Andet multimedie
bentjuul 3670
Manglende codecs avi
Fra : wacher

Dato : 23-08-02 18:13

Jeg har hentet nogle avi filer og når jeg afspiller dem er der ingen
lyd. Når windows medie spilleren starter op så sender skriver den
"sender anmodning om codec".

Normalt har jeg ikke nogen problemer med lyd på avifiler så de der avi
filer jeg har hentet må være specielle på en eller anden måde. Jeg har
prøvet at opdatere til seneste DIVX afspiller...for at få nyeste
codecs...men det har ikke haft nogen virkning.

Jeg har selvfølgelig nyeste version af windows medieafspiller.

Klikker jeg på de der avi filers egenskaber så står der under detaljer
at der er ukendt lydformat. De omtalte avi filer synes at være lavet med
et program AMC Encoder.

Hvad er det for et codecs jeg mangler? og hvor kan jeg hente det?

http://www.kandu.dk/

Fra : Mogens

Dato : 23-08-02 20:07

On Fri, 23 Aug 2002 17:12:34 GMT, "wacher" <wacher.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>et program AMC Encoder.
>
>Hvad er det for et codecs jeg mangler? og hvor kan jeg hente det?

Nimo Codec pakken kan næsten med garanti løse dit problem.
http://www.divx-digest.com/software/nimo_pack.html
Den indeholder alle de mest brugte lyd og video codecs.

mvh Mogens

Fra : Poul

Dato : 24-08-02 11:21

Hej Wacher