Hvad menes der med indsigelsesret i en ser~
Fra : Thomas

Dato : 25-08-02 07:02

Hej alle i kloge hoveder,

Min grund og grundene omkring meg er udstykket at en stor parcel for en del
år siden. I forbindelsen blev der oprettet en cervitut på de nye grunde,
hvori der blev lagt begrænsninger på bebyggelse osv.
Men der står også at ejeren af den oprindelige grundstykke (som åbenbart er
mig) har indsigelsesret over for de andre grundejere.

Så spørgsmålet er:
Hvad betyder det i praksis?

Mvh
Thomas

Fra : Peder Porse

Dato : 25-08-02 09:36

Thomas wrote:
> [...]
> Men der står også at ejeren af den oprindelige grundstykke (som åbenbart er
> mig) har indsigelsesret over for de andre grundejere.

At de øvrige grundejere f.eks. kun kan bygge på anden måde end
Servitutten umiddelbart giver mulighed for hvis di siger ja...
-du har vetoret som ejer af den ejendom, hvor påtaleretten er lagt.
pp

--
Peder Porse
Boesvej 2, Svejstrup Enge