Hvordan går det med din roman ?

Fra : LowLifeDK

Dato : 25-08-02 19:42

> Ifølge sikker kilde, både Gud og Jesus var/er negre
> Hvordan går det med din roman ?

hehe....den er i trykken.

Hvad afslørede mig ?

Fra : Henton

Dato : 25-08-02 19:54

> hehe....den er i trykken.
>
> Hvad afslørede mig ?

så så, nu ikke så hurtig, vi er vel brødre -sm-
forresten kan jeg fortælle dig at Jesus i sin sidste inkarnation var jøde,og
ifølge min sikre kilde vil han næste gang være jyde, så du kan godt lave
sidste afsnit om.

De kalder mig Henton

Fra : LowLifeDK

Dato : 25-08-02 19:55

>så du kan godt lave sidste afsnit om.

For sent, og nu vil jeg forsvinde som LowLifeDK...

Hygge !

Low

Fra : Bjarne Børge

Dato : 25-08-02 20:30

> [...]
jøde,og
> ifølge min sikre kilde vil han næste gang være jyde, så du kan godt lave

Og så siges det at han vil skifte apostlene ud med en trailer.

BB

Fra : LowLifeDK

Dato : 25-08-02 19:52

> Hvad afslørede mig ?

Kirsten ?

Fra : Henton

Dato : 25-08-02 20:03

> Kirsten ?

de var en skam hun ikke fik en kristen begravelse, gør det lidt anderledes
her.
Jeg slutter her, vi ses på onsdag.

De kalder mig Henton

Fra : LowLifeDk

Dato : 27-08-02 15:15

Henton <snyd@adresse.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:akb9f4$1voe$1@news.cybercity.dk...

> "LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> de var en skam hun ikke fik en kristen begravelse

Så du ikke i avisen, at politiet sugede rottweilerens maveindhold op og begravede det på Ansgar Kirkegård?

Fra : Henton

Dato : 27-08-02 16:12

> [...]
nyhedsmeddelelse:akb9f4$1voe$1@news.cybercity.dk...

> Så du ikke i avisen, at politiet sugede rottweilerens maveindhold op og

Det undrede mig at hundens indhold skulle begraves på en kristen kirkegård.
Men vær nu tålmodig min ven, for kun de tålmodige er brugbare for herren.
Det er jo snart onsdag. Har du nu sat dig ordentlig ind i moseloven.? For
den skulle jo gerne danne rammen fra begyndelsen til slutningen.
De skal lære at tyde ordsprog og billeder, de vises ord og gaader.

Henton

Fra : Henton

Dato : 27-08-02 15:19

Henton <snyd@adresse.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:akb8vn$1uqb$1@news.cybercity.dk...

> "LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hvad handler den om?

De kalder mig Henton

Fra : LowLifeDK

Dato : 27-08-02 18:32

> Hvad handler den om?

Tja, ikke om Jesus som flere herinde tror. De forveksler mig med en eller
anden "utraditionel" forfatter fra Fyn....

Lidt sært, men fornøjeligt at følge med i