Jaguar - Første indtryk
Fra : Jesper

Dato : 24-08-02 10:07

Jeg hentede Jaguar ved midnatsmessen hos Attention software og
installede i nat. Det er en 2 CD installation der tog ca. 75 min på min
PowerMac G4/400 MHz. Så langt, så godt. Der var nogle småproblemer med
opløsningen der havde ændret sig til 1024 x 768 fra 1280 x 1024 og så
duer Norton Antivirus 8.0.2 ikke under Jaguar og det gør LiteSwitch
heller ikke. OS 9 starter op som lyn og torden under Jaguar, efter OS X
lige har opdateret nogle filer i Classic første gang man kører det.og i
det hele taget kører OS 9 nu langt hurtigere under Jaguar. Finderen er
blevet meget hurtigere under Jaguar. Der er også forbedringer i Java,
LimeWire er væsentligt mindre træg nu.

--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-08-02 15:02

On Sat. d. 24 Aug. 2002 kl. 09:06 GMT, Jesper wrote:

> OS 9 starter op som lyn og torden under Jaguar, efter OS X
> lige har opdateret nogle filer i Classic første gang man kører det.og i
> det hele taget kører OS 9 nu langt hurtigere under Jaguar.

Man kan envidere bruge indstillinegr , ævlemnuemner osv fra
~/Library/Classic svarende til under Multiple users under Mac OS 9.
Dvs det er ikke længere nødvendigt med mere en en Mac OS 9
systemmappe. Sidst men ikke mindst er det nu muligt at lade OS X
promte brugeren om denne vittiligt vil staret Classic.

> Finderen er blevet meget hurtigere under Jaguar.

ja og mere brugbar - redigering af brugerrettigheder, springloadet
folders, indstillig skriftstørrelse, info uinder navn - masser af rare
features bortset fra at man stadig ikke kan oprette og redigere hverken
hardlinks eller symbolske links.

> Der er også forbedringer i Java, LimeWire er væsentligt mindre træg nu.

ja det har jeg også bemærket - Thorbjørn, hvordan benchmarker man
java? Umidelbart tror jeg at 10.2 og Darwin er så meget hurtigere at
også java (uden GUI) er hurtigere - selv unden den endnu ikke frigivne
1.4

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>