Tobak os i lufthavnen !
Fra : boras

Dato : 25-08-02 02:05

Efter at tobaksrygning er blevet forbudt (heldigvis) i charterfly,
oplever vi gang på gang at rygerne ALTID skal ryge ved indcheckningen
og pulser løs lige foran servicemedarbejderen ved skranken hvor
boardingcard udleveres. På en flyrejse der tager eks. 5 timer må
rygerne heldigvis undvære deres nikotin pinde, men straks ved
ankomsten skal rygerne igen igang med tobaksrygning, altid ved
bagagebåndet, fordi det også er forbudt at ryge i bussen til hotellet.

Gid disse rygere må dø af cancer så hurtigt som muligt

Fra : Coppi

Dato : 25-08-02 11:47

Har du fået det forkerte ben ud af sengen ?

Det er vel også dig der altid brokker dig over alt, når du er på ferie.

Nu tager vi rygere det hensyn til dig, at vi ikke ryger i flyveren, i busser
o.s.v. , og så kan du ikke engang unde os en smøg, når vi lander.

coppi

Fra : Hans Pedersen

Dato : 25-08-02 13:22

Prøv lige at tage den citron ud af munden,
tænk hvis alle ryger stopper,hvor lå så vores trækprocent.
Tænk dig om din narhat!!!!

--
En, der intet ved og ved, at han intet ved, ved mere end en,
der intet ved og ikke ved, at han intet ved.

---

Fra : Buller

Dato : 25-08-02 13:29

Narhat!!!!.............Tja.......Så er der jo alle os, der er overfølsomme
(allergi) over tobaksrøg.
Men vi kan jo bare holde os indendøre året rundt, og lade være med at køre
bus, tog, flyve, købe ind, leve.
Ser du, Narhat!!!! Vi bliver syge af din røg, du kunne jo vente med at ryge
(det bliver du jo ikke syg af)indtil vi ikke er tilstede.

Buller

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-08-02 13:41

"Buller" <buller@sport.dk> writes:

> Ser du, Narhat!!!! Vi bliver syge af din røg, du kunne jo vente med at ryge
> (det bliver du jo ikke syg af)indtil vi ikke er tilstede.

Nej, du kunne faktisk gå hen at få det bedre af at vente.

FUT: dk.snak.mudderkastning

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Michael Døj

Dato : 25-08-02 13:58

> Narhat!!!!.............Tja.......Så er der jo alle os, der er overfølsomme
> (allergi) over tobaksrøg.

Det er naturligvis dybt ulykkeligt for de mennesker, der har denne lidelse.
Derfor skal der naturligvis heller ikke være trapper i offentlige bygninger
længere. Det er jo synd for de mennesker, der er gangbesværede.

Alle trafiklys skal straks skiftes ud, for mennesker, der er farveblinde har
ikke en chance for at begå sig i trafikken.

Trafiklysene bliver naturligvis også aldeles overflødige, for når alle
brændstofdrevne
køretøjer forbydes, som følge af emmisionens skadelige indflydelse på
asmatikeres
velbefindende, er der jo ikke længere noget at regulere.

> Men vi kan jo bare holde os indendøre året rundt, og lade være med at køre
> bus, tog, flyve, købe ind, leve.

I danske, offentlige busser og rutebiler i ordinær trafik er tobaksrygning
forbudt.
I danske, offentlige tog i ordinær trafik er rygerkupeer tydeligt opddelt
fra ikke-
rygerkupeer. Ref. LOV nr 436 af 14/06/1995.

Jeg har de sidste 8-9 år ikke fløjet i et fly, hvor tobakrygning var
tilladt.
Jeg ser meget sjældent personer, der ryger i en forretning. De fleste
forretninger
skilter som oftest med at rygning frabedes - En ønske som jeg generelt synes
overholdes. Tobaksrygning i fødevarebutikkerer i øvrigt forbudt ved lov.
Ref. Bekendtgørelse nr. 121 af 28. marts 1980 om detailforhandling af
levnedsmidler.

....leve, jeg vil da håbe at du lever et godt og langt liv, men det bliver
ikke på
bekostning af min ret og lyst til at ryge på de steder, der ikke er omfattet
af
den ovenfor refererede lovgivning!

> Ser du, Narhat!!!! Vi bliver syge af din røg, du kunne jo vente med at
ryge
> (det bliver du jo ikke syg af)indtil vi ikke er tilstede.

Det er vel trods alt de færreste mennesker, der har et direkte ønske om at
skade
andre menesker med deres røg, mig selv inkluderet. Omvendt, hvis man ryger
et
sted hvor det er tilladt så må folk, herunder dig selv, sq selv sige til
hvis det er så
skide generende! Alternativt kunne du jo søge hen mod et af de efterhånden
mange
steder, der er omfattet af et rygeforbud.

Blot min meming. Fortsat god weekend.

Med venlig hilsen
Michael Døj, Esbjerg

Fra : max

Dato : 25-08-02 16:33

> [...]
> Ser du, Narhat!!!! Vi bliver syge af din røg, du kunne jo vente med at ryge
> (det bliver du jo ikke syg af)indtil vi ikke er tilstede.

