Dårlige oplevelser fik mig til at gå
Fra : Live4Him

Dato : 23-08-02 22:52

Jeg kom i en årrække fast i en menighed, men jeg stoppede. Hvorfor stoppede
jeg med at komme ? De oplevelser vil jeg gerne fortælle om. Jeg har haft
både gode og dårlige oplevelser, men det var de dårlige sidst i Faderhuset
der knækkede mig psykisk.

Jeg er frafalden i deres øjne. Frafalden er et begreb man bruger i negativ
betydning og det har en negativ klang omkring sig. En frafalden er en som
var noget, men som er noget mindre nu, om han end har et forhold til Gud.
Ellers er han ingenting.

Der ligger også det i begrebet frafalden at man selv er skyld i at man ikke
kommer mere. At det kunne være menighedens ledelse eller enkelte
magtmennesker i menigheden som bevidst eller ubevidst er årsag til det,
kommer aldrig på tale. At stemple de tidligere kirkegængere som frafaldne er
en bekvem måde for menigheden at fralægge sig ansvar.

Hvis et menneske til stadighed i en menigheds-sammenhæng bliver dårligt
behandlet, manipuleret, ignoreret og nedladende behandlet, og denne person
går fordi han er træt af at blive såret og træt af at han aldrig får lov at
tale om sine følelser, er han så en frafalden ? Eller er han et såret
menneske der blev svigtet ?

Den dobbelte uretfærdighed er det. Dobbelt fordi personen blev såret og
svigtet tillige med fik skylden selv. Man bruger fra menigheden en
forsvarsmekanisme hvor alt bliver åndeliggjort. "Det er sikkert pga. synd
han ikke kommer mere". "Hvis han bare.." "Han må omvende sig og..." "Håber
han vender tilbage til Gud".

Det er *ham* som er problemet - ikke os.
Det er den svage som bliver gjort til syndebuk - ikke de stærke.

jørgen.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-08-02 00:55

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> både gode og dårlige oplevelser, men det var de dårlige sidst i Faderhuset

Jeg bør nok ikke sige det, men gør det alligevel: Ligesom jeg kan se
magtbegæret tydeligt hos nogle politikere på den yderste højrefløj, herunder
en kvinde som Pia Kjærsgaard, så mener jeg også at jeg kan se det hos en del
religiøse prædikanter. Ruth Eversen er een af dem.
Hun vil måske gerne være "Big Mama" i sit foretagende, men jeg finder det
ulækkert og decideret ugudeligt, hvis "Faderhuset" skal gøres til et andet
hedensk "Magna Mater-Tempel" med Ruth Eversen som Ypperstepræstinde, Orakel
og subsidiært Gudinde?

Jeg er nok lidt gammeltestamentligt mandschauvanistisk på dèt område...

Jeg tror fuldt ud på din skildring af Faderhuset, for jeg har også set
lignende beskrivelser på hjemmesider.

Religiøs prestige er magt, og magt korrumperer.

> [...]
> han ikke kommer mere". "Hvis han bare.." "Han må omvende sig og..." "Håber

"Faderhuset"=Gud?

Vorherrebevares! Bogstaveligt talt!

> Det er *ham* som er problemet - ikke os.
> Det er den svage som bliver gjort til syndebuk - ikke de stærke.

Rovdyr, herunder ulve, arbejder på samme måde: Find det svageste dyr i
bytteflokken...Isoler det ved din egen floks hjælp og nedlæg det...Så har du
noget at leve af og bliver derfor anerkendt som flokleder af de trofaste
undersåtter.

Det er ligesom her at man fornemmer der er noget galt, ikke?

--
KH
Anders

Fra : Erik L

Dato : 24-08-02 07:40

Fra : Erik L

Dato : 24-08-02 07:48

?

> [...]
> han vender tilbage til Gud".
>
> Det er *ham* som er problemet - ikke os.
> Det er den svage som bliver gjort til syndebuk - ikke de stærke.

Ja Jørgen, din historie kunne lige så godt være fra Holstebro Pinsekirke da
Josef Kristensen (nu Amager) var forstander her.

Og du har ret det er ledelsen der trænger til omvendelse først og derefter
skal den svage hjælpes, men i Holstebro forstod man ikke at de stærke ikke
er stærkere end det svageste led.

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 24-08-02 14:05

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d672c12$0$192$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> skal den svage hjælpes, men i Holstebro forstod man ikke at de stærke ikke

DK.JAMMER.DAL

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 25-08-02 01:07

"Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> da

> DK.JAMMER.DAL

Nej Erik, Jeg jammer mig ikke, men her er en del mennesker ud af hvem ved
hvor mange der har oplevet det samme over for trosbevægelse, som ikke tåler
den mindste konstruktiv irettesættelse, fordi der altid har ret når de
åndelig lemlester folk.

DU; skulle gennemtænke din egen private påråbelse af satan hver gang nogen
siger noget du mener er negativ, den ligner nemlig LOs den bedste negative
Jesabel metode hvor I køre en psykisk krig mod folk for at banke dem på
plads og få dem til at indordne sig efter jeres meninger og forståelser af
herlighedens fældesskab, et fældesskab hvor I påstår at I elsker hverandre
med Jesus kærlighed.

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 25-08-02 10:33

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d681fb4$0$184$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
tåler
> den mindste konstruktiv irettesættelse, fordi der altid har ret når de

Tja...så kunne du jo have holdt dig fra trosbevægelsen, ikke. Jeg mener, da
jeg begyndte at intresere mig for visse af trosbevægelsens lære budskaber,
gik der ikke langt tid før jeg blev klar over at "noget" var galt. Mon ikke
sandheden er at trosbevægelsens forkyndelse "passer" mange ubefæstede
kristne, denne form for kristendom lover jo vidt og bredt ud af Guds
velsignelser, men når så disse velsignelser lader vente på sig, vender de
bedragede sig i væmmelse fra dem de tidligere klappede så villigt på ryggen.
Hvis du på noget tidspunkt er blevet bedraget og derved har lidt overlast,
har du selv et væsentligt ansvar derfor. Giv ikke Guds menighed skylden !

> DU; skulle gennemtænke din egen private påråbelse af satan hver gang nogen
> siger noget du mener er negativ,

Du skulle stoppe din evindelige jammer !

> den ligner nemlig LOs den bedste negative
> Jesabel metode hvor I......[ ]

Jeg har, på nær en kort perriode, i begyndelsen af mit liv som kristen,
taget skarp afstand fra LO , så drop dine tåbelige beskyldninger.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 25-08-02 13:33

> tåler
>
> Tja...så kunne du jo have holdt dig fra trosbevægelsen, ikke.

Var det ikke lidt svært når jeg var i Pinsekirken FØR de første kom fra LO
skolen i Sverige med alt den medfølgende balade og splittelse??

