3Dmark2001se
Fra : Steen F.

Dato : 24-08-02 23:02

Min pc låser totalt når jeg prøver at køre 3Dmark2001se (build 330)
benchmark. Hvad kan det skyldes? For langsom CPU?

MVH
Steen

Hardware:
Pentium III 600 MHz
Bundkort Asus P3V4X med VIA Apollo Pro 133a (AGP 4x, ATA66)
Grafikkort Asus AGP-V7100 GeForce2 MX 32 Mb (AGP 4x)
512 Mb SDRAM
Harddisk Seagate Barracuda 40 Gb (ATA66)

Win98se

Fra : Madsen

Dato : 24-08-02 23:21

Steen F. skrev:

> Min pc låser totalt når jeg prøver at køre 3Dmark2001se (build 330)
> benchmark. Hvad kan det skyldes? For langsom CPU?

Tja, med mine sidste dages oplevelser:
<news:Xns9273EE053433Bcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk> - kan det
skyldes et grafikkort som bliver for varmt. Hvis du har mulighed for
at køle kortet med en ekstra blæser så prøv om det hjælper, men det
kan være mange ting. Det kan også være du skal have installeret de
sidste nye Via-drivere. http://www.viaarena.com/?PageID=2 eller
måske en anden driver til grafikkortet.

Har du forresten prøvet at køre AGP 2x i stedet?

Madsen.

Fra : DWM

Dato : 25-08-02 03:38

"Steen F." <feedback56@NOSPAMhotmail.(her skal stå com)> skrev i en meddelelse
> Min pc låser totalt når jeg prøver at køre 3Dmark2001se (build 330)
> benchmark. Hvad kan det skyldes? For langsom CPU?

Nej ikke for langsom CPU. Nok nærmere ustabilitet som kunne være
pga varmeproblemer med enten CPU eller grafikkort. Er noget af det
OC´d? Prøv evt at tage kabinetsiderne af.

/Kenneth Iversen

How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp

Fra : Steen F.

Dato : 25-08-02 22:12

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
> Nej ikke for langsom CPU. Nok nærmere ustabilitet som kunne være
> pga varmeproblemer med enten CPU eller grafikkort. Er noget af det
> OC´d? Prøv evt at tage kabinetsiderne af.

Nej det er ikke overclocket, men problemet var en fejl i VIA chipsettet på
den type bundkort jeg har. Asus var ikke heldige med VIA Apollo Pro 133a...
er opgivet til 4x men kører max. 2x.

Hvad går jeg glip af ydelsesmæssigt? Det er måske ikke alverden alligevel?
Jeg regnede med at det var 50% som jeg mister i ydelse ved at bruge 2x
istedet for 4x?

MVH
Steen

Fra : DWM

Dato : 25-08-02 22:55

> Nej det er ikke overclocket, men problemet var en fejl i VIA chipsettet på
> den type bundkort jeg har. Asus var ikke heldige med VIA Apollo Pro 133a...
> er opgivet til 4x men kører max. 2x.

Jo det læste jeg så senere i en anden post herunder tråden.
Jeg kender ikke rigtigt noget til VIA chipsæts så jeg troede ikke
at det kunne være et problem at sætte den til 4x :)

> Hvad går jeg glip af ydelsesmæssigt? Det er måske ikke alverden alligevel?
> Jeg regnede med at det var 50% som jeg mister i ydelse ved at bruge 2x
> istedet for 4x?

Nej overhovedet ikke. Jeg får ca 500 point mindre med mit system sat
til 2x. Det er under 5% mindre så det er ikke det voldsomme.

Fra : Steen F.

Dato : 26-08-02 02:44

> [...]
> Jeg kender ikke rigtigt noget til VIA chipsæts så jeg troede ikke
> at det kunne være et problem at sætte den til 4x :)

Det var vist også kun til den type bundkort jeg har (Asus P3V4X) hvor VIA
chipsettet havde et problem.

> Nej overhovedet ikke. Jeg får ca 500 point mindre med mit system sat
> til 2x. Det er under 5% mindre så det er ikke det voldsomme.

Okay, rart nok at høre!

MVH
Steen

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 25-08-02 14:18

> Min pc låser totalt når jeg prøver at køre 3Dmark2001se (build 330)
> benchmark. Hvad kan det skyldes? For langsom CPU?

Det kan skyldes mange forskellige ting. Men jeg havde selv problemet for et
par uger siden, med at 3D Mark og forskellige spil låste totalt, så jeg
måtte resette computeren.
Det vist sig at være de SD-ram blokke jeg have siddende i computeren som
ikke ville sammen. Efter at have fjerne to ældre 128MB blokke, så der kun
sad en enkelt 256MB blok i, hold 3D Mark og de andre spil op med at låse.

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : jan larsen

Dato : 25-08-02 14:28

> [...]
> Grafikkort Asus AGP-V7100 GeForce2 MX 32 Mb (AGP 4x)
> 512 Mb SDRAM
> Harddisk Seagate Barracuda 40 Gb (ATA66)

Hej.

Jeg har næsten samme system som dig, prøv at sætte Agp til 2x, da dette
chipsæt har problemer med 4x Agp

Venlig Hilsen

Jan Larsen
Webmaster (Design og Layout) på www.bedst-web.dk, Medlem af GL Motorsport
"GLM"

Fra : Steen F.

Dato : 25-08-02 22:02

"jan larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg har næsten samme system som dig, prøv at sætte Agp til 2x, da dette
> chipsæt har problemer med 4x Agp

Jeg har prøvet at sætte AGP til 2x i BIOS'en, og nu kører det okay igen.
Hmm, jeg downloadede ellers en patch fra Asus som skulle fixe
AGP4x-problemet med VIA chipsettet, men det eneste den patch har ændret, er
nok bare tallet fra 2x til 4x i info-boksen! Det kan i hvert fald ikke
ikke køre 4x ordenligt
Nå, men tak for hjælpen...

MVH
Steen

Fra : jan larsen

Dato : 26-08-02 17:04

Steen.
Hvad får du egentlig i score på dit system

Mit system som ligner dit bare med at andet grafikkort score 4400

Pentium 3 600EB mhz
Bundkort Asus P3v4x
Grafikkort Ati Radeon 8500 64 mb ram
512 Mb Ram
Harddisk IBM Gxp75 30 Gb

Fra : Steen F.

Dato : 26-08-02 17:42

> Steen.
> Hvad får du egentlig i score på dit system
> Mit system som ligner dit bare med at andet grafikkort score 4400

Hej Jan.
Jeg har ikke PCmark2002, så jeg ved ikke hvad mit system scorer. Jeg har kun
3Dmark2001 som vist kun tjekker grafikkortet?
Jeg får en score på sølle 1800 i 3Dmark2001se, men det må vel tillægges
grafikkortet. Jeg troede kun at man kunne få 4400 med et GF4 4600 eller
sådan noget...

MVH
Steen

Fra : jan larsen

Dato : 26-08-02 18:53

> [...]
> Jeg får en score på sølle 1800 i 3Dmark2001se, men det må vel tillægges
> grafikkortet. Jeg troede kun at man kunne få 4400 med et GF4 4600 eller

1800 det er alt for lidt på det kort inden jeg byttede mit grafikkort ud til
Ati Radeon havde jeg et Asus V6800 Gforce 1 i og det scorede 2800.

Er det en P3 600 E eller EB du har kører du 133 mhz fsb inde i bois kan man
enable neget der hedder Fast Write mener jeg det hedder, det hæver ydelsen
en smule.

Og vi snakker om 3 Dmark 2001SE

Fra : Peter H. Bech

Dato : 26-08-02 21:02

Jeg har endelig fået mit grafikkort kølet ned så det kan køre 3Dmark 2001 SE
uden at gå ned. Jeg fik hele 10.558 med mit GeForce 4 4600 Ti

/Peter

Fra : Steen F.

Dato : 27-08-02 13:02

> [...]
til
> Ati Radeon havde jeg et Asus V6800 Gforce 1 i og det scorede 2800.

Hej Jan. Ja, jeg synes heller ikke 1800 er ret meget, men du kan prøve og
kigge på dette link hvor andre med samme processor som min er listet. Der
kan jeg vist ikke forvente mere.
http://home1.stofanet.dk/happyhome/3dmark/

> [...]
man
> enable neget der hedder Fast Write mener jeg det hedder, det hæver ydelsen

Min processor hedder ikke E eller EB. Den har intet bogstav efter PIII 600
(dvs. det er den langsomme Katmai 100 MHz FSB), og ellers kører systemet
UDMA/66.
Jeg har ændret AGP Fast Write i BIOS til Enabled, og nu scorer jeg kun
1781...

Kan det ikke komme til at køre hurtigere?

MVH
Steen

Fra : Steen F.

Dato : 27-08-02 13:06

> [...]
til
> Ati Radeon havde jeg et Asus V6800 Gforce 1 i og det scorede 2800.
[snip]

Nå ja, jeg glemte lige at sige, at 3dmark2001se ikke kan køre de 4 af de 17
tests! Den skriver: "No hardware support - skipped test..." ved Nature,
Environment, Pixel Shader og Advanced Pixed Shader.

Ellers står der flg. oplysninger: 1024x768 No AA Z24 DXTC DB D3D Hardware

Og ved test af "Lobby" er frameraten:
Low: 16-45 fps
High: 11-22 fps

MVH
Steen

Fra : Joe Sandøe

Dato : 27-08-02 22:55

> [...]
> tests! Den skriver: "No hardware support - skipped test..." ved Nature,
> Environment, Pixel Shader og Advanced Pixed Shader.

Det er "kun" Geforce3, Geforce4 Tixxxx, og nyere Ati kort der kan vise de
test.... ok og også det nye SIS Xabre kort(men ingen MX kort).
Din processor er også meget bestemmende for din 3D-Mark score, med en nyere
ville du nok lande på 2500-3000 i 3D-Mark.

> Ellers står der flg. oplysninger: 1024x768 No AA Z24 DXTC DB D3D Hardware

Det er standardt instillingerne(jeg formoder at den står på 32 bit color),
hold på dem når du sammenligner med andre, med mindere at andet er anført.

VH Joe