Kan man ikke få sygesikringen til at bevilge en maske..?
Jeg kunne da forestille mig andre typer røg også ville
gøre allerigerne syge.. Ligsom med briller det kunne gå
hen og blive et mode fænomen..
Nej jeg syns ikke det er fair at een allergiker skal diktere
om 10-20-30 eller hundred mennesker må ryge, du har et
handikap, og for det skal du have vores allesammens sympati
men så standser legen og så der..
mvh max

Fra : Buller

Dato : 25-08-02 17:03

Nu havde jeg jo troet, at de mennesker her i nyhedsgruppen var bare lidt
intelligente.
Jeg har åbentbart taget fejl, og beklager, at jeg har blandet mig i denne
ellers interessante diskussion.

Og du MAX, dit "handikap" har du jo selv udstillet.

Slut.

Buller

Fra : max

Dato : 25-08-02 18:04

> [...]
> ellers interessante diskussion.
>
> Og du MAX, dit "handikap" har du jo selv udstillet.

Kære Buller,
Jeg går efter bolden - du er af en anden skabning
åbentbart - gå efter manden, når argumenterne ikke
slår til.. godt gået.. max
ps. Så det er nemmere for andre at følge med i dit
udfald, er det måske smart at includere det du er
så tosset over..

Fra : Alex Linaa

Dato : 26-08-02 08:08

"max" <maxartz@hotmail.com> wrote in message

> Nej jeg syns ikke det er fair at een allergiker skal diktere
> om 10-20-30 eller hundred mennesker må ryge, du har et
> handikap, og for det skal du have vores allesammens sympati
> men så standser legen og så der..

Som alt andet skidt der opstår i USA, og som uungåeligt vil komme hertil før
eller siden, er vi nu kollektivt blevet ramt af hvad jeg vil kalde røg-fobi.
Jeg stod en gang i loungen i Stockholms lufthavn, og ville bevæge mig til
rygerummet for at få en cigaret, for som den gode samfundsborger jeg er
ville jeg aldrig drømme om at ryge i loungen hvor rygning udtrykkeligt var
forbudt.
Jeg havde alle slags pakkenelliker i hænderne, så det smarteste sted at
anbringe den utændte cigaret, var i munden indtil jeg kom uden for. Det gik
nøjagtigt 1/4 sekund før en amerikansk "dame" havde spottet cigaretten på 20
meters afstand, og påbegyndte en forestilling som ingen kunne overhøre. Nu
havde jeg jo ikke forbrudt mig mod nogen regel, så jeg vandrede over til
"damen" og stillede mig med næsen 20 cm. fra hendes, og spurgte højlydt om
hun anså en slukket cigaret for at være en trussel mod hendes sundhed. Hun
blev hurtigt dagens underholdning blandt de øvrige ventende passagerer,
hvorefter jeg gik ud og røg på det dertil indrettede sted.

Det blev lidt af en anekdote, men illustrerer godt nok hvad jeg synes er ved
at være tendensen, nemlig at fanatiske ikke-rygere tror vi kan slå dem ihjel
på 20 meters afstand ved at tænde en cigaret. Mon ikke nogle af I fanatikere
skulle sætte tingene lidt i perspektiv, inden I buldrer frem og lægger en
hel befolkningsgruppe for had, som oftest baseret på hysteri, manglende
viden, og en vildt overdrevet fobi?

/Alex

Fra : max

Dato : 26-08-02 09:46

> [...]
> skulle sætte tingene lidt i perspektiv, inden I buldrer frem og lægger en
> hel befolkningsgruppe for had, som oftest baseret på hysteri, manglende

*LOL*
Hver dag - osse i Danmark, jeg er begyndt at vende
filteret ud af, det medfører en interessant respons, folk
blir lige pludselig meget hjælpsomme..
mvh max

Fra : Sander

Dato : 25-08-02 17:45

"Buller" <buller@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ryge
> (det bliver du jo ikke syg af)indtil vi ikke er tilstede.

Nu er det vidst ikke tilladt, at ryge nogen af de ovennævnte steder, andet
end i rygekupeerne i toget.

Vi fløj til Sydney sidste år, med mellemlanding i Bangkok, hvor alle dem,
som røg var lukket ind, i et lille glasbur i lufthavnen, så det kan da ikke
genere andre.

Selvfølgelig skal rygere være hensynsfulde overfor andre. Det er de fleste
vel også i dag, da der stort set er rygeforbud alle steder....

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-08-02 07:46

"Sander" <Sander@tjekmig.dk> wrote in message

> Selvfølgelig skal rygere være hensynsfulde overfor andre. Det er de fleste
> vel også i dag, da der stort set er rygeforbud alle steder....

...og hvis så 'andre' var lidt hensynsfulde overfor rygere, så ville det jo
være helt rart.

vh
Jan
ikke ryger (næsten )

Fra : Christian Lyng

Dato : 26-08-02 08:41

"Hans Pedersen" <swan@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv lige at tage den citron ud af munden,
> tænk hvis alle ryger stopper,hvor lå så vores trækprocent.
> Tænk dig om din narhat!!!!

