et spg
Fra : test

Dato : 23-08-02 19:49

Hej NG, - et spg. Hvor meget må jeg, som privat person, omsætte for før jeg
skal oplyse det tild T&S? Jeg tænker på hvis jeg ser et godt tilbud i Bilka,
e.g en billig video jeg ved jeg kan sælge for 300kr. mere gennem den blå
avis. Hvor mange må jeg købe og efterfølgende sælge privat? - eller er der
måske ikke loft på?

På forhånd tak
/Test

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-08-02 20:49

test wrote:

> [...]
> avis. Hvor mange må jeg købe og efterfølgende sælge privat? - eller er der

Hvis du køber varer med videresalg for øje skal du betale skat af
overskuddet, uanset hvor meget du omsætter for. Hvis du omsætter for
mere end 50.000 kroner på et år skal du desuden momsregistreres.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter G C

Dato : 24-08-02 07:14

test skrev i news:3d6683bb$0$27660$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

> [...]
> mere gennem den blå avis. Hvor mange må jeg købe og efterfølgende
> sælge privat? - eller er der måske ikke loft på?

Når du bliver handlende, skal du beskattes af dine salgsavancer. Se
Statsskattelovens §§ 4 til 6.

/Peter

--
http://www.grauslund.com