investerings - passive - foreninger!!!
Fra : Flemming Møller

Dato : 25-08-02 10:30

Det er muligt at man spreder sine investeringer ved at vælge
investeringsforeninger. Men de handler åbenbart ikke meget med papirerne,
når man ser hvor meget kurserne rasler med ned på disse papirer.
Er der ikke foreninger som har både aktier og obligationer. Som sadler helt
om hovedparten i aktier eller obligationer alt efter konjekturerne?

Vh Flemming

Fra : Jacob

Dato : 25-08-02 10:54

> [...]
helt
> om hovedparten i aktier eller obligationer alt efter konjekturerne?

Den danske skattelovgivning gør det særdeles svært for foreningerne at
tilbyde blandede foreninger. Jeg kan også nævne at en forening max må have
15% at porteføljen i kontanter, ellers kommer Told og Skat efter dem. Det
betyder at de ikke kan sælge ud af deres beholdning når de vurderer at det
ville være bedst at gå ud af markedet, fordi aktierne er overvurderet.

Dette betyder igen at du selv eller med rådgivning fra banken må finde ud af
hvor stor en del skal være i aktier /obligationer /kontanter

--
Jacob

Fra : Garfield

Dato : 25-08-02 17:05

Hejsa,

tjek evt.
http://www.jyskeinvest.dk/JIweb/JI.nsf/(Linksbox)/715F22AEBB627C674125673600
3323BF?OpenDocument

De har en blandet afdeling.

Garfield_dk

Fra : Karsten Madsen

Dato : 26-08-02 18:11

> Er der ikke foreninger som har både aktier og obligationer. Som sadler
helt
> om hovedparten i aktier eller obligationer alt efter konjekturerne?

Jeg har netop selv været på jagt efter sådan en forening og fandt denne til
pensionsmidler:
http://www.hentoninvest.dk/

Hilsen Karsten