OT OT...men det er en gammel skrøne..rygning koster mere for samfundet end
indtægterne, egetnligt sjovt at hvis man slog en kæmpe stinkende prut i
lufthavns køen, så ville man syntes det var flovt,-men det er da mindre
giftigt!!, personligt vil jeg da hellere indhalere en prut end røg,-jeg
syntes ihvertfald det er mere pinligt at stå og ryge i køen end at slå en
kæmpe stinkede prut...

Chr.

Fra : max

Dato : 26-08-02 09:57

> [...]
> giftigt!!, personligt vil jeg da hellere indhalere en prut end røg,-jeg
> syntes ihvertfald det er mere pinligt at stå og ryge i køen end at slå en

Jeg er sikker på du sidder med statestikkerne, for det er vel
cancer patienterne du mener der koster samfundet penge..
Om rygere gir overskud eller ej rager mig så meget, ligsom
jeg heller ikke er interesseret i om det ville være billigere at
passificere psykisk syge, åndsvage eller sex forbrydere, det
ville være billigere at indføre dødsstraffen etc etc..
Vi er et humant folk og visse ting gøres ikke op i penge..

Måske kan vi indgå en aftale, hvis vi en dag skulle være
så heldige at ende i samme kø, så lover jeg ikke at ryge
hvis du holder prutterne for dig selv, og du ved hvor svært
det kan være, din sammenligning er ikke så tosset.. Det der
med pinligheden det må du ta og vokse fra Christian, det kan
du ikke bruge til noget..

Rygere er flinke folk og hvis der blev stillet tilstrækkelige
ryge rum til rådighed, ville der ikke være noget problem -
i lufthavnene og andre offentlige sammenhænge, flere
toiletter til Christian ville osse være ok..! Og mens jeg er
igang, så er der så meget snak om at folk bare smider sit
affald på gaden - flere skraldespande siger jeg bare.. Og
så til sidst, hvorfor bygger de fine læskure ved busholde-
pladserne og en bænk kun til 3tynde eller 1tyk, det er sku
da lige så let at lave en lang bænk, så vi allesammen kan sidde
ned og hygge os og ryge en smøg... max

Fra : Christian Lyng

Dato : 26-08-02 10:07

--

Christian Lyng

'Lighed for alle,ingen er født til at lede et land,-længe leve republikken
Danmark.'

"max" <maxartz@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> pladserne og en bænk kun til 3tynde eller 1tyk, det er sku
> da lige så let at lave en lang bænk, så vi allesammen kan sidde

HE.HE..jeg kan trøste dig med at mine forældre er rygere,-jeg er generelt
ikke antiryger..men jeg mener at man bør tage hensyn til andre,-ligesom jeg
ville....de fleste rygere tror ikke tænker over det..

Chr.

Fra : Kevin & Tina

Dato : 26-08-02 16:03

d. 25/08/02 14:21 ytrede Hans Pedersen på swan@dbmail.dk i en tvivlsom
meddelse: sZ3a9.4284$i7.936@news2.bredband.com:

> tænk hvis alle ryger stopper,hvor lå så vores trækprocent.

Det er en udbredt myte.
Udgifterne til følgesydomme og bahandling af samme ved tobaksrygning er
væsentlig større end indtægterne.
Kig evt på sundhedsstyrelsen og sundhedminesteriets hjemmeside eller
tobakskaderådet.
VH kevin

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-08-02 18:06

"Kevin & Tina" <kevin.v@mail.dk> wrote in message

> Det er en udbredt myte.

Sååh..

> Udgifterne til følgesydomme og bahandling af samme ved tobaksrygning er
> væsentlig større end indtægterne.

Til gengæld er pensionsudgifterne ikke nær så store. Tænk på at vi skal
fodre på de sure antirygere i et hav af år - hvor de ovenikøbet har generet
fredelige medborgere med deres chauvenistiske præddikener ud over alle
grænser.

Ikkerygere er sunde - antirygere er sure!

vh
Jan

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-08-02 07:47

"boras" <bolten@ofir.dk> wrote in message

> Gid disse rygere må dø af cancer så hurtigt som muligt

Hvor venligt!

Fra : John K

Dato : 26-08-02 15:39

> Hvor venligt!

Vel nærmere eftertænksomt over for ikke-rygerne

Mvh

John K

Fra : carl munk

Dato : 26-08-02 20:38

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote in message news:<3d6a3d69$0$666$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...

Dette er ikke sket i en lufthavn men alligevel i NETTO hvor en
cigaretfyr stod og skoddede sin cigaret ned i kølemontren, hvor friskt
kød lå og en gnist smeltede de vacumpakkede farspakker, godt jeg er
vegetar

Flere steder er øldrikkeri forbudt i gågader og centre, men
cigaretrygning er tilladt, hvornår bliver cigaretrygning forbudt, som
Sverige har gjort ?

Den person der tror sin skat stiger pga hvis rygning bliver forbudt på
alle offentlige steder, skal til indtægt tage den sygehusbehandling
der ikke bliver brugt på alle de cancersyge afhængige "vrag"