Disk rack
Fra : John Madsen

Dato : 23-08-02 15:43

Jeg søger lidt omkring Disk racks der kan sættes på nettet. Det vil sige
ikke harddisk i en server, men harddisk for sig selv. Har nogen en idé om
hvor jeg skal lede ?

John Madsen

Fra : Henning

Dato : 23-08-02 16:27

On Fri, 23 Aug 2002 16:42:45 +0200, "John Madsen"
<lydia_john@madsen.mail.dk> wrote:

>Jeg søger lidt omkring Disk racks der kan sættes på nettet. Det vil sige
>ikke harddisk i en server, men harddisk for sig selv. Har nogen en idé om
>hvor jeg skal lede ?

www.dell.dk har bl.a. deres NAS-løsninger

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : N/A

Dato : 23-08-02 17:49

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 23-08-02 17:49

"[TR]Fido_linux" <fido_linux@hotmail.com> wrote:

> eller www.maxtor.com

Ikke at være opdateret er ens egen sag, men man bør ikke spilde andres tid.

http://www.maxtor.com/products/maxattach/default.htm

Personligt tror jeg ikke på Windows Powered NAS, det er simpelthen for dyrt
i forhold til hvor ufleksibelt det er at implementere, drifte og holde
opdateret.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Henning

Dato : 23-08-02 20:14

On Fri, 23 Aug 2002 18:48:50 +0200, "Ulrik Lunddahl"
<nospam037@lunddahl.dk> wrote:

> [...]
>i forhold til hvor ufleksibelt det er at implementere, drifte og holde

Ok, dell.dk var lige kort nok - den komplette link er
http://www.euro.dell.com/countries/dk/dan/pad/products/series_nasto_storage.htm

Det med Windows-baseret forstår jeg ikke - ovennævnte supporterer, jeg
citerer:
Client Supportet: Windows, Novell, UNIX, Linux og Macintosh
Understøttede netværk:
Windows: CIFS, Active Directory, Master Domain, ACL. NetWare: NCP,
Novell Directory Services, Bindery Services. UNIX/Linux: NFS, UNIX
NIS. Macintosh: AFP for Apple, UAM. HTTP, DHCP, SNMP, SMTP

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 23-08-02 22:03

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote:

> Ok, dell.dk var lige kort nok - den komplette link er

http://www.euro.dell.com/countries/dk/dan/pad/products/series_nasto_storage.
htm

Dit link er sikkert fint nok, men jeg reflekterede på at Fido_linux henviste
til Maxtor, som for snakrt flere uger siden lukkede for salget af Maxtor NAS
produkterne.

De var, sikkert lige som Dell's kasser baseret på Windows 2000 Server
Appliance Kit:

http://www.microsoft.com/windows/embedded/sak/default.asp

Kort sagt, man installerer en Windows 2000 server, kører en masse ringe
scripts, og så har man en headless server med ringe management muligheder
via en web browser.

Jeg faldt over 2 meget graverende mangler da jeg testede SAK:

1. Der kommer ikke og kan ikke installeres fejlrettelser på serveren.
2. Der er ingen mulighed for alarmer hvis en disk går i stykker.

Selve kvaliteten af SAK 2.0 virker ringe, f.eks. er der enkelte ting i web
administrationen der simpelthen ikke virker.

Prisen for en SAK runtime licens er næsten lige så høj som en Windows 2000
Server OEM.

> [...]
> Novell Directory Services, Bindery Services. UNIX/Linux: NFS, UNIX
> NIS. Macintosh: AFP for Apple, UAM. HTTP, DHCP, SNMP, SMTP

Operativsystemet på kassen er windows 2000 Server, hermed bliver systemet
Windows baseret, hvilket ikke har noget at gøre med hvilke klienter der kan
bruge serveren.

Fra : John Madsen

Dato : 23-08-02 19:29

Tak for jeres links