Andet multimedie
bentjuul 3670
Dårlige farver
Fra : [DK]Scooby Doo

Dato : 23-08-02 18:56

Jeg har et lille problem med farverne på mine billeder,
når jeg f.eks tager åbner en billed fil af en ramme til et foto el.lign. og
så bagefter putter det billede der skal ligge inde i rammen ind, så bliver
farverne dårlige, hvordan ordner jeg det ????

Fra : emj

Dato : 23-08-02 19:38

[DK]Scooby Doo skrev i
<3d667727$0$64880$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]
>så bagefter putter det billede der skal ligge inde i rammen ind, så bliver
>farverne dårlige, hvordan ordner jeg det ????

Hvilket program bruger du?
Hvilket format har rammefilen?
Hvilket format har billedet?
Vi må da vide noget, før vi kan svare dig.
Hilsen emj
--
http://mytrip.dk/enterpol/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : [DK]Scooby Doo

Dato : 23-08-02 20:08

Corel Photo House
Rammefilen er GIF
Billederne er JPG, og GIF

Fra : emj

Dato : 23-08-02 21:06

[DK]Scooby Doo skrev i
<3d668811$0$64850$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Corel Photo House

Det program kender jeg godtnok ikke.

>Rammefilen er GIF

Jeg ville da tro, at rammefilen skulle være et vektorformat, hvis det
skal kunne bruges som ramme til forskellige billeder.

Jpg har jo mange tusinde farver og gif har max. 256. MÃ¥ske sker der
det, at jpgfilen bliver ændret til 256 farver og det kan da se
skrækkeligt ud.
Jeg kan ikke gætte mig frem til, hvad der sker
Hilsen emj