/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Forslag til fejlfinding i el?
Fra : Hans L. Baldrian


Dato : 25-08-02 08:09

Der har sgu ikke været de store problemer med Kawaen i denne sommer!

Men i går da jeg strøg af sted, nåede jeg 400 m ud på Holbækmotorvejen da
hovedsikringen sprang. Jeg kiggede lidt her og lidt der og skiftede til en
ny sikring som sprang da tændingen blev slået til. *suk*. Kigge lidt igen og
endelig kunne jeg med en 10A sikring få gang i den og kørte op på broen
afkørsel 1. Så sprang den (naturligvis 10A mod 20). Købte 6 sikringer på
tanken og den knaldede dem på stribe! Hjem med Autohjælp! En hel æske
sikringer, måleudstyr m.m. De første par sikringer røg ad h. til ikke mindst
når al el var tændt. Polskoene til hornet sad lidt yderligt, men der var
ikke kortslutning, så dem tryggede jeg i bund. Ved ledningen til kontakten
til olietrykket var en lidt løs, så jeg strammede skruen. Og så var
problemet løst! Eller ???

Nu er så spørgsmålet om jeg bare skal kører ad sted eller lede videre! Dansk
autohjælp har kun een transport pr. skade - så sker det igen skal jeg selv
betale!

Gode råd modtages med tak - der er jo ligesom et par arrangementer i dag og
imorgen hvor kværnen skal luftes!

Jo en periodisk fejl - Det kan vel være en ledning der kortslutter eet eller
andet sted, men kan det være andet? f.eks. strator, tændspoler el. lig der
f.esk. efter afkøling virker igen?

mvh

Hans



 
 
Moller (25-08-2002)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 25-08-02 09:31

> ikke kortslutning, så dem tryggede jeg i bund. Ved ledningen til kontakten
> til olietrykket var en lidt løs, så jeg strammede skruen. Og så var
> problemet løst! Eller ???

Nu du er i gang, så gå alle stik efter med kontaktrens og
vaseline/silicone, så den bedre kan klare regnvejrs dagende også :)

> Nu er så spørgsmålet om jeg bare skal kører ad sted eller lede videre!
Dansk
> autohjælp har kun een transport pr. skade - så sker det igen skal jeg selv
> betale!

Øh, ja per skade, det vil sige, køre de den hjem til dig først, skal du
selv få den videre på værksted hvis du ik selv kan lave den.... men næste
gang det sker siger du bare at der ingen gnist er så henter de dig igen uden
probs.

VH
Lars Molnit
Som har fået 1 advarsel fra Tophjælp, pågrund af 6 hentninger inden for
1 sæson. :)

>
> Gode råd modtages med tak - der er jo ligesom et par arrangementer i dag
og
> imorgen hvor kværnen skal luftes!
>
> Jo en periodisk fejl - Det kan vel være en ledning der kortslutter eet
eller
> andet sted, men kan det være andet? f.eks. strator, tændspoler el. lig der
> f.esk. efter afkøling virker igen?
>
> mvh
>
> Hans
>
>



Hans Paulin (25-08-2002)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 25-08-02 10:13


"Moller" <news@NOSPAMmolnit.com> skrev i en meddelelse
news:aka4jl$75n$1@news.cybercity.dk...

>Og så var
> > problemet løst! Eller ???
>
....havde *præcis* det samme problem på Suzukien for et års tid siden - 2
gange med en måned i mellem...kunne humpe hjem efter at have svedt en
halv time på en cykelsti med at rage i den - hvorefter den døde lige da
jeg svingede op af min indkørsel...

....for at spare på sikringerne satte jeg en pære i der hvor sikringen
normalt skulle sidde, og gik så i gang med at kontrollere alle stik...

....det sidste stik, jeg kiggede på, sad nede bag batteriet - et stort
multistik, der formentlig havde fået en masse vand og hvad har vi alt -
det var konverteret til brødrister...

....klippede lortet af og loddede løse kabelsko på i stedet...

