Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
S/H TV billede
Fra : Thomas Jensen

Dato : 24-08-02 23:56

Hej,
har forbundet PC (Gforce4 TI4400 grafikkort) og TV (B&O MX4000)
med et s-vhs/lyd out til scart kabel.
Det virker - blot viser TVet sort hvid.
Er det mon TVet der ikke understøtter S-VHS, selvom det har en S-VHS
indgang (som jeg så altså ikke bruger)?
mvh
Thomas

Fra : FeZ

Dato : 25-08-02 00:09

"Thomas Jensen" <denergodnok@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det mon TVet der ikke understøtter S-VHS, selvom det har en S-VHS
> indgang (som jeg så altså ikke bruger)?

TV'et understøtter nok ikke S-video på alle indgangene.
Mit Panasonic understøtter kun S-video på Scart2 samt den
egentlige S-video indgang - Scart1 understøtter ikke S-video.

Det er muligt din Scart indgang har 2 indstillingsmuligheder
På mit skal jeg trykke 2 gange på AV2 for at få farver på
med S-video signal (OSD viser så AV2S).

Ellers må du ud og have fat i et S-video kabel for at kunne
udnytte din S-video indgang.
--
FeZ

Fra : Jacob Mjelde

Dato : 25-08-02 08:46

Hej Thomas
Jeg havde det samme problem. Jeg endte med at blive så tosset at jeg fik
knækket en af benene af, i den ende der skal sidde i puteren....nu virker
det!
Ellers kan du købe det der hedder en "Colorfix".. en lille adapter...det er
også en mulighed...hvis det ikke virker.......så hvis du vender kablet så
det lille firkantet plastik-ben vender nedad...så er det benet nederst til
venstre for det.......Held og lykke!!!

Hilsen Jacob