Var det ikke nemmere du undersøge omstændighedernes gang før du starter dit
vrøvl med " du kan holde ----"

> [...]
> velsignelser, men når så disse velsignelser lader vente på sig, vender de
> bedragede sig i væmmelse fra dem de tidligere klappede så villigt på

Så tag dog at slippe trosbevægelsen helt også i dine fældeskirkelige
interesser, for de skader mere end du åbenbart kan eller vil forstå.

> Hvis du på noget tidspunkt er blevet bedraget og derved har lidt overlast,
> har du selv et væsentligt ansvar derfor. Giv ikke Guds menighed skylden !

På hvad grundlag tror du som bedre vidende at jeg er blevet bedraget ???

> Du skulle stoppe din evindelige jammer !

Igen, jeg jammre ikke, jeg har stor medlidenhed med de stakler der bliver
fanget i trosbevægelsens net.

> Jeg har, på nær en kort perriode, i begyndelsen af mit liv som kristen,
> taget skarp afstand fra LO , så drop dine tåbelige beskyldninger.

Du vil da ikke sige at du tager skarp afstand fra LO og samtidig er fældes
med dem i Økumenisk-regi ???

Hold da op med at spille så naiv at du tror du kan bilde mig ind, at din
fældeskirkelige interesse ikke bringer dig sammen med dem fra LO, og at LOs
surdej ikke vil ødelægge alt dit sammenarbejde med Gud i Jesus Kristus.

Advarsel mod (LOs) splittelse
Rom 16v17 Jeg formaner jer, brødre, til at holde øje med dem, der i
modstrid med den lære, I har taget imod, skaber splittelse og fører andre
til fald. Hold jer fra dem! v18 Den slags mennesker tjener ikke vor Herre
Kristus, men deres egen bug, og med søde og indsmigrende ord forleder de
troskyldige mennesker. v19 Men jeres lydighed er kommet alle for øre, så
jer glæder jeg mig over. Jeg vil ønske, at I må have visdom til at gøre det
gode og være for uskyldige til at gøre det onde. v20 Men fredens Gud vil
snart lægge Satan knust under jeres fødder. Vor Herre Jesu nåde være med
jer!

Kan du ikke forstå det skriftsted fra Romerbrevet, kan du ingenting forstå.

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 25-08-02 20:44

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d68ce63$0$164$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Var det ikke lidt svært når jeg var i Pinsekirken FØR de første kom fra LO
> skolen i Sverige med alt den medfølgende balade og splittelse??

Og ??

> Var det ikke nemmere du undersøge omstændighedernes gang før du starter
dit
> vrøvl med " du kan holde ----"

De omstændigheder du henviser til her, er ikke nogen nyhed for mig. Du har
fortalt mig alt dette før, ligesom jeg har fortalt dig at noget ligende din
situation, hændte for den pinsemenighed jeg som ny kristen, kom til.

> ryggen.
>
> Så tag dog at slippe trosbevægelsen helt også i dine fældeskirkelige
> interesser, for de skader mere end du åbenbart kan eller vil forstå.

Jeg kan forstå på det hele at du stadig kun har èt mål i denne gruppe....at
fastholde dit ævl indtil du har fået afløb for dine indbildte
fantasier....så diskutere du bare videre med dig selv

> På hvad grundlag tror du som bedre vidende at jeg er blevet bedraget ???

Jeg skrev...HVIS du var ! Og dermed ikke.... AT du var....!

[cut]

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 26-08-02 00:57

> Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3d68ce63$0$164$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

LO

> Og ??

Og ?? hvad er det for et svar ??

> [...]
din
> situation, hændte for den pinsemenighed jeg som ny kristen, kom til.

OH, du jammere dig ?

> Jeg kan forstå på det hele at du stadig kun har èt mål i denne
gruppe....at
> fastholde dit ævl indtil du har fået afløb for dine indbildte
> fantasier....så diskutere du bare videre med dig selv

Mere udenomssnak, det er meget typisk for herlighedsprædikanterne ??

> overlast,
> !

> Jeg skrev...HVIS du var ! Og dermed ikke.... AT du var....!

HVIS, er ikke en kristen trosretning ?

> [cut]

Ja nemlig "cut" de Guds befalinger bort som man ikke vil adlyde;

Hvilken kristendom du dog har, acceptere utugt for at støtte MH,
tilsidesætter dåbsbefalingen for at opnå et fældesskab med de der ikke vil
lade sig døbe og nu modsætter du dig Guds befaling om at lade balademagerne
uden for dit fældesskab.

hvad er det næste, " at jeg er besat af satans negative åndsmagter, fordi
jeg fortæller dig hvad Gud ønsker " ???

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-08-02 03:01

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Ja nemlig "cut" de Guds befalinger bort
> som man ikke vil adlyde;

Ja det er jo lige netop et sådant "evangelium" du går ind for!

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Erik L

Dato : 26-08-02 07:17

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Ja det er jo lige netop et sådant "evangelium" du går ind for

Er det ikke mærkelig at en sådan én som jeg som du mener tror på et
ulydighedens "evangelium", er den ser har oplevet flest helbredelser og
Åndelige velsignelser af os to ??

Og sikert også flere gange end præsterne fra Advetist-sekten tilsammen

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-08-02 10:14

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Er det ikke mærkelig at en sådan én som jeg som du mener tror på et
> ulydighedens "evangelium", er den ser har oplevet flest helbredelser

Hvordan kan det mon være at du trænger til fornyet helbredelser, hvis
det altså virkelig er Jesus der har helbrdt dig!

> og Åndelige velsignelser af os to ??

Jeg får daglig massevis af åndelige velsignelser uden tal!

> Og sikert også flere gange end præsterne fra Advetist-sekten
tilsammen

Og hvad har adventistpræsterne fra adventistkirken (som er en alment
anerkendt kristen kirke) med dette at gøre, - uden over din sædvanlige
tilsvining af andre. En tilsvining og bevidst løgnagtig forfalskning,
som kun kan tilskrives den ånd der driver dig til denne løgnagtige
adfærd over for andre?

Bliv dog voksen mand, og argumenter seriøst, - det har du jo dog et
par gange bevist at du sagtens kan!!

Fra : Erik L

Dato : 26-08-02 12:16

> [...]
> det altså virkelig er Jesus der har helbrdt dig!

> Jeg får daglig massevis af åndelige velsignelser uden tal!

Og helbredelser ??

Citat fra web-siden "det evige evangelium",
Vor tro og Guds ledelse kan ikke testes på om bøn om helbredelse opfyldes
eller ej. En sådan holding er i direkte modsætning til Bibelens lære.
citat slut;

Det må være flovt at afslå Guds nåde i Jesus Krist, ved at fornægte
helberedelser og kalde bøn om helbredelse for ubibelske og derved ikke
tilregne helbredelse som en del af den Kristne Tro; citat Bibelen, "1 Pet
2v24 Ved hans sår blev I helbredt."

> [...]
> tilsvining af andre. En tilsvining og bevidst løgnagtig forfalskning,
> som kun kan tilskrives den ånd der driver dig til denne løgnagtige

SDA siger de har fået syndsforladelse, hvad der ikke kan ses direkte, men
Jesus har givet de kristen både syndsforladelse og helbredelse ved hans
blod, så finder du det ikke mærkeligt at helbredelserne ikke forefindes i
SDA-regi.??

