babylon 5
Fra : Michael Skov

Dato : 23-08-02 18:11

ENDELIG

http://www.axelmusic.dk/productDetails/085392285525

Hold kæft hvor jeg glæder mig.

MU!

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 23-08-02 19:10

"Michael Skov" <mu@net.dialog.dk> wrote in message
news:fc.0073fb6b04677f150073fb6b04677f15.4677f29@net.dialog.dk...
> ENDELIG
>
> http://www.axelmusic.dk/productDetails/085392285525
>
> Hold kæft hvor jeg glæder mig.

Tro mig du er bestemt ikke den eneste.

Søren Reinke
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Dyk på Seattle i Kristianssand den 19-20 September

Fra : Peter Larsen

Dato : 23-08-02 23:30

"Michael Skov" <mu@net.dialog.dk> wrote in message
> ENDELIG
>
> http://www.axelmusic.dk/productDetails/085392285525
>
> Hold kæft hvor jeg glæder mig.
>

> MU!

Hejsa

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er fedt ved B5?
Har aldrig set et eneste afsnit men vil da prøve hvis det gode
sager. :)

Hilsen

Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-08-02 00:10

"Peter Larsen" <????Trump@pc.dk> writes:

> Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er fedt ved B5?
> Har aldrig set et eneste afsnit men vil da prøve hvis det gode
> sager. :)

Her er et udsnit fra min artikel om min egen serienarkomani:

http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=891
-+-
Da jeg havde set de sidste afsnit af Deep Space 9 på lånte bånd, var
min seriepusher begyndt at fremture: Nu skulle jeg altså se Babylon
5. Jeg havde udskudt det nogle gange, for det at skulle sætte sig ind
i et helt nyt univers af mennesker, historie og politik tager tid, og
det at man tit kender meget af baggrunden gør netop Star Trek så
bekvem en serie. Jeg havde set nogle enkelte afsnit af Babylon 5 hos
en ven, og fattede ikke hvad den gik ud på. Men efter en halsløs flirt
med den yderst ligegyldige og kedsommelige Star Trek: Voyager
besluttede jeg at give Babylon 5 en chance.

Min verden bliver aldrig den samme igen.

Her var der pludselig en serie, hvor en mand havde sat sig ned og i
store træk beskrevet hvad der skulle ske i seriens fem leveår (110
afsnit). Henkastede kommentarer i første sæson kan have kolossal
indflydelse på ting, der sker 100 afsnit senere og der er ikke en af
seriens hovedpersoner (af hvilke der er en del), der ikke gennemgår en
række større personlige udviklinger i seriens løb. Hvis de da ikke dør
eller på anden vis skrives ud af serien med et formål i stedet for en
dårlig undskyldning. At bøger, tegneserier og senere serier i samme
univers (den kortlivede Crusade og den kommende Legends of the
Rangers) ovenikøbet alle er passet elegant ind i den oprindelige
histories kronologi gør kun fornøjelsen større. Det er for eksempel en
fornøjelse at læse historien om en techno-mage ved navn Galen, hvor
store dele med elegance væver sig ind i et bestemt afsnit i anden
sæson af serien og giver et helt nyt perspektiv på hændelserne i dette
afsnit.

Det var i øvrigt omtrent på dette tidspunkt, at jeg opdagede
Anime. Mens amerikanerne havde kørt på med deres håbløse supper på
"der må endelig ikke ske noget"-modellen havde japanerne spyttet serie
efter serie ud, som man simpelthen er nødt til at se fra en ende af
(og gerne flere gange) for at være helt med på, hvad der sker. Det
betyder ikke nødvendigvis, at det altsammen er godt. Men æres den, som
æres bør: Serier, hvor seriens forløb i de brede træk er gennemtænkt
på forhånd er mere almindelige indenfor anime end indenfor amerikanske
TV-serier.
-+-

--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))

Fra : Ole Lund Jensen

Dato : 24-08-02 09:21

Den kan allerede fås hos Amazon.co.uk fra midten af oktober til ca. 620 kr.

Ole

Fra : Emil Rune

Dato : 24-08-02 10:54

"Michael Skov" <mu@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> ENDELIG
>
> http://www.axelmusic.dk/productDetails/085392285525
>
> Hold kæft hvor jeg glæder mig.

Det bliver STORT! Babylon 5 står stadig for mig som det ultimative indenfor
sci-fi serier. Den har bare det hele!

Hilsen Emil

Fra : Michael Skov

Dato : 24-08-02 22:03

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk skriver:
> [...]
>Da jeg havde set de sidste afsnit af Deep Space 9 på lånte bånd, var
>min seriepusher begyndt at fremture: Nu skulle jeg altså se Baby

AMEN BROTHER

Den Serie er (
)

bortset fra at jeg er bidt af en gal Star Trek FAN. Voayger er ret ok.
Men kaptainen skulle få sig en anden frisør.

MVh Michael

Undskyld mit volds citat men der er ingen grind til at skrive det hele
Vel?