Andet multimedie
bentjuul 3670
Fjerne røde øjne i Photoshop
Fra : rondo

Dato : 24-08-02 00:43

Jeg har taget en masse billeder med mit digital kamera, men på nogle af dem
har personerne røde øjne. Jeg er ret overbevist om, at man kan fjerne disse
i Photoshop 7.0, men ved ikke lige hvordan. Er der en venlig sjæl, der vil
hjælpe mig?

rondo (remove x's from e-mail address)
___________________________
I'm the captain on this ship......
and I have my wife's permission to say so

Fra : Madsen

Dato : 24-08-02 00:50

rondo skrev:

> [...]
> at man kan fjerne disse i Photoshop 7.0, men ved ikke lige
> hvordan. Er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig?

Der er som sædvanlig flere måder at gøre det på i et program som
Photoshop, men een af måderne er beskrevet her:
http://www.rgbnet.co.uk/ilyons/tutorials/tutorial_4_1.htm

Madsen.

Fra : Mikael

Dato : 24-08-02 10:00

Let nok.

1. marker øjet (iris) med lasso'en, gå til menuen select-feather (et par
pixels, som det nu passser).

2. Gå til menuen image-adjustments-hue/saturation (shortcut ctrl+u). Marker
colorize i højre side af kontrolboksen. juster på hue, finjuster med
lightness og saturation.

Denne metode bruges også til at ændre folks øjenfarve generelt.

Mikael

Fra : B. Sørensen

Dato : 24-08-02 19:59

"rondo" <xxxrondo@post.cybercity.dk> wrote

| Jeg har taget en masse billeder med mit digital kamera, men på nogle
af dem
| har personerne røde øjne.

Tweak freak:
Image > Adjust > Selective Color