God ide søges til vinduesfacade
Fra : Finn I

Dato : 25-08-02 00:51

I det hus jeg har købt er et tidligere værelse blevet inddraget til baderum
engang i sin tid. Men det er stadig de oprindelige vinduer der sidder i -
dvs. med klart glas. For ikke at chokere naboerne har der været hængt noget
hvidt gardin op af en eller anden ubestemmelig slags.

Jeg vil nu igang med at peppe badeværelset lidt op med bl.a. nyt gulv med
varme. Men jeg vil også meget gerne have noget gjort ved vinduerne så det
kommer til at se lidt mere fikst ud. Jeg har tænkt på at montere noget folie
på ruderne så man ikke kan se ind eller helt at skifte ruderne ud til nogle
med ornament. Selve vinduerne fejler egentlig ikke noget.

Er der nogen her som måske har andre ideer?

Det skal lige siges at det drejer sig om 3 vinduer lige ved siden af
hinanden og i alt er det en "facade" på ca. 3 m i længden og 1 m i højden.

--
Best Regards
Finn

Remove "2" in mail for reply

Fra : ....

Dato : 25-08-02 07:33

Jeg har før, med held, sat et andet glas uden på den eksisterende termorude.

Jeg pillede listerne af, polerede de eksisterende glas, satte gummilister på
det eksisterende glas, et matteret glas uden på det eksisterende, og
monterede det med nye mindre trælister.
Om det virker hos dig ved jeg ikke, men det virkede hos mig. Jeg var meget i
tvivl om det ville "holde", for jeg var bange for at det skulle pudses efter
rimeligt kort tid, men det holdt i de 2 år jeg boede der.

Mvh
Thomas

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-08-02 07:46

..... [Thomas] wrote:
Finn I wrote:

> [...]
> meget i tvivl om det ville "holde", for jeg var bange for at det
> skulle pudses efter rimeligt kort tid, men det holdt i de 2 år jeg

2 år er heller ikke lang tid, det skulle gerne holde mindst 25 år.

En bedre løsning ville være at montere forsatsrammer med "uklart" glas
indvendigt, de kan tages ned når ruderne skal pudses, og de påvirker
ikke vinduets udvendige konstruktion (korrekt afløb af regnvand etc.).

Den bedste løsning vil dog være at udskifte termoruderne med nye
som har "uklart" glas indvendigt.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 25-08-02 19:56

"Erik Olsen" <bjerg.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> .... [Thomas] wrote:

Hos farvehandlere og i hobbybutikker kan man købe "ætsning" lige til at
smøre på, det skulle kunne fjernes igen. Er man kreativ, så er der mange
muligheder for motiver, og man behøver jo ikke dække glasset helt. Jeg mener
også det kan fås på spray...

God fornøjelse
Pia