Kan ikke få orgasme
Fra : Stifinder

Dato : 25-08-02 08:39

Min nye kæreste har svært ved at få orgasme under samleje. Har aldrig
fået orgasme under samleje før i sit liv. Hun kan godt få orgasme ved
lang tids onani.
Vi har ellers et særdeles godt sexliv sammen og har et meget
tillidsfuldt forhold til hinanden!
Hvad kan hun / vi gøre for at hun nemmere kan gå en orgasme?

Kun seriøse svar - på forhånd tak!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Nette

Dato : 26-08-02 15:43

"Stifinder" wrote
> [...]
> tillidsfuldt forhold til hinanden!
> Hvad kan hun / vi gøre for at hun nemmere kan gå en orgasme?

Håber da mit svar er seriøst nok
Det problem er der mange kvinder der har, og spørgsmålet er bare, hvem det
er værst for.
Jeg har det på samme måde, men har det fint med det. Dog har jeg haft et par
mænd i mit liv, som er blevet frygtelig frustrede over, at jeg ikke kunne
komme og som har taget det på deres skuldre, ment at det var deres skyld,
eller sagt, at jeg var mærkelig og havde et problem.
Men for mig har det bare aldrig været et problem, derfor er det dem, der har
et problem..med ikke at kunne acceptere, at de ikke har kunnet få mig til
det.

Nogle siger det bliver lettere med årene. Nogle siger det bliver lettere,
når man har født.
Men det bedste råd er nok at acceptere det og lade være med at fokusere på
det. Enten så kommer det eller så kommer det ikke, men sagen er, at fokusere
man først på det, eller føler man, at den mand man er sammen med fokusere på
det, så kan det slet ikke lade sig gøre.

Frisk mod

Nette

Fra : Çhris

Dato : 26-08-02 20:48

"Stifinder" <Stifinder.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
aldrig
> fået orgasme under samleje før i sit liv. Hun kan godt få orgasme

Det er jo altid en god start. Spørg jer selv om hvilke fantasier der
bedst tænder hende. Meget af seksualiteten foregår efter min mening
mellem ørerne.

> Vi har ellers et særdeles godt sexliv sammen og har et meget
> tillidsfuldt forhold til hinanden!
> Hvad kan hun / vi gøre for at hun nemmere kan gå en orgasme?

Må jeg foreslå jer at snakke om to områder:
- om nogen en gang har gjort et eller andet mod hende, som hun ikke
kan slippe følelsesmæssigt. Ikke nødvendigvis noget seksuelt
krænkende. Men en eller flere ting som kan have lagt en dæmper på
hendes følelse af at det er i orden at slippe sig selv løs helt og
fuldt. Det kan vel tage noget tid at erkende for sig selv, og mindst
lige så lang tid at pakke væk igen på en fornuftig måde.
- om hun seksuelt tænder på nogen eller noget som hun i øvrigt,
rationelt set, finder frastødende perverst. Eller noget i den
retning. Det kan tage noget tid at bygge bro, hvis der er langt
imellem de to poler

> Kun seriøse svar - på forhånd tak!!

Hvad finder du/I seriøst?

V.h. Çhris

Fra : Gert Erichsen

Dato : 27-08-02 15:42

Kære Stifinder

Nogen samlejestillinger er bedre end andre. Mange kvinder får bedst orgasme
når de ligger i ske og manden trænger ind i dem bagfra. Så rammer manden
G-punktet. Andre skal sidde ovenpå manden og styre det hele. Nogen vil have
stimuleret klitoris af manden under samlejet, andre vil gøre det selv medens
de bliver taget bagfra. I må prøve jer frem.

Lykkes det ikke, kan der også være noget galt med op-
hidselsen før og imens. Er der mere fundamentale ting galt, så prøv at
behandle jer selv på hjemmesiden
www.subsex.dk
Den er beregnet til folk, som ikke bare gider snakke seksualitet, men
derimod ønsker at udforske den til bunds.

Fra : Lotte

Dato : 28-08-02 07:52

in article OeLa9.90$BP2.1464@news.get2net.dk, Gert Erichsen at
sexologen@subsex.dk wrote on 27/08/02 16:41: