Hej NG,
Sagen er som følger:
Den 20 juni modtager vi en ordrebegræftelse på en 4Mbit FWA linie
Den 10 juli kommer der en montør for at opsætte udstyret.
Efter opsættelsen af udstyret kan forbindelsen kun levere en ydelse der
svare til 50% af det bestilte.
Efter en snak med Sonofon vil de godt give et nedslag i prisen så denne
kommer til at tilsvare en betaling for en 2Mbit.
Kort tid efter går antennen i stykker, denne bliver skiftet 2 dage efter.
Ind til videre har forbindelsen kørt på dynamiske IP adresser, som
tilmed er privat net IP adresser.
Ved skift til faste offentlige IP adresser, nægter Sonofon at give
nedslag i prisen så denne tilsvare det produkt der er leveret.
Ydermere falder hastigheden yderligere ved fra 2Mbit til 900Kbit.
Altså er sagen nu den at Sonofon forlanger at vi skal betale fuld pris
for et produkt vi kun for leveret under 25% af. Ydermere kan Sonofon
ikke give nogen tidshorisont for hvornår problemet vil være løst.
Kan vi gøre nogen krav gældende over for dem?
For mig at se er deres levering af den solgte vare ikke eksisterende.
Der står godt nok i deres betingelser at vi skal sende dem en opsigelse
30 dage for vi ønsker at opsige vores abonnement, men her er der jo ikke
tale om normale omstændigheder.
Jeg har lært, at ved erhvervskøb er en hver forsinkelse en væsentlig
forsinkelse, kan vi ikke derved opsige aftalen uden varsel og nægte at
betale for det næsten ikke eksisterende produkt.
Hvilke paragraffer kan vi evt. kaste i hovedet på dem?
--
Med venlig hilsen
René Madsen --- rene@ZZXQschultzconsult.com remove ZZXQ
Schultz Consult ---
http://www.schultzconsult.com
Din IT Leverandør --- tlf. 64 73 35 45