1 Pet 2v24 på sit legeme bar han selv vore synder op på korset, for at vi,
døde fra synden, skal leve for retfærdigheden. Ved hans sår blev I helbredt.

> Bliv dog voksen mand, og argumenter seriøst, - det har du jo dog et
> par gange bevist at du sagtens kan!!

Jeg er alvorlig, når jeg siger SDA kun er en kraftløs sekt, uden tro på
Jesus og hans gerninger og langt fra alt Åndeligt kristendom.

Er sandheden om SDA så slem ??

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-08-02 14:23

> [...]
> helberedelser og kalde bøn om helbredelse for ubibelske og derved
> ikke tilregne helbredelse som en del af den Kristne Tro;

Jeg finder at det må være langt mere flovt med den måde du bevidst og
løgnagtigt endnu engang forvansker og fordrejer en udtalelse ved hjælp
af åbenlys citatfusk

[ ... ]
> finder du det ikke mærkeligt at helbredelserne ikke
> forefindes i SDA-regi.??

Jeg finder det mere mærkeligt at du udtaler dig om noget du tydeligvis
slet ikke har spor indsigt i!

Har du noget der kan dokumentere din usaglige påstand om at der ikke
forefindes helbrredelser i SDA-regi?

Hvis ikke, så hold dine løgnagtige usaglige useriøse forfalskede
påstande for dig selv, og bed om at løgneånden må forlade dig, så der
kan blive plads til Guds Helligånd, Sandhedens Ånd, i dit liv!

Bliv dog voksen mand, og argumenter seriøst, - det har du jo dog et
par gange bevist at du sagtens kan!! - Men måske finder du det mere
fornøjeligt og forenelig med din gud fortsat at føre dig frem og løgn,
forfalskninger, forvanskninger og overlagt citatfusk?

Fra : Erik L

Dato : 26-08-02 14:58

> [...]
>
> Jeg finder at det må være langt mere flovt med den måde du bevidst og
> løgnagtigt endnu engang forvansker og fordrejer en udtalelse ved hjælp

Uha-Uha det web-side citat fra det evige evangelium er måske ikke
sandfærdigt ???

> [...]
> slet ikke har spor indsigt i!
>
> Har du noget der kan dokumentere din usaglige påstand om at der ikke

Ja dig selv, for troede du på helbredelse ville du benytte din rettighed som
Gud har givet dig ved Jesus Kristi sår, Jak 5v13-, de sår der bragte
helbredelse til alle 1 Pet 2v24

Jak 5v13 Lider nogen blandt jer ondt, skal han bede; er nogen glad, skal
han synge lovsange; v14 er nogen blandt jer syg, skal han tilkalde
menighedens ældste, og de skal salve ham med olie i Herrens navn og bede
over ham. v15 Og troens bøn vil frelse den syge, og Herren vil gøre ham
rask; og hvis han har begået synder, vil han få tilgivelse for dem. v16
Bekend derfor jeres synder for hinanden, og bed for hinanden om, at I må
blive helbredt. En retfærdigs bøn formår meget, stærk som den er.

Men den form for Guddommelig og Bibelsk helbredelse tror SDA ikke på, vel
Andreas ??

> Hvis ikke, så hold dine løgnagtige usaglige useriøse forfalskede
> påstande for dig selv, og bed om at løgneånden må forlade dig, så der
> kan blive plads til Guds Helligånd, Sandhedens Ånd, i dit liv!

Kik op, og lad være med at beskylde alle for at lyve

> [...]
> fornøjeligt og forenelig med din gud fortsat at føre dig frem og løgn,
> forfalskninger, forvanskninger og overlagt citatfusk?

Du er værer end trosbevægelsen med din diskrimination,

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-08-02 15:31

> Uha-Uha det web-side citat fra det evige evangelium er
> måske ikke sandfærdigt ???

Jo, det er fuldt ud sandfærdigt hvad der står på websiden, og hvad der
står i citatet, - men din måde at citere på er løgnagtig og
forvanskende, for der står slet ikke det du løgnagtigt vil havde det
til at stå!

Men du kan jo forsøge at begrunde din forvanskede fremstilling af
citatet ved at underbygge det med yderligere sammenhængede citering
fra nøjagtig samme artikel på webstedet "Det Evige Evangelium".

Hele artiklen kan i sin sammenhæng læses på dette link:
"Kan tro helbrede?" http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-081.htm

[ ... ]

> Ja dig selv, for troede du på helbredelse ville du benytte din
> rettighed som Gud har givet dig ved Jesus Kristi sår, Jak 5v13-,
> de sår der bragte helbredelse til alle 1 Pet 2v24

Ah, - rendyrket herlighedsteologi ved at du lærer at man kan benytte
sig af sin ret til at kræve helbredelse af Gud! - Endelig bekender du
kulør og viser dig som en ægte herlighedsteolog!

> [...]
> helbredt. En retfærdigs bøn formår meget, stærk som den er.
>
> Men den form for Guddommelig og Bibelsk helbredelse tror

Jo Erik, SDA tror på Guddommelig helbredelser, og det ville du også
vide, hvis du satte dig lidt ind i tingene, i stedet for at fremture
med løgne!

Men nu udgør jeg ikke SDA, hverken som ledelse eller som officiel
repræsentant.

> Kik op, og lad være med at beskylde alle for at lyve

Jeg beskylder overhovedet ikke alle for at lyve, - men det er klart og
tydeligt dokumenteret flere gange, hvordan du lyver, fordrejer,
forfalsker og forvansker, og at du bevidst fortsætter med dette efter
at det er klart dokumenteret og afsløret at det er løgn du fremturer
med. - Det er på denne baggrund jeg kalder dig for en bevidst løgner.
Og ingen bevidste løgnere kan have Guds Helligånde, Sandhedens Ånd. -
For Guds Sandheds Ånd farer ikke frem med løgn som DU gør det!

> Du er værer end trosbevægelsen med din diskrimination,

Jeg er værre en trosbevægelsen, og det blot fordi jeg (og mange andre
med mig) adskillige gange har fanget dig i direkte løgne og
usandheder, som du tydeligt, klart og bevidst fremturer med, selv
efter at det er dokumenteret at det er løgne og usandheder du
fremfører!

Jeg vil gerne debatere og drøfte alle mulige emner med dig, - men det
skal ud fra seriøse og sandfærdige argumenter og uden brug af
dokumenterbare citatfusk.

Jeg ved jo at du kan debatere seriøst og ærligt, du har jo gjort det
flere gange! Jeg håber og beder til at du igen finder den ærlige og
seriøse debatform frem igen, så du undlader at tilsvine stort set alt
og alle med løgne og usandheder.

Fra : Erik L

Dato : 26-08-02 17:53

> [...]
> står i citatet, - men din måde at citere på er løgnagtig og
> forvanskende, for der står slet ikke det du løgnagtigt vil havde det

Dvs at web-siden er sandheden men tager man et citat ud er citatet stadig
sandheden, men jeg er fuld af løjn fordi jeg gør det ??

