Nogen eksperter i Nokia 7650?
Fra : Jochke

Dato : 23-08-02 13:19

Hejsa.

Er der nogen der har en Nokia 7650 og er ret hardcore til den, både det
hardware- og sofwaremæssige? Må også meget gerne kende en del til mobiler
generelt. Hvis ja, må I meget gerne lige svare på indlægget. :D

/Jochke

Fra : Simon Jørgensen

Dato : 23-08-02 13:28

> Er der nogen der har en Nokia 7650 og er ret hardcore til den, både det
> hardware- og sofwaremæssige? Må også meget gerne kende en del til mobiler
> generelt. Hvis ja, må I meget gerne lige svare på indlægget. :D

Hit me!

Fra : Jochke

Dato : 23-08-02 13:44

"Simon Jørgensen" <mob51641@orangenet.dk> wrote in message

> Hit me!

Heysa Simon.

Har lige sendt en mail til din orangenet.dk

/Jochke

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-08-02 13:43

Jochke skrev:

>Er der nogen der har en Nokia 7650 og er ret hardcore til den, både det
>hardware- og sofwaremæssige? Må også meget gerne kende en del til mobiler
>generelt. Hvis ja, må I meget gerne lige svare på indlægget. :D

Hvorfor stiller du ikke bare de spørgsmål du evt. måtte have?

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410, 5210 og 6310 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Jochke

Dato : 23-08-02 13:47

> Hvorfor stiller du ikke bare de spørgsmål du evt. måtte have?

For mener ikke jeg vil skrive det hele her, da det handler om at være med i
et lille projekt. I dette indlæg har jeg ingen tekniske spørgsmål, leder
bare efter nogen der har forstand på det. Hvis du forstår. :)

/Jochke

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-08-02 13:53

Jochke skrev:

>For mener ikke jeg vil skrive det hele her, da det handler om at være med i
>et lille projekt. I dette indlæg har jeg ingen tekniske spørgsmål, leder
>bare efter nogen der har forstand på det. Hvis du forstår. :)

Blot fordi gruppen hedder dk.TEKNIK.telefoni.mobil skal spørgsmålene
ikke være teknisk relaterede. Man må meget gerne spørge hvilken
mobiltelefon man skal anbefale sin gamle oldemor, som nok ikke skal
skrive så mange SMSer.

Gruppen hedder .teknik. da det en en 'kategori' den er 'lagt i'.

Fra : Jochke

Dato : 23-08-02 16:13

> Blot fordi gruppen hedder dk.TEKNIK.telefoni.mobil skal spørgsmålene
> ikke være teknisk relaterede.
Nej er jeg godt klar over:

1. Gruppenavn:
dk.teknik.telefoni.mobil

2. Beskrivelse:
Mobiltelefoni af alle slags.

3. Fundats:
Alt om mobiltelefoni, telefoner og operatører.

Det er ikke tilladt at købe/sælge eller bytte ting i denne
gruppe, det være sig privat eller kommercielt - der henvises til
eksisterende relevante grupper!

4. Begrundelse:
At få adskilt mobiltelefonidiskussionerne fra dk.teknik.telefoni
for at øge overblikket.

Hentet fra: http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.teknik.telefoni.mobil

>Man må meget gerne spørge hvilken
> mobiltelefon man skal anbefale sin gamle oldemor, som nok ikke skal
> skrive så mange SMSer.

Øhh ja, men det var ikke lige det jeg skulle spørge om, da hun er død.

> Gruppen hedder .teknik. da det en en 'kategori' den er 'lagt i'.

Nej, en henvisning til punkt 4 længere oppe:

4. Begrundelse:
At få adskilt mobiltelefonidiskussionerne fra dk.teknik.telefoni
for at øge overblikket.

Lasse. Jeg forstod ikke lige hvad du ville med dette svar? Jeg ledte bare
efter nogen der har en 7650, forstand på den, interesse og mobiler i helhed.
Ikke noget om bessemor. Det må jeg måske ikke? Det er da mobilrelateret.
Henvisning til punkt 3.:

Ret mig hvis jeg tager fejl.

/Jochke

Fra : JL

Dato : 23-08-02 18:38

Jeg har et spørgsmål:
Hvordan sætter man den op til at kunne modtage sine e-mail?
Har TDC som udbuder. Kan evt. også bruge Tiscali.
På forhånd tak.

Jesper.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 24-08-02 07:00

> Jeg har et spørgsmål:
> Hvordan sætter man den op til at kunne modtage sine e-mail?
> Har TDC som udbuder. Kan evt. også bruge Tiscali.
> På forhånd tak.

Du skal førts og fremmest have dig et data abon.

Derefter skal du have lavet dig et gyldigt adgangspunkt.

Så skal du sætte en e-mail konto op, hver opmærksom på at det ikke er
sikkert du kan bruge din normale udgpående server, det kan man ikke hos
sonofon i hvert fald. Men hvis det er tdc både mail og mobil, så burde det
vel kunne køre sammen. Skriv hvis du vil have det uddybet

Fra : Fischer

Dato : 24-08-02 10:51

> Du skal førts og fremmest have dig et data abon.

Man behøver ikke dataabonnement for at modtage E-mail hvis telefonen har
indbygget klient, og du har et brugbart internet-abonnement.

*Fischer

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 25-08-02 08:07

> Man behøver ikke dataabonnement for at modtage E-mail hvis telefonen har
> indbygget klient, og du har et brugbart internet-abonnement.

Nej modtage fungere fint, men der bliver være når man vil sende...

Fra : Fischer

Dato : 25-08-02 09:33

> Nej modtage fungere fint, men der bliver være når man vil sende...

Pjat!
Det er da bare et spørgsmål om opsætning (stadig forudsat af man har et

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 25-08-02 12:35

> Pjat!
> Det er da bare et spørgsmål om opsætning (stadig forudsat af man har et
> brugbart internet-abonnement).

Måske... men jeg tvivler... det vil hos de fleste operatøre vil det kræve en
speciel udgående server, ellers vil alle mails ikke blive sendt.

Fra : Fischer

Dato : 25-08-02 12:44

> Måske... men jeg tvivler... det vil hos de fleste operatøre vil det kræve
en
> speciel udgående server, ellers vil alle mails ikke blive sendt.

Hvis du f.eks. har Opasia Std., Plus eller Nettid ringer du via telefonen op
til TDC's nummer 21210000.
Så har du da fuld adgang til TDC's SMTP-server (smtp.mail.dk).
På samme måde hos andre internet-udbydere der tilbyder opkald fra
mobiltelefon, men du skal jo naturligvis bruge den SMTP-server der tilhører
den udbyder du ringer op til.

På samme måde med GPRS. Du skal bruge den SMTP-server der er knyttet til dit
GPRS-abonnement.
Og det er korrekt, at det måske ikke er den samme SMTP-server som står
hjemme i dit mail-program på PC'en, men det er der en vis logik i.

*Fischer