"Mulholland Drive" (spoiler)
Fra : Bo Warming

Dato : 24-08-02 21:58

På Mulhollandvejen(LosAngeles/Hollywood) sker et trafikuheld, og den
forkomne skønhed 1. flygter ind i et rigt hus, hvor hun bliver venner med
skønhed .2. fra Canada, der skal begynde som filmstjerne, og har gode
forbindelser til den mafia-styrede rolle-tildeling. Sålænge 1. er forkommen
og kan hjælpes, er forholdet fint,
og da hun kommer ovenpå får de et smukt lesbisk forhold, som får seeren
til at tænke "Tænk at piger gider mænd, hvis de kan få en vinder af eget køn
at lege med i sengen". Men så kommer 1 med til 2.'s filmprøver og bliver
foretrukket af macho-instruktøren og 2. slutter med at betale en lejemorder
til at rydde
hendes konkurrent 1. af vejen! Filmen er surrealistisk og voldelig og smuk
og hæsblæsende og man keder sig ikke, men mange pointer er mangetydige og
mystiske.

Fra : Maikki Fonneløp

Dato : 25-08-02 12:45

Bo Warming skrev:

> [...]
> og hæsblæsende og man keder sig ikke, men mange pointer er mangetydige og

Salon.com har en glimrende review av Mulholland Drive, for alle som lurer på
hva i helv... de egentlig så.... Underholdende og oppklarende.

http://dir.salon.com/ent/movies/feature/2001/10/23/mulholland_drive_analysis
/index.html

(få med hele linken)

--
- // -
mAikki

 With great power comes great responsibility

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 26-08-02 06:38

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message news:htS99.71679$pW1.20936@atlpnn01.usenetserver.com...
> [...]
> og hæsblæsende og man keder sig ikke, men mange pointer er mangetydige og

Det var dog den groveste forenkling at et plot jeg nogensinde har set???

--
Anders Hyltoft

Fra : Bo Warming

Dato : 28-08-02 21:19

A HYLTOFT> Det var dog den groveste forenkling at et plot jeg nogensinde har
set???
BW: Vil du ha detaljer, så
http://dir.salon.com/ent/movies/feature/2001/10/23/mulholland_drive_analysis
/index.html
Desværre er dette lidet tolkende , mest gennemgang.
Instruktøren David Lynch lægger vægt på at DER ER IKKE EEN RIGTIG TOLKNING -
og derfor fokuserer jeg på det, der var mest fængede for mig, vedr denne
indholdsrige, hæsblæsende, genialt nyskabende film
Goethe sagde at begrænsningens kunst er den største kunst, og dk.kultur.film
fundats siger intet om at man ikke må begrænse sig/forenkle - hvor er
problemet? Fortæl hvad du savner, kun konkret kritik er brugbar kritik.