> [...]
> fra nøjagtig samme artikel på webstedet "Det Evige Evangelium".
>
> Hele artiklen kan i sin sammenhæng læses på dette link:

Så fejler du ikke det mindste og er ved godt helbred med din gode og stærke
tro ???

> [...]
> sig af sin ret til at kræve helbredelse af Gud! - Endelig bekender du
> kulør og viser dig som en ægte herlighedsteolog!

Nu det er Jakob der skriver, at man kan tilkalde menighedens ælste og få bet
for sine sygdomme og så mener du at Jakob skriver om rendyrket
herlighedsteologi.

Og så til din information, den slags tro har eller besider herlighedsteologi
ikke.

> [...]
> med løgne!
>
> Men nu udgør jeg ikke SDA, hverken som ledelse eller som officiel

Din tro er måske ikke den samme som i SDA, for de SDA jeg kender tror alle
helbredelser og tungetale er fra satan!

> [...]
> flere gange! Jeg håber og beder til at du igen finder den ærlige og
> seriøse debatform frem igen, så du undlader at tilsvine stort set alt

Jeg har endnu ikke fået et svar på om du praktisere helbredelse ved din tro
eller det bare er snak om en tro der kan helbrede??

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-08-02 18:37

> Dvs at web-siden er sandheden men tager man et citat ud
> er citatet stadig sandheden, men jeg er fuld af løjn fordi
> jeg gør det ??

Det er den måde du river et citat ud af sin sammenhæng og forvrænger
det til ukendelighed, jeg opponerer imod!

Du postulerer løgnagtigt at citatet siger noget helt andet end det
rent faktisk siger, hvilket er tydeligt når du læser de linier og
afsnit der står før og efter det citat du misbrugte til at påstå at
SDA'er ikke tror på at helbredelser finder sted, - for det er altså
noget helt andet der står i artiklen:
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-081.htm

> Så fejler du ikke det mindste og er ved godt helbred med din gode
> og stærke tro ???

Her har du chancen til klart at kunne dokumentere hvad du postulerer,
men du undveg ikke særlig elegant den chance!

Jeg skal endnu engang opfordre dig til at dokumentere *DINE* påstande
om hvad der siges og læres i den artikel du citerede fra!!

Har jeg noget sted sagt at jeg ikke fejler noget? Hold nu op med at
fordreje og forvanske hvad der står både i artiklen, og hvad jeg
iøvrigt har skrevet her i gruppen!

Jo, jeg fejler rent faktisk temmeligt meget, og nej, jeg er ikke
blevet helbredt selv om jeg har bedt om det, og gjort det efter de
vejledninger jeg kan læse i Bibelen angående dette.

At jeg ikke er blevet helbredt gør ikke min tro mindre, - snarere
tværtimod. Jeg er i en helbredsmæssig situation, hvor jeg er meget
afhængig af daglig hjælp fra Gud for at kunne klare mig igennem dagen.
Og den daglige hjælp jeg hver dag får fra Gud er i sig selv et dagligt
mirakkel.

Min manglende helbredelse svækker altså således på ingen måde min tro
på Gud. Min manglende helbredelse svækker ikke min tro på at Gud til
stadighed udfører store mængder af mirakler, herunder rigtig mange
helbredelser!

[ ... ]
> Din tro er måske ikke den samme som i SDA, for de SDA jeg kender
> tror alle helbredelser og tungetale er fra satan!

Nej det tror og siger de ikke. Der er ingen SDA'er der siger at
helbredelser og tungetale er fra Satan! - Men der er dem der siger at
ikke alle helbredelser og ikke al tungetale pr. automatik kommer fra
Gud, og da slet ikke når de selv samme personer fører en lære der ikke
er i overensstemmelse med hvad Jesus og apostlene skrev og lærte!

Kan du ikke lade være med at lyve om hvad SDA'er siger, tror og lærer?

[ ... ]

> Jeg har endnu ikke fået et svar på om du praktisere helbredelse ved
> din tro eller det bare er snak om en tro der kan helbrede??

Hvad relevans har det for om du vil debatere seriøst, eller fortsætte
med at fyre den ene løgn af efter den anden?

Fra : Erik L

Dato : 26-08-02 19:20

> [...]

> blevet helbredt selv om jeg har bedt om det, og gjort det efter de
> vejledninger jeg kan læse i Bibelen angående dette.

Men jeg er blevet helbredt for flere kroniske lidelser og alkoholdmisbrug,
ikke over en længere periode eller hvor jeg ønskede det, men på det sted og
den måde Herren ønskede det skulle ske. Og enda havde jeg ikke nogen tro på
at Gud ville helbrede mig og kendte ikke til nogen vejledning, men Herren
var mig nådig og helbredte mig i min uvidenhed.

Når jeg der er fuld af løjne og falsklære har fået helbredelser af Gud,
hvorfor skulle du så ikke også kunne finde Hans nåde,
der står jo "søg og du skal finde, bank på og der skal lukkes op ".

Mange er alt for optaget af deres relgion så de ser ikke andet end deres
eget huld, som de har lukket dem selv ind i, så jeg anbefaler du kommer ud
af dit gemmested og følg Herren, så vil Han stå ved sit løfte og se til dit
møje og besvær, det bedste du skal gøre er at åbne op for Ham og slappe af.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-08-02 21:13

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev:

Allerførst vil jeg sige dig tak for det dejlige indlæg der står her
nedenfor.

> Men jeg er blevet helbredt for flere kroniske lidelser

Dén erfaring har jeg stadig tilgode!

> og alkoholdmisbrug,

Den kan jeg til gengæld også sige ja og amen til!

> ikke over en længere periode eller hvor jeg ønskede det, men på
> det sted og den måde Herren ønskede det skulle ske.

Hvad mine kroniske lidelser angår, er det rigtige sted og måde endnu
ikke oprundet. Jeg har tro på, og tillid til, at når Gud finder det
rigtigt, da vil jeg også opnå helbredelsen fra disse lidelser.

I mellemtiden har Gud så mange andre velsignelser til mig i min
hverdag! Og det glæder jeg mig dagligt over!

> Og enda havde jeg ikke nogen tro på at Gud ville helbrede
> mig og kendte ikke til nogen vejledning, men Herren
> var mig nådig og helbredte mig i min uvidenhed.

Det er jo ikke altid vi kan gennemskue hvad, hvorfor og hvordan Gud
arbejder med os mennesker!

> Når jeg der er fuld af løjne og falsklære har fået helbredelser
> af Gud, hvorfor skulle du så ikke også kunne finde Hans nåde,
> der står jo "søg og du skal finde, bank på og der skal lukkes op ".

Jeg finder nåde fra Gud hver eneste dag, men nåden i form har
helbredelse fra en række smertefulde kroniske sygdomme har jeg stadig
tilgode!

