Sp. om eu-harmonisering af afgifter
Fra : Cleaner

Dato : 24-08-02 12:46

Hej i NG

Er der nogen her i gruppen der ved konkret om den eu-harmonisering af
afgifterne på nye biler, der skal træde i kraft pr. 1/10-02, også
gælder nye Motorcykler??
Jeg har prøvet at søge i google, men kan kun finde sparsom information
om afgiften vedrørende biler......

mvh
Cleaner

Fra : Thomas W.

Dato : 24-08-02 13:10

"Cleaner" <cleanerm@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> gælder nye Motorcykler??
> Jeg har prøvet at søge i google, men kan kun finde sparsom information

Har du prøvet at kigge på http://www.europa.eu.int/index_da.htm ?

/Thomas W.

Fra : Cleaner

Dato : 24-08-02 13:17

>Har du prøvet at kigge på http://www.europa.eu.int/index_da.htm ?

Ja, men jeg synes det virker meget uoverskueligt, men hvis du har
nogle gode relevante søgeord jeg kan bruge, kan jeg da godt prøve
igen......

Cleaner

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 24-08-02 17:05

> [...]
> gælder nye Motorcykler??
> Jeg har prøvet at søge i google, men kan kun finde sparsom information

svjv er mc'er allerede rimeligt harmoniserede. Dette skyldes nok, at dk er
så lille et mc marked, at importørerne ikke kan opnå special rabatter, som
det er tilfældet for nogle bilmærker.
mvh
Anders O

Fra : Cleaner

Dato : 24-08-02 17:38

> [...]
>så lille et mc marked, at importørerne ikke kan opnå special rabatter, som

Hvis det er rigtigt det du siger, så er der jo ikke noget der haster,
for ellers skulle jeg skynde mig at købe en ny Yamaha 600 Fazer inden
d. 1/10-02, da den ellers ville blive temmelig meget dyrere.......

Cleaner

Fra : Thomas W.

Dato : 24-08-02 20:06

"[8260]Anders Olesen"
<9822@NuHaaberJegIkkeDerErNogenDerHarEtDomaeneDerHedderSaadanHer.e.iha.dk>
wrote in message news:3d67ad82$0$1446$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> så lille et mc marked, at importørerne ikke kan opnå special rabatter, som

Var det ikke en sag for Lisbeth at undersøge det EU-mæssige?

/Thomas W.

Fra : Richard Pade

Dato : 24-08-02 21:16

Cleaner wrote:
> Er der nogen her i gruppen der ved konkret om den eu-harmonisering af
> afgifterne på nye biler, der skal træde i kraft pr. 1/10-02, også
> gælder nye Motorcykler??

Det er svært at få et klart svar på; men BMW-Jens i Rødovre fortalte i
foråret, at BMW-importøren vil trække importen af civile BMW'er tilbage,
hvis ikke staten nedsætter afgifterne. Det skulle hænge sammen med en
prisstigning fra BMW-fabrikkens side.

Mit bedste gæt er, at det afhænger af det enkelte mærke, om de vil
benytte lejligheden til at udligne kostpriserne i EU.

> Jeg har prøvet at søge i google, men kan kun finde sparsom information
> om afgiften vedrørende biler......

Næ, det er svært at få nogen til at gå ind i det; jeg har selv forsøgt
at vække Tourin Nyts interesse for emnet, men det fængede ikke. Utroligt
nok i betragtning af, hvor stor betydning spørgsmålet har for
touring-klubbens mange medlemmer.

Richard Pade
'85 VF750S Veffer Dancer
'89 GB500 Clubman Another Nordic GreyBeard

Fra : Jan Petersen

Dato : 25-08-02 12:46

> [...]
> at vække Tourin Nyts interesse for emnet, men det fængede ikke. Utroligt
> nok i betragtning af, hvor stor betydning spørgsmålet har for

Det var der vel heller ingen der havde forventet - prøv i stedet for DMC -
de arbejder da for medlemmernes interesse

Mvh Jan Petersen

Fra : Richard

Dato : 25-08-02 21:15

Jan Petersen wrote:

> Det var der vel heller ingen der havde forventet - prøv i stedet for DMC -
> de arbejder da for medlemmernes interesse

Javel, det vil jeg overveje, men hvad har DMC så hidtil gjort for at kaste lys
over spørgsmålet?

Richard

Fra : Geely Motor

Dato : 26-08-02 17:39

Kære Cleaner

Der er ikke tale om en EU harmonisering af afgifter, men derimod en
harmoniseringen af priserne uden afgifter. Dette er sket fordi det er
konkurrenceforvridende at bil/mc fabrikker kan sælge til forskellige priser,
alt efter hvilket land man bor i, da køretøjer nemmere end tidligere kan
in-og eksportereres.

Jeg er selv importør af Geely og vi får ikke nogen prisstigninger. Geely
sælger til samme pris over hele verden.

Med venlig hilsen

Ove Ovesen
Geely Motor
sale@geely.dk
www.geely.dk

Fra : Cleaner

Dato : 30-08-02 23:45

Jeg har skrevet til Yamaha importøren, og deres svar var at, efter
hvad de har fået oplyst gælder det kun 3 eller 4 hjulede køretøjer, og
hvis det er rigtigt er der ingen grund til panik........

Cleaner