Andet multimedie
Jacs After Shot - Olympus C-3000 z
Fra : Tine Müller

Dato : 24-08-02 17:33

Kan det være rigtigt at jeg ikke kan bruge ovennævnte sammen. Jeg har set på
hjemmesiden her http://www.jasc.com/products/aftershot/support.asp?s=cameras
og her er mit kamera ikke nævnt. Håber at nogen kan hjælpe?

Jeg kan godt bruge CAMEDIA Master 2.0 som fulgte med kameraet til at
overføre mine billeder, men jeg synes at ovenstående er meget bedre og der
findes også noget der hedder Camio Viewer, men det kan jeg heller ikke få
til at virke.

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : emj

Dato : 24-08-02 21:15

Tine Müller skrev i <ak8cfi$293$1@sunsite.dk>:

>Kan det være rigtigt at jeg ikke kan bruge ovennævnte sammen. Jeg har set på
>hjemmesiden her http://www.jasc.com/products/aftershot/support.asp?s=cameras
>og her er mit kamera ikke nævnt. Håber at nogen kan hjælpe?

Jeg tror da fint, du kan bruge Aftershot, men du skal lige fortælle
afterShot, hvordan du ønsker at overføre billederne. Det gøres i
Camera/connections
Hilsen emj
--
http://mytrip.dk/enterpol/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Tine Müller

Dato : 25-08-02 07:22

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev

> Jeg tror da fint, du kan bruge Aftershot, men du skal lige fortælle
> afterShot, hvordan du ønsker at overføre billederne. Det gøres i
> Camera/connections

Jeg har taget et PrintScreen af mine indstillinger, prøv at se her
http://tinem.hjem.wanadoo.dk/connection.gif

Jeg har tilsluttet kameraet til en USB port i computeren og jeg har en
adapter tilsluttet kameraet til at overføre billederne.

Jeg kan ikke finde ud af, hvad det er jeg gør forkert?

Jeg har også Windows xp Professional, hvis det betyder noget.

Fra : emj

Dato : 25-08-02 08:12

Tine Müller skrev i <ak9t16$539$1@sunsite.dk>:

>Jeg har tilsluttet kameraet til en USB port i computeren og jeg har en
>adapter tilsluttet kameraet til at overføre billederne.

NÃ¥r du tilslutter dit camera med kabel direkte til en USBport, skal du
vælge USB(Mounted Drive) i stedet for "Seriel/USB"
Hilsen emj

Fra : Tine Müller

Dato : 25-08-02 08:28

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev

> Når du tilslutter dit camera med kabel direkte til en USBport, skal du
> vælge USB(Mounted Drive) i stedet for "Seriel/USB"

Først tak fordi du gider at hjælpe.

Nu ser det sådan her ud http://tinem.hjem.wanadoo.dk/2connection.gif og
virker stadigvæk ikke.

Måske er det noget med drivere og xp? Måske var der ikke drivere på min CD
til xp, men det virker med Camedia Master 2.

Fra : emj

Dato : 25-08-02 08:52

Tine Müller skrev i <aka0t3$jr1$1@sunsite.dk>:

>Nu ser det sådan her ud http://tinem.hjem.wanadoo.dk/2connection.gif og
>virker stadigvæk ikke.

Nu er det rigtigt.

>Måske er det noget med drivere og xp? Måske var der ikke drivere på min CD
>til xp, men det virker med Camedia Master 2.

Du berhøver jo hverken Camedia Master eller AfterShot eller noget
somhelst andet program til overførslen, hvis ellers du har den
korrekte driver installeret, for så skal du kunne se dit camera som et
ekstra drev "Ikke-permanent disk (F:)" og kan hente filerne direkte
derfra.

Camedia Master har jeg ikke installeret. Det eret totalt overflødigt
program.
Jeg har ikke XP, men ville da tjekke på www.olympus.dk om der skal en
særlig driver til i XP
Hilsen emj

Fra : Tine Müller

Dato : 25-08-02 09:02

> [...]