[ ... ]
> så jeg anbefaler du kommer ud af dit gemmested

Jeg har ikke noget gemmested, - jeg har overgivet mit liv og min
sygdom i Guds hænder. Han ved hvad der er bedst for mig, og hvornår
noget er bedst for mig.

> og følg Herren,

Jeg følger Jesus, og lader ham være den der leder mig i mit liv.

Desværre er jeg også et almindeligt syndigt menneske, der alt for ofte
lader mit fyrrige temperement løbe af med mig. Jeg har ikke noget
større ønske end at gøre det der er min Himmelske Faders vilje (Matt.
7, 21 b.).

> så vil Han stå ved sit løfte og se til dit
> møje og besvær, det bedste du skal gøre
> er at åbne op for Ham og slappe af.

Jeg ved at Guds løfter står ved magt, og jeg er ikke andet end åben
over for Ham, - og hvad det angår kan jeg ikke være mere afslappet.

"Når Sønnen får jeg frigjorte, da skal I virkelig være frie" siger
Jesus et sted, og det er et løfte der siger spar to til det hele.

Endnu engang tak for et velsignet dejligt indlæg!

Fra : Erik L

Dato : 27-08-02 15:02

> "Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg ved at Guds løfter står ved magt, og jeg er ikke andet end åben
> over for Ham, - og hvad det angår kan jeg ikke være mere afslappet.

Mange gange sker løfterne uden at man anstrenger sig for at på nå dem, det
vigtigste er man søger Herrens nåde og hans retfærdighed, så fuldfylder
løfterne sig selv.

Det er her de nye sekter som trosbevægelsen fejler, for Guds retfærdighed
går gennem korsets død og derved blive renset med det blod Jesus betalte med
på korset, alt det forbipassere de med lukkede øjne og resultatet er årlange
kampe der aldrig bliver vundet,

> "Når Sønnen får jeg frigjorte, da skal I virkelig være frie" siger
> Jesus et sted, og det er et løfte der siger spar to til det hele.

Det er min erfaring at mange der oplever helbredelse også oplever frelsen,
selv om de kommer ud af en religiøs samfund, fordi de enten begynder at søge
mere end deres samfundet har kunne give dem eller har opgivet at opnå det
som deres samfundet lover de kan få bare de tror nok, det får en del til at
søge Jesus direkte uden at fokusere på det de har lært og det der har kostet
dem megen arbejde og en års-lange tro uden resultat.

Det er Jesus der er helbredelsen og ikke religiøse kirker, samfund, meninger
og holdninger.

> Endnu engang tak for et velsignet dejligt indlæg!

Har du set noget nyt, så tak Jesus for kun Han kan åbne vores øjne!

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-08-02 17:43

> Mange gange sker løfterne uden at man anstrenger sig for
> at på nå dem, det vigtigste er man søger Herrens nåde og
> hans retfærdighed, så fuldfylder løfterne sig selv.

Heller ikke det kan vi blive spor uenig i!

Fra : Erik L

Dato : 28-08-02 12:14

> "Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Heller ikke det kan vi blive spor uenig i!

Men vi er desværre uenig om "hvor" man bedst søger løfterne?

Her siger jeg helt bestemt, hvor Treenighedens Gud dyrkes og der er vidner
om tilgivelse i Jesus navn, Helligåndens Nådegaver som tungetaler,
helbredelser, mirakler og folk der frelses. For Jesus er ikke en død Gud,
Ham lever og hvor han er er der under og tegn at fortælle om.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-08-02 17:05

> Men vi er desværre uenig om "hvor" man bedst søger løfterne?

Hvis vi er uenige om dette, så må det skyldes at du søger løfterne
andre steder end hos Gud, for det er hos Ham jeg søger dem!

Fra : Carl Christian

Dato : 27-08-02 18:45

> Så fejler du ikke det mindste og er ved godt helbred med din gode og
stærke
> tro ???

Jeg har forresten en byld i røven - er der nogen der lige gider sende nogle
bønner.

Fnis

CC alias BB

Fra : Carl Christian

Dato : 27-08-02 18:39

> Bliv dog voksen mand,......

Det sagde han osse til mig!!

CC alias BB

Fra : Erik.D

Dato : 26-08-02 11:30

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d696ed5$0$53612$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
[ ]
> hvad er det næste, " at jeg er besat af satans negative åndsmagter, fordi
> jeg fortæller dig hvad Gud ønsker " ???

Nu har jeg efterhånden læst en del indlæg fra din hånd og tro mig.....du kan
ikke fortælle mig det mindste om hvad "Gud ønsker". Det eneste du gør, er at
minde mig om de umodne, kødelige og selvcentrerede kristne, der har krydset
min vej gennem årene.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 26-08-02 12:48

> [...]
at
> minde mig om de umodne, kødelige og selvcentrerede kristne, der har

Når det kan jeg ikke Hr altvidende! Hvorfor flyver du så op og skælder ud
når jeg blot citere Bibelen fra 1 Pet 3 v21 Det vand er et billede på den
dåb, som nu frelser jer;

Er det ikke fordi du har påtaget dig herlighedslæren på dette område, Og
ikke længere tror på at vi bliver forsonet med Jesus død på korsets når vi
bliver døbt til Jesus Krist død, Rom 6v4, og denne vigtige lære med blodet
og døden som sonemiddel er fjernet fra Livets Ords forkyndelse og erstattet
med en filosofi, som er en hån mod vor Herre Jesus Kristus.

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 26-08-02 13:26

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6a1577$0$43950$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
erstattet
> med en filosofi, som er en hån mod vor Herre Jesus Kristus.

Du kender ikke den evangeliske grundvold, derfor har du opfundet din egen
grundvold som KRÆVER dåb i vand før et menneske kan påberåbe sig frelsen.
Til dette misbruger du så Guds Apostel Paulus og hans undervisning om
frelsen, udfra det billede dåben i vand påviser. At Paulus ikke taler i den
BOGSTAVELIGE mening du tillægger ham, ses tydeligt i følgende skriftsted fra
1Kor.1,17-18.

v17 Thi Kristus har ikke sendt mig for at døbe, men for at forkynde
evangeliet - ikke med visdom i tale, for at Kristi kors ikke skulle tabe sin
kraft. v18 Thi ordet om korset er vel for dem, som fortabes, en dårskab, men
for os, som frelses, er det en Guds kraft.

Det er ordet om Korset, som når det i tro modtages, frelser mennesker. Dvs
at troen på det, Jesus korsdød bragte mennesket, i sig selv er en kraft til
frelse. En grundlæggende sandhed ikke engang LO og co kan komme uden om og
derfor heller ikke har ændret på. Men det har du E.Larsen og er derved faret
vild,......meget vild !

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 26-08-02 13:49

> [...]
den
> BOGSTAVELIGE mening du tillægger ham, ses tydeligt i følgende skriftsted

Jeg må være en profet, siden jeg kunne forudsige din reaktion på et enkelt
skriftsted direkte taget ud af bibelen,

> [...]

