Software til SMS'er
Fra : John

Dato : 24-08-02 16:26

Hejsa,

Mangler et lille helt simpelt program til at sende SMS beskeder med. Via
datakabel til telefon...

--
Med venlige hilsener

John B. Jensen

Fra : Mr. Larsen

Dato : 24-08-02 17:19

"John" <jjensen@city.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Mangler et lille helt simpelt program til at sende SMS beskeder med. Via
> [...]
Hvis du har Nokia (3210-3310-3330+en mere som jeg ikke lige kan huske) kan
du bruge LogoManager
/Mr. Larsen

Fra : John

Dato : 24-08-02 20:27

Hej Larsen,

Ja, jeg har fundet ud af at Logomanager kan bruges - men er dog osgå
interesseret i noget helt helt simpelt, der ikke kan forvirre brugere af
softwaren for meget.

Kender du/andre alternativer??

--
Med venlige hilsener

John B. Jensen

Fra : Mr. Larsen

Dato : 24-08-02 22:34

> [...]
>
> Ja, jeg har fundet ud af at Logomanager kan bruges - men er dog osgå
> interesseret i noget helt helt simpelt, der ikke kan forvirre brugere af

Hej JBJ
Nu ved jeg ikke hvad forbindelse du har!
SmartSms kunne være en mulighed, men jeg tror nok det kun kan bruges til k56
eller ADSL, men
jeg er ikke sikker.
/Mr. Larsen

Fra : John

Dato : 25-08-02 15:04

> [...]
> Nu ved jeg ikke hvad forbindelse du har!
> SmartSms kunne være en mulighed, men jeg tror nok det kun kan bruges til

Hej Larsen,

Det var egentligt ikke meningen at bruge en online service - men det kan da
sagtens bruges. Desværre kom beskeden til mit eget mobilnummer hos Telmore,
ikke igennem hos smartsms.dk - det var tilsyneladende "ikke et GSM nummer".

Jeg har surfet rundt, men har ikke fundet noget software til at sende SMS
bekeder via sin PC og forbundet mobiltelefon - lidt utroligt det ikke
umidelart er at finde :-/

Forslag stadig velkomne...

Mvh
John

Fra : Mr. Larsen

Dato : 25-08-02 15:28

> [...]
>
> Jeg har surfet rundt, men har ikke fundet noget software til at sende SMS
> bekeder via sin PC og forbundet mobiltelefon - lidt utroligt det ikke

Hej JBJ
Smart SMS er også et program :
http://mudboy.hyperlink.cz/nokia/soft/smartsms50.zip
prøv at se om det dur.
/Mr. Larsen

Fra : Jesper Winding

Dato : 25-08-02 16:10

Virker ikke til ADSL/LAN forbindelse - og så ligger den nogle filer ind i
systemmappen der virker lidt suspekte, og som ikke forsvinder ved
afinstallation.

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/pulterkammer/

Fra : Mr. Larsen

Dato : 25-08-02 16:53

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Virker ikke til ADSL/LAN forbindelse - og så ligger den nogle filer ind i
> systemmappen der virker lidt suspekte, og som ikke forsvinder ved
> [...]

.......og dem fjerner man da bare igen, manuelt.

Fra : Jesper Winding

Dato : 25-08-02 17:16

Ikke så smart når det er dele filer med Windows - bare vær opmærksom på når
den spørger om den skal overskrive i indstallationen.

Fra : John

Dato : 25-08-02 18:54

> da
> Telmore,
> nummer".

SMS

> Hej JBJ
> Smart SMS er også et program :
> http://mudboy.hyperlink.cz/nokia/soft/smartsms50.zip
> prøv at se om det dur.
> /Mr. Larsen

Hej igen,

Der bliver talt om det ikke fungerer på en ADSL og over LAN forbindelser?
Hvordan virker softwaren - igennem SMS gateways på internettet eller via en
opkobling til en mobiltelefon? Hvis det sidste - hvorfor afhænger
funktionaliteten af sin forbindelse til Nettet?

Det bedste ville være noget der kunne anvende en mobiltelefon til at sende
med....

Tak for svarene dog........

Mvh
John

Fra : Jesper Winding

Dato : 25-08-02 19:00

den kan sende via Modem, Gateway eller Proxy - Jeg har ikke lige nogen idé
om hvorfor de ikke har taget højde for direkte forbindelser... måske er de
ikke vant til den slags på Island? tilsyneladende er det der de er
baseret...

Fra : John

Dato : 25-08-02 21:58

> [...]
> om hvorfor de ikke har taget højde for direkte forbindelser... måske er de
> ikke vant til den slags på Island? tilsyneladende er det der de er

Kan den Gateway være sin egen SMS gateway via en mobiltelefon? - det kan det
vel næppe....

Fra : Palle Jensen

Dato : 25-08-02 19:06

> Det bedste ville være noget der kunne anvende en mobiltelefon
> til at sende med....

Det er stadig ikke gået op for mig hvilken mobiltelefon du har?!

Hvad er det?

Fra : John

Dato : 25-08-02 22:01

"Palle Jensen" <misterp@ducktrucks.dk> skrev i en meddelelse

> Det er stadig ikke gået op for mig hvilken mobiltelefon du har?!
>
> Hvad er det?

Det er i princippet ligemeget hvilken mobiltelefon der er tale om - vi har
en 3-4 forskellige slags Nokia vi hovedsageligt benytter - idéen er blot at
sætte et datakabel på - og bruge mobiltelefonen som sender.

Jeg antog at dette ikke var så usædvanligt og der fandtes forskelig slags
software til dette. Men Nokia Logomanager - er hidtil det eneste jeg
kender...

Fra : Tom K.

Dato : 28-08-02 13:52

Hvordan kører man den anden "vej".... dvs. man modtager en SMS og så via et
kabel til PC'en? gerne til et Visual Basic program som man evt. kan bygge
vidre på.

Tom

Fra : Mindless

Dato : 28-08-02 09:47

Hvad med Nokia Datasuite? det er måske ikke lille og simpelt....
http://www.nokia.com/phones/datasuite/30/software.html

/Roland.