....var bare glad for, at det ikke skete "på toppen af Storebæltsbroen" -
da jeg ikke er medlem af Falck eller andet godt...hæ hæ...
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)




Janus (25-08-2002)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 25-08-02 09:47

På min var der en latterlige ledning der havde løsnet sig ved lyskontakten
den knaldede sikringer engang imellem, hos en kammerat var det en afisoleret
tændspolekabel der slog gnist over på lysledningen

Janus






"Hans L. Baldrian" <Baldrian@get2net.dk> wrote in message
news:Oo%99.20$XY.109@news.get2net.dk...
> Der har sgu ikke været de store problemer med Kawaen i denne sommer!
>
> Men i går da jeg strøg af sted, nåede jeg 400 m ud på Holbækmotorvejen da
> hovedsikringen sprang. Jeg kiggede lidt her og lidt der og skiftede til en
> ny sikring som sprang da tændingen blev slået til. *suk*. Kigge lidt igen
og
> endelig kunne jeg med en 10A sikring få gang i den og kørte op på broen
> afkørsel 1. Så sprang den (naturligvis 10A mod 20). Købte 6 sikringer på
> tanken og den knaldede dem på stribe! Hjem med Autohjælp! En hel æske
> sikringer, måleudstyr m.m. De første par sikringer røg ad h. til ikke
mindst
> når al el var tændt. Polskoene til hornet sad lidt yderligt, men der var
> ikke kortslutning, så dem tryggede jeg i bund. Ved ledningen til kontakten
> til olietrykket var en lidt løs, så jeg strammede skruen. Og så var
> problemet løst! Eller ???
>
> Nu er så spørgsmålet om jeg bare skal kører ad sted eller lede videre!
Dansk
> autohjælp har kun een transport pr. skade - så sker det igen skal jeg selv
> betale!
>
> Gode råd modtages med tak - der er jo ligesom et par arrangementer i dag
og
> imorgen hvor kværnen skal luftes!
>
> Jo en periodisk fejl - Det kan vel være en ledning der kortslutter eet
eller
> andet sted, men kan det være andet? f.eks. strator, tændspoler el. lig der
> f.esk. efter afkøling virker igen?
>
> mvh
>
> Hans
>
>



Hans L. Baldrian (25-08-2002)
Kommentar
Fra : Hans L. Baldrian


Dato : 25-08-02 11:00

Tak for råd. Jeg satser på at den ikke laver nummeret igen! Jeg tror nu ikke
det er vand. Dels har det ikke regnet og dels står den i p-kælder om natten
og endelig er det en uges tid siden jeg har brugt vand på den!
Forresten sad det kabel der forbinder tændspolerne med hinanden løst så det
klemte jeg lige på plads - det kan have været det!

Tjaaa Janus, du kender jo det virvar af kabler der er på den! Tak for
hjælpen sidst! Forleden virkede frigearslampen ikke. Efter et par timers
søgen opdagede jeg at den ledning der sidst var årsag til at p-lyset tændte
når jeg trådte på bremsen igen var gået løs - og det løste problemet. Der er
ikke meget logik i det net! Men mange timers beskæftigelse!

mvh

Hans

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:aka5i4$9rm$1@eising.k-net.dk...
> På min var der en latterlige ledning der havde løsnet sig ved lyskontakten
> den knaldede sikringer engang imellem, hos en kammerat var det en
afisoleret
> tændspolekabel der slog gnist over på lysledningen
>
> Janus
>
>
>
>
>
>
> "Hans L. Baldrian" <Baldrian@get2net.dk> wrote in message
> news:Oo%99.20$XY.109@news.get2net.dk...
> > Der har sgu ikke været de store problemer med Kawaen i denne sommer!
> >
> > Men i går da jeg strøg af sted, nåede jeg 400 m ud på Holbækmotorvejen
da
> > hovedsikringen sprang. Jeg kiggede lidt her og lidt der og skiftede til
en
> > ny sikring som sprang da tændingen blev slået til. *suk*. Kigge lidt
igen
> og
> > endelig kunne jeg med en 10A sikring få gang i den og kørte op på broen
> > afkørsel 1. Så sprang den (naturligvis 10A mod 20). Købte 6 sikringer på
> > tanken og den knaldede dem på stribe! Hjem med Autohjælp! En hel æske
> > sikringer, måleudstyr m.m. De første par sikringer røg ad h. til ikke
> mindst
> > når al el var tændt. Polskoene til hornet sad lidt yderligt, men der var
> > ikke kortslutning, så dem tryggede jeg i bund. Ved ledningen til
kontakten
> > til olietrykket var en lidt løs, så jeg strammede skruen. Og så var
> > problemet løst! Eller ???
> >
> > Nu er så spørgsmålet om jeg bare skal kører ad sted eller lede videre!
> Dansk
> > autohjælp har kun een transport pr. skade - så sker det igen skal jeg
selv
> > betale!
> >
> > Gode råd modtages med tak - der er jo ligesom et par arrangementer i dag
> og
> > imorgen hvor kværnen skal luftes!
> >
> > Jo en periodisk fejl - Det kan vel være en ledning der kortslutter eet
> eller
> > andet sted, men kan det være andet? f.eks. strator, tændspoler el. lig
der
> > f.esk. efter afkøling virker igen?
> >
> > mvh
> >
> > Hans
> >
> >
>
>



