Arie i Amin Jensen-show
Fra : Snavox

Dato : 23-08-02 20:16

Hej.

Sad og så slutningen af Amin Jensen, hvor han fremfører en arie.

Kan nogen fortælle mig, hvad den hedder, og hvem der har komponeret den.

Venlig hilsen

Poul

---

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-08-02 20:30

Snavox <chrispo@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6689d4$0$64891$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Sad og så slutningen af Amin Jensen, hvor han fremfører en arie.
>
> Kan nogen fortælle mig, hvad den hedder, og hvem der har komponeret den.
________

Nej, vi så Linie 3-show.

Fra : Kong Kent

Dato : 23-08-02 22:28

> Nej, vi så Linie 3-show.

Min mor lærte mig tilbage i min spæde ungdom, at medmindre man havde noget
fornuftigt at tilføje, så skulle man holde sin kæft.

Jeg kan se, at du Åge, ikke har haft samme gode lektie med hjemmefra. Mage
til åndssvagt svar skal man lede længe efter. Når du alligevel er så
indholdsfattig i dit indlæg, burde der være nogle lamper der havde lyst i
øverste etage, og mindet dig om, at det var bedre at lade være med at svare,
end at svare noget så dumt.

I dit tilfælde gælder ordsproget "tavshed er guld, tale er hmm.... rustne
søm!" :)

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : Søren Gottlieb

Dato : 24-08-02 00:41

Ja, husk det nu!

Hilsen Sgott.

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 23-08-02 22:40

"Snavox" <chrispo@post6.tele.dk> wrote in news:3d6689d4$0$64891
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk in dk.kultur.musik:

> Hej.
>
> Sad og så slutningen af Amin Jensen, hvor han fremfører en arie.
>
> Kan nogen fortælle mig, hvad den hedder, og hvem der har komponeret den.

Jeg så det også, og kan nok hjælpe...
Den hedder Nessun Dorma og er skrevet af Puccini til operaen Turandot.
Det første vidste jeg, og resten er fundet via google. Se selv mere, og lyt,
www.puccini.com.

mvh.

       Søren Hjelholt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-08-02 00:17

"Snavox" <chrispo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3d6689d4$0$64891

> Sad og så slutningen af Amin Jensen, hvor han fremfører en arie.
> Kan nogen fortælle mig, hvad den hedder, og hvem der har komponeret den.

Det er Calaf's arie, Nessun Dorma fra Turandot af Giacomo Puccini. Det er
efter min mening een af de smukkeste arier, Puccini har skrevet, og nogen
burde give den fede klovn til Amin en bøde, eller et los i hans (enorme)
bare ***, da det nærmest grænser til blasfemi eller hærværk, når han begi'r
sig af med den slags..

Han har hverken stemme eller format til det..

Claus

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-08-02 19:14

Claus Tersgov <Clausnews@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ak945c$1kn1$1@news.cybercity.dk...

> [...]
__________

Motorsavsmasakren, tror jeg nok

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 31-08-02 03:31

Åge Halldorsson wrote:
> Motorsavsmasakren, tror jeg nok

Ved du overhovedet hvad en arie er?

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Lars Bernau

Dato : 31-08-02 07:53

In article <akp9lu$pf5$1@sunsite.dk>, jakob@dataloger.dk says...

> Ved du overhovedet hvad en arie er?

Det skal du ikke regne med... Åge aner ikke hvad noget som helst er, fri
det ikke falder ind under halm i hovedet genren....
--
Lars Bernau
" Mennesker som siger at intet er umuligt,