> frelse. En grundlæggende sandhed ikke engang LO og co kan komme uden om og
> derfor heller ikke har ændret på. Men det har du E.Larsen og er derved

Hi.Hi du er sjov, prøv at læse denne her;

Først ser Livets ord/Trosbevægelsen bort fra betydningen af Jesu død på
korset, og derefter bort fra hele Bibelens lære om, at det er ved blodet, vi
får tilgivelse. Men tænk på disse ord: "Se, dette er pagtens blod, den pagt,
HERREN har sluttet med jer på grundlag af alle disse ord." 2.Moseb. 24:8. I
3.Moseb. 16:19 står: ".og han skal syv gange stænke noget af blodet derpå
med sin finger og således rense det og hellige det for israelitternes
urenheder." Og i 3.Moseb. 17:10-11: ".om nogen af Israels hus eller af de
fremmede, der bor iblandt dem, nyder noget blod, så vender jeg mit åsyn mod
den, der nyder blodet, og udrydder ham af hans folk. Thi kødets sjæl er i
blodet, og jeg har givet jer det til brug på alteret til at skaffe jeres
sjæle soning; thi det er blodet, som skaffer soning, fordi det er sjælen.".
Og et vigtigt vidnesbyrd om, at det er blodet, der er baggrund for den nye
pagt: "Ligeså tog han også kalken efter aftensmåltidet og sagde: "Denne kalk
er den nye pagt i mit blod, det, som udgydes for jer." Luk. 22:20.

~~~~~~~~

Farvel Erik D, sov sødt med dine drømme om forsoning, syndsforladelse og
frelse alle andre steder end i døben

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 26-08-02 14:01

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6a23d2$0$43967$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> fra
>
> Jeg må være en profet, siden jeg kunne forudsige din reaktion på et enkelt

Hvad fabler du om ?? Hvad har du forudsagt ??

> [...]
> til
> faret
>
> Hi.Hi du er sjov, prøv at læse denne her;

Det var nu ikke meningen at være morsom. Hvad har "den her" med noget som
helst af det vi diskutere at gøre ??

> [...]
kalk
> er den nye pagt i mit blod, det, som udgydes for jer." Luk. 22:20.

????????? Ellers et flot citat, men hvorfor poster du det som svar til mig.

> ~~~~~~~~
>
> Farvel Erik D, sov sødt med dine drømme om forsoning, syndsforladelse og
> frelse alle andre steder end i døben

Jeg drømmer ikke...Jeg tror, med den tro Jesus Kristus èngang har skænket
mig. En tro der holder vand, fordi den bygger på Guds ord og ikke bygger på
"personlige oplevelser", jeg måtte finde forklarende til det Guds ord siger.

--

E.Dalgas

Fra : Erik.D

Dato : 26-08-02 12:23

> [...]
> jeg fortæller dig hvad Gud ønsker " ???

Nu har jeg efterhånden læst en del indlæg fra din hånd og tro mig.....du kan
ikke fortælle mig det mindste om hvad "Gud ønsker". Det eneste du kan, er at
minde mig om de umodne, kødelige og selvcentrerede kristne, der har krydset
min vej gennem årene. Særligt i de første år som kristne, stødte jeg på
fantaster som dig. Folk der så sig selv som store tjenere, med særlige kald
og derfor fandt det iorden at irettesætte, håne og nedgøre deres medkristne,
som de jo ikke mente levede op til den "høje" sandhed, de selv stod i. Men
enhver kan misbruge sin Bibel i denne indbildske og skinhellige anklager
rolle og føre citat på citat ind i over folks og hele menigheders liv, det
er ingen kunst overhovdet, fordi der jo altid er et eller andet man kan tage
fat på hos Guds folk. Om du er besat ? Er et fiktivt spørgsmål jeg ikke kan
besvare, men jeg kender din dagsorden så godt at jeg ikke har noget problem
med at opfordre enhver der ønsker at leve et sandt kristent liv, til at tage
skarp afstand fra den form for kritik og negativitet du repræsentere.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 26-08-02 13:12

> [...]
tage
> skarp afstand fra den form for kritik og negativitet du repræsentere.

Huuuu, du hisser dig op til megen filosofi om mig, på samme måde som
Trosbevægelsen er kendt for sin autoritære ledelsesstil, og måden, den
udøves på, har gjort åndelig skade på mange mennesker. Hvis den menneskelige
kritiske sans og intuition bliver tolket som noget dæmonisk, bliver
bevidstheden låst fast. Menneskers spontanitet bliver således udskiftet med
paranoia.

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 26-08-02 13:40

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6a1afc$0$43950$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> kritiske sans og intuition bliver tolket som noget dæmonisk, bliver
> bevidstheden låst fast. Menneskers spontanitet bliver således udskiftet

Du stillede mig et alvorligt spørgsmå, der gik på om jeg mente du var "besat
af en ond ånd". Dette spørgsmål har jeg naturligvis besvaret så grundigt og
overskueligt som jeg kunne. Jeg har intet imod kritik der sigter på
opmuntring og trøst....dvs formaninger, som er nødvendige for at fastholde
menighederne på rette kurs. Men jeg har noget imod den nedbrydende,
anklagende og MANISK genneraliserende kritik du er talsmand for. Den tjener
ikke Kristi Legeme, men modarbejder og sår tvivl om troværdigheden af en
lang række menigheder, hvis ledere og enkelte personer ikke har den
fjerneste mulighed for at tage til genmæle overfor dine fantasifulde
beretninger. Jeg kender mange kristne, som på trods af deres tilhørsforhold
til menigheder der kan siges at være under "farlig" indflydelse, er sunde
gode kristne, med hjertet på rette sted. Disse fortjener en "stemme" i den
jammerdal som DK.LK efterhånden, med dig som drivkraft, har udviklet sig
til.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 26-08-02 14:32

> [...]
> jammerdal som DK.LK efterhånden, med dig som drivkraft, har udviklet sig

Kære Erik D, den form for psykisk tero der kommer fra LO, trosbevælgelsen og
dig virker ikke på mig. For som bibelen siger i Rom 6, kun de der er død
med Jesus i dåben, kan leve det nyt liv med Jesus.

Rom 6v3 Eller ved I ikke, at alle vi, som er blevet døbt til Kristus Jesus,
er døbt til hans død? v4 Vi blev altså begravet sammen med ham ved dåben
til døden, for at også vi, sådan som Kristus blev oprejst fra de døde ved
Faderens herlighed, skal leve et nyt liv

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 26-08-02 15:23

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev

> Kære Erik D, den form for psykisk tero der kommer fra LO, trosbevælgelsen
og
> dig virker ikke på mig.

Bla..bla..bla...du er simpelthen for lam ! Gid der var en Admin/Kick
funktion på dk.livs.kris...og jeg sad med fingeren på tasten

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 26-08-02 17:58

> [...]
>
> Bla..bla..bla...du er simpelthen for lam ! Gid der var en Admin/Kick
> funktion på dk.livs.kris...og jeg sad med fingeren på tasten

Og du har et godt kristen sindelag, der aldrig flyver i flint!

Erik L

Fra : Carl Christian

Dato : 27-08-02 18:50

> Og du har et godt kristen sindelag, der aldrig flyver i flint!

Det vrimler med vrede mænd i den her NG - og gud hvor er de søde når de
sprutter

CC alias BB

Fra : Carl Christian

Dato : 27-08-02 18:50

> Bla..bla..bla...du er simpelthen for lam !

Do ska bare be'e - så springer han op og vupti!! Men pas på dutte falder i
krykkerne deretter!!!

CC alias BB

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-08-02 15:12

"Erik.D" <ebd@oncable.dk> wrote in message

> [...]
> har du selv et væsentligt ansvar derfor. Giv ikke Guds menighed skylden !

Der er vel heller ikke tale om Guds menighed, men mere en gruppe mennesker
som giver sig ud for at være tjenere, i så fald burde både du og jeg vise
lidt mere forståelse end at spotte de sårede, og sige at de kunne jo
bare....

Ole

Fra : Live4Him

Dato : 25-08-02 15:45

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> som giver sig ud for at være tjenere, i så fald burde både du og jeg vise
> lidt mere forståelse end at spotte de sårede, og sige at de kunne jo

