Flash og ekstern XML
Fra : BearNice

Dato : 24-08-02 15:33

Hej NG
Jeg sidder og laver en menu, hvor indholdet (overskrifterne) ligger i
en ekstern XML-fil, sådan at andre i klubben, hvortil websiten laves
til kan rette i den.
Mit problem er, at jeg skal bruge æ,ø og å til f.eks. 'Trænere',
'Stævner', 'Øvelser' og 'Årsregnskab'.
Jeg kan ikke få dette til, da æ, ø og å "falder ud" sammen med
bogstavet efter.
Jeg har sat følgende ind i xml-filen for at specifisere tegnsættet:
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>.

Er der nogle der kender til en løsning på dette problem?

Mvh. Bjørnar Jørgensen

Fra : itgrafen

Dato : 25-08-02 18:37

"BearNice" skrev d. 24-08-02 15:33 dette indlæg :
> [...]
> <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>.
>
> Er der nogle der kender til en løsning på dette problem?

Hej Bjørnar

du skal definere i tekstoptions at flash skal medtage alle typer, så kan
den også bruge de danske
håber at det hjælper

dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : BearNice

Dato : 25-08-02 20:55

On Sun, 25 Aug 2002 17:36:57 GMT, "itgrafen" <itgrafen.news@kandu.dk>
wrote:

>Hej Bjørnar
>
>du skal definere i tekstoptions at flash skal medtage alle typer, så kan
>den også bruge de danske
>håber at det hjælper
>
>dorthe

Hvordan gør jeg det?
Jeg er novice ift. Flash, og prøver på at gøre brug af den 'Menu' som
følger med det nyanskaffede Flash MX.

Mvh. Bjørnar

Fra : Michae\(:

Dato : 27-08-02 18:02

> Hvordan gør jeg det?
> Jeg er novice ift. Flash, og prøver på at gøre brug af den 'Menu' som
> følger med det nyanskaffede Flash MX.
>
> Mvh. Bjørnar

Du skal bruge <![CDATA[ din tekst ]]> til at omslutte den tekst
der indeholder dine specialtegn i dit XML-dokumentet.
Ref: http://www.flashfaq.dk/spg.asp?faq=204

Eller konvertere dit output som UTF-8 format.
Det kan gøres på flere måder;
http://www.flashfaq.dk/spg.asp?faq=196

Mvh, Michael

Fra : hofnof

Dato : 28-08-02 23:09

Michae\(: wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:

> [...]
> der indeholder dine specialtegn i dit XML-dokumentet.
> Ref: http://www.flashfaq.dk/spg.asp?faq=204
>
> Eller konvertere dit output som UTF-8 format.

Du har fat i det rigtige. Brug: <?xml version="1.0"
encoding="iso-8859-1"?> og gem som UNICODE så skulle du være påden sikre
side.
> Mvh, Michael

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : BearNice

Dato : 29-08-02 00:06

On Wed, 28 Aug 2002 22:09:22 +0000 (UTC), hofnof
<mormeineke@hotmail.com> wrote:

Så var den der!
Tusen tak for hjælpen.

Mvh. Bjørnar