Så er den købt :-)
Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 24-08-02 09:48

Er lige kommet hjem fra Officeline (Kbh.) med et stk. 10.2 og en
"Jag-wiiiiire" t-shirt (hallå mand, hvor sejt...).

Pokkers, det er sådan et dejligt vejr ...

--
Thomas Tvegaard
<http://homepage.mac.com/tvegaard/> (Så længe det varer!)

Fra : Jesper

Dato : 24-08-02 10:09

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> Er lige kommet hjem fra Officeline (Kbh.) med et stk. 10.2 og en
> "Jag-wiiiiire" t-shirt (hallå mand, hvor sejt...).

Købte den i nat Hos Attention.

> Pokkers, det er sådan et dejligt vejr ...

Også det

Thomas Tvegaard
<http://homepage.mac.com/tvegaard/> (Så længe det varer!)

Det varer ligesålænge du betaler for det!
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 24-08-02 10:14

Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Det varer ligesålænge du betaler for det!

Skal vi ikke bare sige, at det var sjovt så længe det varede, og hvis
abonnementsformen havde givet mulighed for fravalg med passende
reduktion i prisen, så ville signaturen have set anderledes ud.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-08-02 15:07

On Sat. d. 24 Aug. 2002 kl. 09:13 GMT, Thomas wrote:

> Skal vi ikke bare sige, at det var sjovt så længe det varede, og hvis
> abonnementsformen havde givet mulighed for fravalg med passende
> reduktion i prisen, så ville signaturen have set anderledes ud.

enig... jeg gav gerne 20-30 $ for en 5MB imap og 10MB webdav... resten
af featuresne som eks backup, 200MB og virex (who cares...) vil jeg
aldrig bruge og slet ike betale a woopin 99$ for.

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : thomas tomcat

Dato : 24-08-02 10:31

in article 1fhf1x4.1kkkbw61wj2yyoN%tvegaard@mac.com, Thomas Tvegaard at
tvegaard@mac.com wrote on 24/08/02 10:48:

> en
> "Jag-wiiiiire" t-shirt (hallå mand, hvor sejt...).

:start sprogminut:

dengang SJobs på TV blev ved med at sige [Jag-uaiå] istf [ja-gu-ar], syns
jeg han havde talefejl.

- så kiggede jeg efter, og i min gamle ordbog fra 1921 var dette den helt
korrekte udtale -- i den nye er det lidt modereret, men han er åbenbart helt
korrekt. Vores/ min hidtidige udtale har været den 'forkerte'.

..end of sprogminuttet.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 24-08-02 10:42

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> - så kiggede jeg efter, og i min gamle ordbog fra 1921 var dette den helt
> korrekte udtale -- i den nye er det lidt modereret, men han er åbenbart helt
> korrekt. Vores/ min hidtidige udtale har været den 'forkerte'.

Hum, jeg erindrer ikke at det ord var en del af pensum i engelsk i
folkeskolen i 70'erne - og heller ikke senere på højere
uddannelsesniveauer. Gisp! Tænk aldrig at have haft et praktisk
udtaleforhold til "jaguar" på engelsk - er det et liv uden indhold?

Fra : thomas tomcat

Dato : 24-08-02 10:46

in article 1fhf4co.1l48xedwkobgrN%tvegaard@mac.com, Thomas Tvegaard at
tvegaard@mac.com wrote on 24/08/02 11:42:

> Gisp! Tænk aldrig at have haft et praktisk
> udtaleforhold til "jaguar" på engelsk

altså ikke mine ord igen, men JEG ville jo immervæk nok ha forlangt
skolepenge igen, og en jaguar er endda sådan et nydeligt dyr.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 24-08-02 10:52

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> altså ikke mine ord igen, men JEG ville jo immervæk nok ha forlangt
> skolepenge igen, og en jaguar er endda sådan et nydeligt dyr.

Jeg tror vores engelskbøger var gamle - de handlede altid om timelange
engelske teselskaber. De ku' seføli' godt have proppet en
storvildtsjæger ind, men på den anden side - jaguar det er Sydamerika,
ikke? Og briter tog vist kun til Afrika...

Nej, nu vil jeg i gang med at installere 10.2!

Fra : thomas tomcat

Dato : 24-08-02 12:19

in article 1fhf4uc.w6dr0zftjt1gN%tvegaard@mac.com, Thomas Tvegaard at
tvegaard@mac.com wrote on 24/08/02 11:51:

> [...]
> storvildtsjæger ind, men på den anden side - jaguar det er Sydamerika,
> ikke? Og briter tog vist kun til Afrika...

Nej, men det var osse bare fordi, det var jo så mærkligt a ha ble ve mæ a
sige det på den måde. Så måtte jeg jo straks slå det op, for han virker jo
ikke som en mand, der har talefejl ellers.

> Nej, nu vil jeg i gang med at installere 10.2!

når det engang bliver min tur, vil jeg helt sikkert gøre detsamme.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-08-02 23:19

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> writes:

> Nej, men det var osse bare fordi, det var jo så mærkligt a ha ble ve mæ a
> sige det på den måde. Så måtte jeg jo straks slå det op, for han virker jo
> ikke som en mand, der har talefejl ellers.

Kiggede lige i en USA'sk ordbog. (jag'wär') var lydskriften, så Jobs
er nok rigtigt på den.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 24-08-02 12:34

> dengang SJobs på TV blev ved med at sige [Jag-uaiå] istf [ja-gu-ar], syns

Følgende er hvad min amerikanske Webster's Encyclopedic Unabridged
Dictionary of the English Language skriver (når nu emnet er udtale mm.):
"jag·uar (jag'wär), n. A large, ferocious, spotted feline, Panthera onca, of
tropical America. [< Pg < Tupi jaguara]"
Og Websters fonetiske tegn til udtale er følgende:
j just, badger, fudge
a act, bat, marry
g give, trigger, beg
w west, away
ä alms, art, calm
r read, hurry, near.
- jamen, det står der - to stavelser. Og det er vel også ligemeget. Kalder
vi ikke versionen 10,2 i byen? Det gør jeg når jeg skal ned i Fredgaard og
købe den, for ekspedienten aner nok ikke hvad jeg snakker om hvis jeg siger
Jaguar.

Fra : thomas tomcat

Dato : 24-08-02 14:36

> Webster's Encyclopedic Unabridged
> Dictionary of the English Language:
> "jag·uar (jag'wär).snip.
> [ Tupi jaguara]"

Den sidste linie betyder (såVidtJegVe) at ordet er hvidMandsaxet fra
indianersproget Tupi [jag'wär] hvor det betyder kødædende (dyr).

det kødædende OS.

(rRROAAaurr.. jegskakomme efterdig, better run while U still got windows to
polish)).