Nu har jeg kill-filtret Erik D, så jeg ved ikke om det er mig han så hånligt
og nedladende hentyder til. Er det det kan jeg kun glæde mig over at jeg har
kill-filtret ham.

Iøvrigt har jeg aldrig kommet i trosmenigheder. Kun i pinsekirker og
Faderhuset. Og man kan altså sagtens blive såret i alle slags menigheder.

jørgen.

Fra : Erik.D

Dato : 25-08-02 21:04

Ole Madsen <olem@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d68e5af$0$64882$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> som giver sig ud for at være tjenere, i så fald burde både du og jeg vise
> lidt mere forståelse end at spotte de sårede, og sige at de kunne jo

Tja, folk er åbenbart ikke mere sårede end at der beredvilligt skydes med
spredhagl, hvergang en lejlighed for at lufte sin harme opstår. Unuancerede
og ikke mindst udokumenterede påstande, der postes i vendninger, som rammer
en langt større gruppe af kristne, end lige dem der har "trådt på lille
mig", hverken kan eller vil jeg acceptere som værende udtryk for andet end
jammerlig bitterhed og skuffelse. Om denne tilstand skyldes sår, der er
pådraget af falske ledere, er sådan set ligemeget, jeg har hørt, set og
oplevet for mange personer efterhånden, som åbenbart har opfundet en ny form
for kristendom...at sprede negativitet og mere eller mindre løgnagtige
beskyldninger, om kristne og de menigheder, de ikke lige bryder sig om.

--

E.Dalgas

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-08-02 00:26

> [...]

> for kristendom...at sprede negativitet og mere eller mindre løgnagtige
> beskyldninger, om kristne og de menigheder, de ikke lige bryder sig om.

Ironisk nok synes denne form for "kristendom" også at stå godt hos en del
frikirker, hvor netop dæmonisering af andre kirkesamfund er en
hovedbestanddel i selvopfattelsen?

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik L

Dato : 26-08-02 01:14

"Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

at sprede negativitet og mere eller mindre løgnagtige
> beskyldninger, om kristne og de menigheder, de ikke lige bryder sig om.

Eller som jeg ser det, en erfaren advarsel til andre medmennesker, for at de
ikke skal komme i klørene på falsklære og løjnprofeter der tjæner taberen og
kun kan rive dem med sig i afgrunden.

Som Jesus udtrykker det;

Mat 23 v27 Ve jer, skriftkloge og farisæere, I hyklere! I ligner kalkede
grave; udenpå ser de smukke ud, men indeni er de fulde af dødningeben og al
slags urenhed. v28 Således ser I også udenpå retfærdige ud for folk, men
indeni er I fulde af hykleri og lovløshed.

Erik L

Fra : Carl Christian

Dato : 26-08-02 07:24

> [...]
> slags urenhed. v28 Således ser I også udenpå retfærdige ud for folk, men
> indeni er I fulde af hykleri og lovløshed.

Jamen, du milde himmel - det er jo bare det jeg vil sige - jeg har selv før
brugt ordet: Hyklere.

Det er da rart at vi er to der har den mening om kristendom.

CC

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-08-02 11:06

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> både gode og dårlige oplevelser, men det var de dårlige sidst i Faderhuset

Du er ikke den eneste der har oplevet magtsyge personer, jeg kan også
fortælle om samme oplevelser
Men Gud læger alle sår lidt efter lidt

Ole

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 24-08-02 12:53

> [...]
> han vender tilbage til Gud".
>
> Det er *ham* som er problemet - ikke os.
> Det er den svage som bliver gjort til syndebuk - ikke de stærke.

Det er ikke kun negativt, at blive såret af andre kristne eller menigheder,
hvilket jeg selv har prøvet. Midt i ens sårethed er der tid til ransagelse
af
sig selv og først og fremmest oplever jeg, at for hver gang en kristen
jokker
mig over tæerne, bliver jeg mere og mere alene og afhængig af Gud og ikke
mennesker. Det er jo i grunden ikke så galt, vel.

Ernst

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 24-08-02 13:20

d. 24/08/02 13:53 skrev Ernst Pedersen på tingvej@mail1.stofanet.dk i
artiklen 3d6773a9$0$1428$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> [...]
> mig over tæerne, bliver jeg mere og mere alene og afhængig af Gud og ikke
> mennesker. Det er jo i grunden ikke så galt, vel.

Det ved jeg ikke rigtigt, hvad jeg skal sige til. Et talemåde siger jo, at
intet menneske er en ø, hvilket betyder, at vi alle er afhængige af andre
mennesker. Der er heller ingen tvivl om, at der følger alvorlige psykiske og
fysiske lidelser med ensomhed, som ingen mennesker kan klare ret lang tid.

Et andet aspekt er selvfølgelig, at ovennævnte holdning er en særdeles god
grund til at forlade menigheden og erstatte den med et langt mere personligt
forhold til Gud og Helligånden.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 24-08-02 21:35

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Et andet aspekt er selvfølgelig, at ovennævnte holdning er en særdeles god
> grund til at forlade menigheden og erstatte den med et langt mere

Jeg har nok udtryk mig lidt misvisende. Selvfølgelig har vi brug for
kristent
fællesskab. Det vil ikke være nemt at være at være en ensom kristen, så du
har helt ret i det du skriver.
Det jeg mente var, at selvransagelse efter en skuffelse, kan være både
positivt
og godt. Man kunne måske få øje på "bjælken" i egne øjne også.
Det andet jeg skrev udelukker jo ikke fortsat fællesskab med andre kristne,
men hvis en kristen person/menighed du har haft som forbillede og bygget
dit kristne liv på, svigter dig, bagtaler, etc. Så vil man midt i sin
sårethed,
komme ind i et mere intens gudsforhold, og bygge sine kristne idealer mere
og mere på Jesus, frem for mennesker.

Det værste der kan ske for nogen der bliver dybt såret, o.s.v. er, at man i
lange
tider bliver negativ og lader bitterheden slå rod og fyldes af et
utilgivelig sind,
så trænger man virkelig til hjælp fra Den store Læge.
Ernst

Fra : Erik L

Dato : 26-08-02 13:18

FaderHuset igen

I sidste nummer af Den Nye Dialog (nr 80) skrev jeg om mit besøg i
FaderHuset. Det har givet mange reaktioner, både fra sympatisører af
trosbevægelsen (fremgangsteologien), fra tidligere medlemmer og fra andre i
dette miljø, der undrer sig over FaderHuset og trosbevægelsen.

En tilhænger kritiserede min artikel, fordi jeg ikke redegjorde for det
teologiske argument. Ligeledes mente han, at min følelsesmæssige kritik af
gudstjenesten skyldtes, at jeg ikke er vant til denne form. Men for det
første ville jeg aldrig omtale en religiøs organisation negativt, hvis ikke
jeg var bekendt med, at der er mennesker, som er kommet åndeligt til skade i
den. Og mange mennesker er kommet galt afsted i FaderHuset.

Dernæst er jeg betænkelig ved trosbevægelsens samarbejde med KBC (Københavns
Bibeltrænings Center). Jeg er også forundret over Karisma Center og Harvest
International Church's samarbejde med KBC. Desuden er Dialogcentrets kritik
af trosbevægelsen gennemgået af os selv teologisk adskillige gange.

Men et konkret teologisk kritikpunkt af FaderHuset kunne være den måde, som
dets teologi giver sig udtryk i dets ledelsesstil. Ifølge nogle papirer fra
FaderHuset om kritik, så mener ledelsen, at mennesker føler modvilje mod
forandring. Det er almen kendt, men problemet er, at denne management-teori
fører til denne konklusion:

"Der vil derfor ofte opponeres mod det, lederskabet præsenterer."

Og et andet sted står der:

"Ofte er mennesker så fyldt med nederlag på tillidssiden, at de ikke kan
lade være med at nære en indgroet mistillid til alle med en autoritet."

Ligeledes skriver ledelsen:

"Bakker du dine egne ledere fuldstændigt op, behøver du aldrig frygte
'nemesis' eller lide under nogen paranoia i dit eget lederskab."

På dette grundlag advarer FaderHuset imod "at handle illoyalt mod de ledere,
du står til ansvar overfor."

