Billede fra webcam
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 24-08-02 17:25

Hej alle. Jeg har et Logitech Express webcam forbundet til en computer via
USB. Mit spørgsmål går ret simpelt ud på hvordan jeg kan hente et billede
fra det, og gemme det på harddisken? Har i evt en URL eller kodeeksempel?

Mvh Mark

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 24-08-02 17:58

Hej,

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> wrote in message
> [...]
> fra det, og gemme det på harddisken? Har i evt en URL eller kodeeksempel?

Prøv at se på komponenterne på http://www.torry.net/video.htm

Selv har jeg brugt TVideo 2.3 af J. Huebler, og den er fin til det formål du
nævner.

Mvh.
Simon

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 24-08-02 18:20

> Prøv at se på komponenterne på http://www.torry.net/video.htm
>
> Selv har jeg brugt TVideo 2.3 af J. Huebler, og den er fin til det formål
du
> nævner.

Hej Simon. Jeg bruger Delphi 6, og såvidt jeg kan se virker komponentet kun
med V5-. Jeg prøvede at opdatere komponenten (pr. anbefaling fra Delphi),
men da brokkede den sig over manglende filer.

Mvh Mark

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 24-08-02 20:08

Hej,

> [...]
> med V5-. Jeg prøvede at opdatere komponenten (pr. anbefaling fra Delphi),
> men da brokkede den sig over manglende filer.

Jeg bruger Delphi 5 så jeg har ikke haft nogen problemer. Men du kan jo
prøve en af de andre komponenter op torry.net, og se om du kan finde noget
du kan bruge.

Du kan også bruge AVIcap funktionerne i windows, men det er mere besværligt.
Hvis du gør det, skal du have fat på Video for Windows headerne til delphi.
De ligger her:
http://www.delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY:46058

Endelig er det også muligt at bruge DirectX til at tilgå kameraet, men skal
du bare have et enkelt billede, så er det andet nok nemmere.

Simon

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 25-08-02 00:53

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra det, og gemme det på harddisken? Har i evt en URL eller kodeeksempel?

Man kan hente et Logitech (Quickcam) SDK på nettet. Det kræver dog at du
selv styrer headerfiler m.v. så det er selvfølgelig nemmere at finde nogle
komponenter der allerede er skrevet til Delphi.

M.v.h.
Olav