> derfra.
>
> Camedia Master har jeg ikke installeret. Det eret totalt overflødigt

Jeg fik Camedia Master 2 med kameraet og her skulle driverne være. Nu har
jeg fjernet denne version og installeret Camedia Master 2.5 og downloadet
opdateringen til denne. Der står noget på hjemmesiden her om at denne skal
være downloadet hvis xp skal virke ordentligt
http://www.olympusamerica.com/cpg_section/cpg_downloads.asp?Category=Digital
+Camera&Product=615&OS=Win

Jeg ville bare så gerne kunne bruge "Camio Viewer" og Jacs After Shot til at
overføre mine billeder, men det ser ikke ud til at det er så ligetil,
desværre.

Fra : emj

Dato : 25-08-02 09:15

Tine Müller skrev i <aka2tm$s5t$1@sunsite.dk>:

>Jeg ville bare så gerne kunne bruge "Camio Viewer" og Jacs After Shot til at
>overføre mine billeder, men det ser ikke ud til at det er så ligetil,
>desværre.

Prøv nu først at installere den rigtige driver til XP.
Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 25-08-02 09:38

> [...]

>overføre mine billeder, men det ser ikke ud til at det er så ligetil,

Kik her.
Jasc AfterShot har dit camera på listen
file:///C:/Programmer/After%20Shot/readme.html#cameras

Og det er IKKE en direkte tilslutning til USB, dit camera har, så
AfterShot skal connecte med "Seriel/USB"

Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 25-08-02 09:12

Tine Müller skrev i <ak9t16$539$1@sunsite.dk>:

>Jeg har tilsluttet kameraet til en USB port i computeren

....og så tager vi det hele forfra.
Såvidt jeg kan se på Olympus hjemmeside, så kan dit camera ikke
tilsluttes direkte til USBport, men tilsluttes via Seriel port.

Hvad mener du om det?
Hilsen emj

Fra : Tine Müller

Dato : 26-08-02 08:27

> [...]
> Såvidt jeg kan se på Olympus hjemmeside, så kan dit camera ikke
> tilsluttes direkte til USBport, men tilsluttes via Seriel port.

Hej emj

Fra manualen:
-------------
USB Connection
Microsoft Windows
Install the USB driver after CAMEDIA Master installation is finished.
1) Firmly connect the USB cable's PC plug (the larger one) to a USB port on
the computer, then connect the USB cable's (the smaller one) to the camera.
osv. osv.
---------------
Bag på min computer er der 2 stik til USB og det ene bruger jeg til mit
kamera. Hedder dette ikke en USB-port? Det fungerer jo fint med Camedia
Master, som tidligere nævnt.

> Kik her.
> Jasc AfterShot har dit camera på listen
> file:///C:/Programmer/After%20Shot/readme.html#cameras

Mit kamera er jo netop ikke nævnt her.
---------
Olympus: D-200L, D-220L, D-300L, D-320L, D-340L, D-500L and D-600L
--------------

Og så til hvad jeg startede med at bede om hjælp til.
> [...]

http://www.jasc.com/products/aftershot/support.asp?s=cameras
> og her er mit kamera ikke nævnt. Håber at nogen kan hjælpe?

Jeg har haft kontakt med en, som har et kamera, der hedder "Olympus C2040"
(dette kamera er heller ikke på ovenstående liste) og han har de samme
problemer.

Så konklusionen må være:
At det kun er de kameraer som er nævnt på ovenstående liste som kan bruge
disse funktioner. Ærgerligt.

Men du skal da have tak for dit forsøg på at hjælpe mig.

Fra : emj

Dato : 26-08-02 09:12

Tine Müller skrev i <akcl7u$iod$1@sunsite.dk>:

>Bag på min computer er der 2 stik til USB og det ene bruger jeg til mit
>kamera. Hedder dette ikke en USB-port? Det fungerer jo fint med Camedia
>Master, som tidligere nævnt.

cut

>Så konklusionen må være:
>At det kun er de kameraer som er nævnt på ovenstående liste som kan bruge
>disse funktioner. Ærgerligt.

Jeg har et C-4040Zoom og det står heller ikke på listen, men virker
udmærket. Til gengæld kan jeg ikke bruge CamediaMaster og det er da
også ganske overflødigt.

Hilsen emj