~~~~~~~~~~~~

EL

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-08-02 07:59

> FaderHuset igen

Tak for et fremragende indlæg, som er med til at underbygge, at jeg ikke
nødvendigvis er skingrende skizofren-paranoid, når mine advarselslamper
lyser rødt over for magtstrukturen i disse frikirker.

Det er jo næsten tilbage til "Valdemar, Kong af Guds
Nåde"-selvlegitimeringen, et smukt retorisk greb, som den kendes fra
Danmarkshistorien.

"Jeg har ret fordi jeg er leder og er netop også leder fordi jeg har ret?".
Den hænger ligesom og svæver i fri luft, medmindre man kan misbruge Gud til
at hænge denne selvlegitimering op på som omdrejningspunkt.

Problemet er desværre her, at det meste af Bibelens profeter, apostle og
skam også Jesus selv desværre i en vis udstrækning kan siges at benytte
samme retorik?

Hvordan skelner man så mellem sande og falske profeter? Farligt spørgsmål.

Anders Peter Johnsen

Fra : Live4Him

Dato : 27-08-02 14:22

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message

> Hvordan skelner man så mellem sande og falske profeter? Farligt spørgsmål.

Hvis der fremstår en profet eller en, der har drømmesyner, hos dig, og han
giver dig et tegn eller et varsel, v3 og det tegn eller varsel, han har
givet, indtræffer, og han siger: »Lad os følge andre guder, som du ikke før
har kendt, og dyrke dem,« v4 da skal du ikke lytte til, hvad den profet
eller den, der har drømmesyner, siger. Det er Herren jeres Gud, der sætter
jer på prøve for at få at vide, om I elsker Herren jeres Gud af hele jeres
hjerte og af hele jeres sjæl......Men den profet eller den, der har
drømmesyner, skal lide døden, for han har prædiket frafald fra Herren jeres
Gud, som førte jer ud af Egypten og udfriede dig af trællehuset. Han har
villet lede dig bort fra den vej, som Herren din Gud har befalet dig at
vandre ad. Du skal udrydde det onde af din midte.
5 Mos 13,2-4.6

Men den profet, der formaster sig til at tale noget i mit navn, som jeg ikke
har befalet ham at sige, eller som taler i andre guders navn, den profet
skal dø!« v21 Måske tænker du: »Hvor kan vi vide, at det, han taler, er
noget, Herren ikke har sagt?« v22 Hvis en profet taler i Herrens navn og
hans ord ikke indtræffer og går i opfyldelse, da er det et ord, som Herren
ikke har talt. I formastelighed har profeten talt; fra ham behøver du ikke
at frygte noget. 5 Mos 18,20-22

Men den, der taler profetisk, taler til mennesker, til opbyggelse, formaning
og trøst. v4 Den, der taler i tunger, opbygger sig selv, men den, der taler
profetisk, opbygger menigheden. 1 Kor 14,3-4

To eller tre kan tale profetisk, og de andre skal bedømme, hvad de siger.
v30 Men får en anden, som sidder der, en åbenbaring, skal den første tie
stille, v31 for I kan alle komme til at tale profetisk, men én ad gangen;
så kan alle belæres og alle formanes. 1 Kor 14,29-31

jørgen.

Fra : Erik L

Dato : 28-08-02 12:43

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan skelner man så mellem sande og falske profeter? Farligt spørgsmål.

Tro kun de Profetier der kommer og beviser sig ved at Profetierne gå i
opfyldelse er Gud med i Profetens ord bliver det også stadfæstet af Gud med
tegn og under. Sker de ting ikke som de bliver sagt af Profeten er Profeten
falsk og fuld af løjn og Løjneren til Fader.

LO, herlighedsbevægelsen og trosvækkelsen har de sidste 10-12 år kommet med
så mange falske profetier at helle vækkelsen skulle have frelst mindst
100.000 mennesker i deres menigheder, i Holstebro og Ikast allene skulle der
have været over 30.000 i menighederne tilsammen. Men løjnprofetierne har
bevist sig selv, de kom fra falske Gudløse Profeter uden kraft.

F.eks. Moses Hansen har gang på gang bevist sig falsk ved at hans profitier
ikke bliver til noget, de sker nemlig simpel hen ikke som han siger de vil
ske. Men da MH er herlighedsprædikant finder han og hans trosfælder altid en
dermon eller djævel som har stoppet Gud i at udføre det Han har sagt gennem
MH Profeti. Det er som LOs herlighedsprofeter og trosvækkelsen ikke forstår
alvoren i at have falske Profeter iblandt sig.

Erik L