Janus (25-08-2002)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 25-08-02 18:45

U'r welcome
hehe ja nu når du siger det så begynder klokkerne at ringe. Jeg vil nærmere
sige at du er heldig at noget af det overhovedet virker, det er jo en værre
jungle at finde uf af i de ledninger ; )

mvh Janus




"Hans L. Baldrian" <Baldrian@get2net.dk> wrote in message
news:lV1a9.24$XY.616@news.get2net.dk...
> Tak for råd. Jeg satser på at den ikke laver nummeret igen! Jeg tror nu
ikke
> det er vand. Dels har det ikke regnet og dels står den i p-kælder om
natten
> og endelig er det en uges tid siden jeg har brugt vand på den!
> Forresten sad det kabel der forbinder tændspolerne med hinanden løst så
det
> klemte jeg lige på plads - det kan have været det!
>
> Tjaaa Janus, du kender jo det virvar af kabler der er på den! Tak for
> hjælpen sidst! Forleden virkede frigearslampen ikke. Efter et par timers
> søgen opdagede jeg at den ledning der sidst var årsag til at p-lyset
tændte
> når jeg trådte på bremsen igen var gået løs - og det løste problemet. Der
er
> ikke meget logik i det net! Men mange timers beskæftigelse!
>
> mvh
>
> Hans
>
> "Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> news:aka5i4$9rm$1@eising.k-net.dk...
> > På min var der en latterlige ledning der havde løsnet sig ved
lyskontakten
> > den knaldede sikringer engang imellem, hos en kammerat var det en
> afisoleret
> > tændspolekabel der slog gnist over på lysledningen
> >
> > Janus
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> > "Hans L. Baldrian" <Baldrian@get2net.dk> wrote in message
> > news:Oo%99.20$XY.109@news.get2net.dk...
> > > Der har sgu ikke været de store problemer med Kawaen i denne sommer!
> > >
> > > Men i går da jeg strøg af sted, nåede jeg 400 m ud på Holbækmotorvejen
> da
> > > hovedsikringen sprang. Jeg kiggede lidt her og lidt der og skiftede
til
> en
> > > ny sikring som sprang da tændingen blev slået til. *suk*. Kigge lidt
> igen
> > og
> > > endelig kunne jeg med en 10A sikring få gang i den og kørte op på
broen
> > > afkørsel 1. Så sprang den (naturligvis 10A mod 20). Købte 6 sikringer

> > > tanken og den knaldede dem på stribe! Hjem med Autohjælp! En hel æske
> > > sikringer, måleudstyr m.m. De første par sikringer røg ad h. til ikke
> > mindst
> > > når al el var tændt. Polskoene til hornet sad lidt yderligt, men der
var
> > > ikke kortslutning, så dem tryggede jeg i bund. Ved ledningen til
> kontakten
> > > til olietrykket var en lidt løs, så jeg strammede skruen. Og så var
> > > problemet løst! Eller ???
> > >
> > > Nu er så spørgsmålet om jeg bare skal kører ad sted eller lede videre!
> > Dansk
> > > autohjælp har kun een transport pr. skade - så sker det igen skal jeg
> selv
> > > betale!
> > >
> > > Gode råd modtages med tak - der er jo ligesom et par arrangementer i
dag
> > og
> > > imorgen hvor kværnen skal luftes!
> > >
> > > Jo en periodisk fejl - Det kan vel være en ledning der kortslutter eet
> > eller
> > > andet sted, men kan det være andet? f.eks. strator, tændspoler el. lig
> der
> > > f.esk. efter afkøling virker igen?
> > >
> > > mvh
> > >
> > > Hans
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste