Hjælp med justering
Fra : Quazimodo

Dato : 24-08-02 13:01

Hejsa!

Jeg har et problem med justering af min skærmstørrelse.
Jeg kører normalt med en opløsning på mit skrivebord på 1024x768x32 i 100
hz.
Mit problem er at når jeg skal spille f.eks Diablo som max kan køre i
800x600, så får jeg de her sorte bjælker...dvs billedet når ikke til kant
pga den lave opløsning.
Når jeg justerer billedet så det går til kant inde i Diablo, så følger min
skrivebordsstørrelse med, så det går ud over kanterne:/

Jeg ved ikke om det er min skærm, mit grafikkort eller bare en
windowsindstilling.

Det må da være muligt at justere sin skærm "ingame" uden at størrelsen på
skrivebordet bliver justeret med op i størrelse?!?

Jeg kører med:
ECS K7S5A motherboard
AMD XP1800+
17" Viewsonic p70f
Point of View Gforce4 Ti4200 med nvidia detonator(28.32)
384 SDPC133 ram
SB 128
Windows 98SE
DirectX 8.1

Alt hjælp modtages med kyshånd..og på forhånd tak:)

Mvh Quazimodo

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 24-08-02 13:28

"Quazimodo" <quazimododk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Når jeg justerer billedet så det går til kant inde i Diablo, så følger min
> skrivebordsstørrelse med, så det går ud over kanterne:/

Endten er det din skærm der ikke fatter at der skiftes opløsning/frekvens,
og at den derfor skal gemme to sæt instillinger (gamle "analoge" skærme har
dette problem, mens de nyere "digitale" - der egentlig er analoge skærme med
digital styring skulle klare det) - eller også er det spillet der rent
faktisk kører i Windows opløsningen på 1024x768, men så bare bruger de
800x600 i midten af skærmen....

/Lars

Fra : Quazimodo

Dato : 24-08-02 14:43

Det lader til at spillet kører i windows opløsningen, som du siger.

Jeg spiller også AoT(skydespil) og det kører jeg i 1024x768, så der passer
opløsningen fint nok.
Men ændrer jeg opløsningen på mit skrivebord til f.eks 1280x960 så går Aot
heller ikke til kant.

Er der en windowsindstilling el. lign. som gør at jeg kører med samme
opløsning i spil som på skrivebordet?

Jeg har lige været ude og købe skærmen og grafikkortet, så jeg er lidt øv
over det:/

PS: ups Lars kom vist til at sende den som mail til dig også:/ sorry for det

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 24-08-02 15:00

> [...]
> heller ikke til kant.
>
> Er der en windowsindstilling el. lign. som gør at jeg kører med samme

Kan være en instilling på driveren til dit grafik kort, men jeg har aldrig
set et kort der opfører sig på den måde.