Hvad er mon godt til Baleys is?
Fra : Susanne

Dato : 23-08-02 15:32

Hej gruppe

For et stykke tid siden fandt jeg her i gruppen en opskrift på Baleys
is. Det er rigtig god. Men jeg synes, der mangler noget til, der kan
friske isen op. Er der nogen, som har gode forslag til, hvad man kan
servere til (frugt, kage, andet?) og også forslag til drikkelse (Balyes
er altså for vammelt at drikke til kan jeg hilse og sige. Jeg har ikke
rigtigt tid til at prøve mig frem, da gæsterne kommer i morgen.

Susanne

Fra : Queenie

Dato : 23-08-02 17:27

"Susanne" skrev d. 23-08-02 15:32 dette indlæg :
> [...]
> er altså for vammelt at drikke til kan jeg hilse og sige. Jeg har ikke

> rigtigt tid til at prøve mig frem, da gæsterne kommer i morgen.

Jeg holder også meget af den opskrift der engang blev bragt her Jeg
lavede den fejltagelse at tro, at en ville være extra god med chokolade
stykker i ... Det blev den MEGET vammel af *GG* Men jeg har brugt, at
servere den med pandekager. Uden alt for meget sukker i pandekagerne, så
det ikke bliver for vammelt. Men ellers kunne jeg forestille mig, at
noget syltet frugt af en eller anden slags ville være godt til ..
syltede pærer måske?

http://www.kandu.dk/

Fra : JØRGEN ANDERSEN

Dato : 23-08-02 21:49

> Hej gruppe
>
> For et stykke tid siden fandt jeg her i gruppen en opskrift på Baleys
> is. Det er rigtig god.

Hmmm sidder og bliver lækkersulten, har nu kigget forgæves i tidligere tråde
og kan ikke finde opskriften. Måske en var så venligt at gøre det igen?

På forhånd tak

MVH

Conny

Fra : Queenie

Dato : 24-08-02 00:09

"JØRGEN ANDERSEN" skrev d. 23-08-02 21:49 dette indlæg :

> [...]
tråde
> og kan ikke finde opskriften. Måske en var så venligt at gøre det

3 æggeblommer
80 - 90 g sukker
½ l fløde pisket til skum
3 spsk Baileys
6 Digestive kiks i småstykker
lidt hakket chokolade
Hakkede nødder

Du kan evt erstatte halvdelen af sukkeret med flormelis og selvfølgelig
putte vanilie i alt efter smag og behag og erstatte Bailey'en med noget
andet.
Rør æg og sukker sammen i en skål, pisk fløden og tilsæt den, hæld
Bailey'en i. Put i form og frys ca 4 timer. Du behøver ikke røre i den,
men det er nok anbefalelsesværdigt alligevel, hvis der er så tunge ting
som nødder og chokolade i, da det ellers falder til bunds. Men du
behøver kun røre hver ½ time de første 2 timer. Den er HIMMELSK!

http://www.kandu.dk/

Fra : JØRGEN ANDERSEN

Dato : 26-08-02 20:31

Tusind tak, for opskriften og ideerne til servering. Uhmm glæder mig til at
komme i gang med at lave is....

MVH

Conny

Fra : Bettina Madsen

Dato : 24-08-02 00:33

> [...]
> er altså for vammelt at drikke til kan jeg hilse og sige. Jeg har ikke
> rigtigt tid til at prøve mig frem, da gæsterne kommer i morgen.

For 3 uger siden serverede jeg bailey-is sådan her:

½ udhulet melon (galia, honning eller andet) pr. person

Frugtsalat af: de udhulede meloner (gerne blandede), evt. udhulet med en
lille rundt ske, så man får små melon-kugler.
Halve vindruer
ferskner
Dessertvin/Muscat-vin

Frugterne skæres ud og trækker nogle timer i dessert vinen.

Frugterne fordeles i de halve meloner og der kommer 1-2 kugler bailey is i
hver
melon.

Der er en frisk dessert som dog fylder godt i maven. Bailey isen bliver
mindre vammel.

Melonerne kan godt udhules lang tid før de skal bruges, evt. om morgenen
hvis de skal bruges om
aftenen. De holder sig godt friske med et vådt klæde over.

Jeg håber min idé kan inspirere dig til et eller andet.

God fornøjelse

Bettina

Fra : Annika Pedersen

Dato : 25-08-02 07:09

> [...]
>
> Frugtsalat af: de udhulede meloner (gerne blandede), evt.
> udhulet med
> en lille rundt ske, så man får små melon-kugler.

Uhmmm..
Så opskrift + serveringsforslag igår morges, og "pludselig"
var der arrangeret gæster og handlet ind.
Efter en omgang raclette, gik der et par timer og så blev
der serveret bailey-is med meloner.
Ændrede dog en "smule" - Chokolade havde vi ikke hjemme som
plade, så vores hjertechokolader med lidt nougat indeni blev
kværnet lidt og hældt i.
Bailey har vi (desværre) ikke hjemme, så istedet hældte vi
den version med Dumle i (det smager meget bailey-agtigt,
blot med mere karamelsmag).

Tak for et hit (selvom fyrene mente melonerne var grimt
tilbehør der bare skulle ned, så man kunne få mere is)

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk