Modem
Fra : Kim

Dato : 24-08-02 13:35

Kan man bruge et standard serielkabel (PC) til at koble
et modem på en MAC, eller kræver den et specialkabel.
Det drejer sig om et Eicon Diva ISDN TA.

Mvh, Kim

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-08-02 14:48

On Sat. d. 24 Aug. 2002 kl. 12:34 GMT, Kim wrote:

> Kan man bruge et standard serielkabel (PC) til at koble
> et modem på en MAC, eller kræver den et specialkabel.
> Det drejer sig om et Eicon Diva ISDN TA.

til beige old-world mac'er skal du bruge et special kabel (med rundt
stik) Til new-world kan du ikke bruge serelle modemer, kun USB... (i
øvrigt har alle new-world maskine indbygget modem.

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Peter Gersmann

Dato : 24-08-02 20:16

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> til beige old-world mac'er skal du bruge et special kabel (med rundt
> stik) Til new-world kan du ikke bruge serelle modemer, kun USB... (i
> øvrigt har alle new-world maskine indbygget modem.

Men de har ikke ISDN. At en ISDN TA så ikke er et modem - åh ja

1. Computere med rundt stik og billede af telefonrør (de er beige eller
ældre PowerBooks) -> specielt serielt kabel til mac.

2. Computere med USB (alle andre farver end beige) -> køb en ISDN TA med
USB, en ISDN Router eller skift til ADSL (evt. i betal efter forbrug).

//Peter Gersmann

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-08-02 21:03

> til beige old-world mac'er skal du bruge et special kabel (med rundt
> stik) Til new-world kan du ikke bruge serelle modemer, kun USB... (i
> øvrigt har alle new-world maskine indbygget modem.

Strengt taget kan man vel godt fravælge modem og spare kr. 290,-, hvis
man køber en G4. Det foresvæver mig endda, at man tidligere har kunnet
spare mere, men det er dagens pris på Apple Store.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Lindskou