Hvad er dette? (OT)
Fra : Kiki Riis Ebbesen

Dato : 24-08-02 14:55

Hvad er Solaris 8?
Jeg spørger i denne gruppe, fordi jeg ikke har det så godt med andre
grupper...

Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvad man evt. kunne få for en bog
som min kæreste netop har fundet i sit rod... Der står på den:

Writing
OpenVMS Alpha
Device Drivers
in C

Developers guide and reference manual

(Margie Sherlock * Leonard Szubowicz)

--
Med venlig prusten
elgo alias Kiki Riis Ebbesen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 24-08-02 15:07

elgo@post3.tele.dk (Kiki Riis Ebbesen) writes:

> Hvad er Solaris 8?

Det er Sun Microsystems UNIX operativ system. Det kører primært på
computere med SPARC processorer, samt en begrænset mængde x86
computere. Det kan hentes (næsten gratis) fra www.sun.com.

> Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvad man evt. kunne få for en bog
> som min kæreste netop har fundet i sit rod... Der står på den:

> [...]

Prøv at se på f.eks. amazon's brugt sider. OpenVMS er bestemt ikke de
mest udbredte system længere, faktisk må det det nærmest betegnes som
forældet, så du skal nok ikke regne med ret meget.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Kiki Riis Ebbesen

Dato : 24-08-02 15:47

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> wrote:

> Det er Sun Microsystems UNIX operativ system. Det kører primært på
> computere med SPARC processorer, samt en begrænset mængde x86
> computere. Det kan hentes (næsten gratis) fra www.sun.com.
Okay, tror du det er muligt at finde en, som vil have en sådan pakke?

> Prøv at se på f.eks. amazon's brugt sider. OpenVMS er bestemt ikke de
> mest udbredte system længere, faktisk må det det nærmest betegnes som
> forældet, så du skal nok ikke regne med ret meget.
Hmmmm, det var heller ikke tanken - mest at komme af med noget af hans
gamle rod ;) jeg har det bare bedst med at give den til en der vil have
den (hvis det findes), istedet for skraldespanden.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-08-02 15:27

On Sat, 24 Aug 2002 15:54:54 +0200,
Kiki Riis Ebbesen <elgo@post3.tele.dk> wrote:
> Hvad er Solaris 8?

Sun's unix.

> Jeg spørger i denne gruppe, fordi jeg ikke har det så godt med andre
> grupper...

Så opfør dig pænt :)

> Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvad man evt. kunne få for en bog
> som min kæreste netop har fundet i sit rod... Der står på den:
>
> Writing OpenVMS Alpha Device Drivers in C
> Developers guide and reference manual

OpenVMS er Digital, senere Compaq nu HPs styresystem til
mainframe verdenen. Det er et døende produkt idet HP har annonceret
at al support stopper inden 5 år.

--
Povl H. Pedersen -
Use 2 letters from first+last name to form username@home.terminal.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-08-02 23:24

elgo@post3.tele.dk (Kiki Riis Ebbesen) writes:

> Hvad er Solaris 8?
> Jeg spørger i denne gruppe, fordi jeg ikke har det så godt med andre
> grupper...

Solaris 8 er det operativsystem som Sun har lavet til sine maskiner.
Ikke Apple-kompatibelt.

> Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvad man evt. kunne få for en bog
> som min kæreste netop har fundet i sit rod... Der står på den:

> [...]

Næppe meget. Prøv at sælge den på den uddannelsesinstitution han var
tvunget til at købe den.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Kiki Riis Ebbesen

Dato : 25-08-02 00:28

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Solaris 8 er det operativsystem som Sun har lavet til sine maskiner.
> Ikke Apple-kompatibelt.
Nej, derfor det er OT jo, men jeg ville bare først spørge her.

> Næppe meget. Prøv at sælge den på den uddannelsesinstitution han var
> tvunget til at købe den.
Jamen det er alt sammen bare noget der er dukket op... Han har alt
muligt indenfor hardware/software, meget af det er ældgammelt og han ved
ikke hvor det er kommet fra ;)
Jeg render bare og stikker næsen i tingene, for at få lidt mere plads.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 29-08-02 03:07

> [...]

> ikke hvor det er kommet fra ;)
> Jeg render bare og stikker næsen i tingene, for at få lidt mere plads.

Øhhmmm skulle der nu dukke noge sære computerblade op, fra
firserne/halvfemserne og/eller andet sært læsestof. Så er jeg
storforbruger af den slags. Jeg vil ikke betale andet end portoen (med
mindre det er noget rigtigt kult :) men i stedet for at smide det ud, så
vil jeg nok godt tage det

Mojn, Thomas

Fra : David Blangstrup

Dato : 29-08-02 08:03

On Thu, 29 Aug 2002 4:06:58 +0200, Thomas Boelskifte wrote
(in message <1fhnsh3.1jx09mr19kqhhyN%engineering@boelskifte.dk>):

> [...]
> storforbruger af den slags. Jeg vil ikke betale andet end portoen (med
> mindre det er noget rigtigt kult :) men i stedet for at smide det ud, så

Men du er ikke interesseret i mere up to date Mac blade? Jeg har nemlig en
stak MacAddicts fra 98-99-2000Š

Mojn, David

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 30-08-02 02:18

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Men du er ikke interesseret i mere up to date Mac blade? Jeg har nemlig en
> stak MacAddicts fra 98-99-2000...

JO! Jeg har alle MacAddicts fra nr. 33 (maj 99) og frem. De tidligere
vil jeg gerne passe på og sætte i en pæn ældrebolig for dig, name your
price

Mojn, Thomas

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-08-02 08:09

On Fri, 30 Aug 2002 3:18:04 +0200, Thomas Boelskifte wrote
(in message <1fhpl03.125ps81ordtdsN%engineering@boelskifte.dk>):

> JO! Jeg har alle MacAddicts fra nr. 33 (maj 99) og frem. De tidligere
> vil jeg gerne passe på og sætte i en pæn ældrebolig for dig, name your
> price
>

> Mojn, Thomas

Har du også alle CDRommerne? Jeg har nemlig en pæn mappe med dem alle i.
Hvad med lidt MacWorld? Og nu vi er ved det, jeg har også nogle spil,
RailRoad Tycoon II, Diablo I, Quake II,Duke Nukem 3D, Deadlock, Morpheus,
Tombraider II, Myth II Soulblighter, Duke it out in DC, Shadow Warrior og det
fede Dark Colony. Alle, selvfølgelig, pre Mac OS X. Åh, ja, og så har jeg en
lille sød, velfungerende Mac SE Education, med tror jeg, Mac OS 6.1 eller
sådan noget. Alt sammen gratis, hvis det kan gå til en, der virkelig vil
bruge det til noget.
Mojn, mojn - David
P.S.: Og ja, Thomas, jeg ved du kun er til galf.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Kiki Riis Ebbesen

Dato : 29-08-02 21:08

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> [...]
> storforbruger af den slags. Jeg vil ikke betale andet end portoen (med
> mindre det er noget rigtigt kult :) men i stedet for at smide det ud, så
Jeg er oxo mest interesseret i at få smidt min kærestes ubrugelige ting
ud... Det med penge er jeg bare nødt til at spørge om, pga. ham ;) Den
der bog må du for min skyld gerne få - hvis du vil eje den altså, så må
jeg sende den fra arbejdet, hvis den vejer under 2 kg :)=