Blinkende Textures
Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 24-08-02 22:38

Jeg har anskaffet et GeForce4 Ti4200 kort og selv om jeg kun har en PIII
800MHz maskine så performer den ganske udemærket.
Men kortet har et problem som jeg ikke rigtig kan komme af med. Når jeg
spiller Return To Castle Wolfenstein så får jeg en masse tilfældigt
blinkende textures, hvilket er meget irriterende. Jeg har prøvet lidt af
hvert for at slippe af med det, ekstrakøling på kortet, nyeste drivere etc.
Det eneste som har hjulpet var at sætte APG hastigheden ned til 2x fra 4x,
men det burde vel ikke være nødvendig?
Er der nogle som har andre gode forslag til hvad jeg kan prøve, eller er det
kortet som har en defekt?

Det skal lige siges at i fx 3D Mark 2001SE eller Quake3 er der ikke nogle
texture problemer.

Mit system:
PIII EB 800MHz
ASUS P3V4X motherboard
VIA Apollo Pro 133A Chipset
256MB SD-Ram
Palit Daytona GeForce4 Ti4200
Detonator 30.82 drivere
Windows 2000

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : -=Madsen=-

Dato : 24-08-02 23:19

Prøv med en anden driver måske en 29.xx der er jo ikke den store forskel på
ydelsen alligevel

Fra : Tinky Winky

Dato : 25-08-02 00:12

> Det eneste som har hjulpet var at sætte APG hastigheden ned til 2x fra 4x,
> men det burde vel ikke være nødvendig?

Måske ikke, men det virker åbentbart. CPU og motherboard er jo heller ikke
helt af samme "kaliber". Hvilke problemer er der ved at køre 2x AGP? Kører
spillene ikke godt nok? Får du væsentligt lavere 3dmark score?

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 25-08-02 12:36

> Måske ikke, men det virker åbentbart. CPU og motherboard er jo heller ikke
> helt af samme "kaliber". Hvilke problemer er der ved at køre 2x AGP? Kører
> spillene ikke godt nok? Får du væsentligt lavere 3dmark score?

Med det system jeg har lige nu er der faktisk ikke den store forskel om jeg
kører 2x eller 4x AGP. Men jeg skal ret snart have resten af maskinen
opgraderet og så kunne jeg godt forestille mig at det gik hen og blev en
flaskehals.

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Tinky Winky

Dato : 25-08-02 15:01

> [...]
> kører 2x eller 4x AGP. Men jeg skal ret snart have resten af maskinen
> opgraderet og så kunne jeg godt forestille mig at det gik hen og blev en

Jeg vil tro at du sagtens kan køre 4x AGP med et nyt motherboard. Hvis jeg
var dig, ville jeg køre 2x AGP indtil videre og så tage sorgerne når de
kommer.

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 25-08-02 15:14

> Jeg vil tro at du sagtens kan køre 4x AGP med et nyt motherboard. Hvis jeg
> var dig, ville jeg køre 2x AGP indtil videre og så tage sorgerne når de
> kommer.

Jeg kan se i en tråd længere oppe at lige netop mit type bundkort HAR nogle
problemer med 4x AGP, så det tror jeg da bare jeg vil gøre.
Så er der jo pludselig endnu en grund til at fremskynde opgraderingen :)

-The Baptizer
www.area42.dk